Mathias Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 (redigerad) Hultsfred '10: * KENT * FAMILJEN * SHOUT OUT LOUDS * MASKINEN ...nu snackar vi förstasläpp! "Som en rolig anekdot kan vi berätta att Kent faktiskt spelade på Hultsfred redan 1994 - i ett öltält! Då var dom så okända att Nordmans ljudtekniker bad dom sänka volymen." Redigerad 10 december, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 (redigerad) I Augusti kommer Sonysphere till Stockholm, inte Hultsfred som den brukar. Massor av megaband och artister kommer vara där. Iron Maiden, Mötley Crue, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax, Alice Cooper... need I say more? Kommer nog dra dit nu när de kommer till Sthlm och allt! Nån från forumet som drar dit? Redigerad 10 december, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Peace & Love's tredje bandsläpp: Kent D-A-D (DK) Vitalic (FR) Melissa Horn Nisse Hellberg Khoma Chords Troublemakers Venerea Jag kan gärna tänka mig att se både Kent och Melissa Horn. Även Amanda Jenssen sedan tidigare. Men det är ju först när de stora bandsläppen börjar komma igång som man börjar se vilken festival som bokat bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 (redigerad) Hultsfred '10: * KENT * FAMILJEN * SHOUT OUT LOUDS * MASKINEN Bra släpp. Alla de där lär vara typ överallt i sommar men just därför kan de vara viktiga att ha - sjukt många vill ju faktiskt se dem. Jag skulle gå och se alla förutom Familjen. I Augusti kommer Sonysphere till Stockholm, inte Hultsfred som den brukar. Massor av megaband och artister kommer vara där. Iron Maiden, Mötley Crue, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax, Alice Cooper... need I say more? Kommer nog dra dit nu när de kommer till Sthlm och allt! Nån från forumet som drar dit? DÄR snackar förstasläpp. Helt sjukt jävla bra. Synd att jag verkligen inte gillar musiken. Biljetterna kommer bara kosta 880 kronor också... Det är otroligt. Peace & Love's tredje bandsläpp: Kent D-A-D (DK) Vitalic (FR) Melissa Horn Nisse Hellberg Khoma Chords Troublemakers Venerea Jag kan gärna tänka mig att se både Kent och Melissa Horn. Även Amanda Jenssen sedan tidigare. Men det är ju först när de stora bandsläppen börjar komma igång som man börjar se vilken festival som bokat bäst. Vitalic är en riktigt bra bokning, likaså Kent. Resten är i princip lika ointressant som 90% av Peace and Loves bandsläpp alltid är. Även Storsjöyran, Arvika, Skanderborg i Danmark och Rockoff på Åland släppte Kent idag. Arvika släppte även Familjen. Redigerad 10 december, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 I Augusti kommer Sonysphere till Stockholm, inte Hultsfred som den brukar. Massor av megaband och artister kommer vara där. Iron Maiden, Mötley Crue, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax, Alice Cooper... need I say more? Kommer nog dra dit nu när de kommer till Sthlm och allt! Nån från forumet som drar dit? Ska nog dit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2009 Iggy & The Stooges och Slayer, bonus med Iron Maiden och Mötley, jag är nog där. Stora skuggan på Djurgården är platsen och är det första samarbetet mellan AEG och Live Nation. Frågan är hur många fler band dom kommer släppa, kan tänka mig att dom där banden kommer spela ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 (redigerad) festivalrykten.blogspot.com Justice - electro från Frankrike är inte bara hett, det är helt rätt. Ny skiva på G i januari. Har lirat på Hultan, Emmaboda och Yran. Det känns Way Out West, Hultsfred eller Arvika. Daft Punk - omtalade fransoserna som bjuder på elektronisk musik av bästa sort. Rykte om turné och album. Arvikas drömbokning, annars är Hultsfred en bubblare här. Arvika lär göra allt för att fånga Daft, de har toppat önskelistan över artister i 3 år. Vi vet numera att drömmar har en tendens att slå in på Arvika, förr eller senare. Rykten är rykten... Men lyckas Arvika med sina satsningar på reklamfilm osv roffa åt sig dessa band så gör jag extremt mycket för att fåtag på en biljett. Edit: Fast det lutar ändå mot Emmabodafestivalen. Redigerad 14 december, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Takida Leaether Strip [DK] Universal Poplab Wolf Hypocrisy Till Arvika. "Yay"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Takida Leaether Strip [DK] Universal Poplab Wolf Hypocrisy Till Arvika. "Yay"... Yea... Indeed, Emmaboda it will be. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 (redigerad) Rockweekend har släppt Deep Purple. Vad fan ska Sweden Rock ha för headliners i år? Emmaboda släpper headliner imorgon. Tror dock inte det blir något electro. Redigerad 15 december, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 För övrigt så tycker jag att pluttfestivalerna Piteå Dansar och Ler och Trästockfestivalen ska upp i listan detta år! Dock inte så mycket att säga om de festivalerna ännu, förutom att Lars Winnerbäck och Kent ska till PDOL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Emmaboda släpper headliner imorgon. Tror dock inte det blir något electro. Oh.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Oh.. Men come on, blir ju lite löjligt det här nästan. Sweden Rock släpper ju band typ varje dag nuförtiden men idag blev i alla fall Danzig klar/klara. Roskilde ska tydligen ha släpp ikväll, det blir intressant. Kanske är det Pavement Emmaboda släpper imorgon, det vore sjukt stort isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 Arvika imponerar inte med sina bandsläpp, förra året vid den här tiden hade dom 5 band jag ville se och såg, varav ett var Depeche Mode, i år...ett, Babyshambles. Takida? wtf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2009 (redigerad) Men come on, blir ju lite löjligt det här nästan. Wat? Jag har missat Justice, Daft Punk, Boyz Noize mm och vill ha så mycket electro som det bara går för att fylla. Fast jag är openminded, man brukar alltid hitta nya band varje gång de släpper artister. Redigerad 15 december, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Wat? Jag har missat Justice, Daft Punk, Boyz Noize mm och vill ha så mycket electro som det bara går för att fylla. Fast jag är openminded, man brukar alltid hitta nya band varje gång de släpper artister. När missade du Daft Punk? Cut Copy till Emmaboda! Deras bästa bokning hittills i år, sjukt nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 När missade du Daft Punk? Cut Copy till Emmaboda! Deras bästa bokning hittills i år, sjukt nice! Jadu, det vettifan.. (såg att de inte spelat där) Jag har inte hört Cut Copy förut, men om de är så bra som du säger så är jag grymt nöjd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Way Out West spikar datum och släpper tre band. 12-14 augusti. Pavement Cymbals Eat Guitars Surfer Blood Surfer Blood har jag nog inte hört men Cymbals Eat Guitars och Pavement är två riktigt bra bokningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Siesta släpper: Thåström Bob hund Mustach MEW [DK] Dead Prez [uS] Stefan Sundström Kapten Röd Satan Takes A Holiday Gabby and the Guns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Siesta släpper: Thåström Bob hund Mustach MEW [DK] Dead Prez [uS] Stefan Sundström Kapten Röd Satan Takes A Holiday Gabby and the Guns Riktigt bra släpp. Exklusiv Thåstrom, bob hund och så Mew och Dead Prez. Min studentbal är söndagen samma vecka, blir svårt att ta sig dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts