Flaskan Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 (redigerad) Ja, det finns ju ett par debattörer här på sajten. (Umberto och The Dude för att nämna några.) Så en forumdel som heter "Debatt", där folk kan ha debatter om t.ex: Utomjordingar, dödsstraff eller Miljöproblem. Vad tycker ni? Redigerad 28 oktober, 2009 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Ja, det finns ju ett par debattörer här på sajten. (Umberto och The Dude för att nämna några.) Så en forumdel som heter "Debatt", där folk kan ha debatter om t.ex: Utomjordingar, dödsstraff eller Miljöproblem. Vad tycker ni? Det är väl egentligen meningen att sådanna diskussioner ska hållas i allmänt, men det känns som om det oftast bara är mindre, små "obetydliga" debatter där... Jag har ingenting emot ett seriöst, "djupt" debattforum. Men jag vet inte om det skulle behövas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 28 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Det är väl egentligen meningen att sådanna diskussioner ska hållas i allmänt, men det känns som om det oftast bara är mindre, små "obetydliga" debatter där... Jag har ingenting emot ett seriöst, "djupt" debattforum. Men jag vet inte om det skulle behövas? Jag tänkte mer på om folk som gillar att debattera skulle vilja ha ett sådant forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Bra idé, men alldeles för få medlemmar för att det ska bli någonting bra utav idén. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 28 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Bra idé, men alldeles för få medlemmar för att det ska bli någonting bra utav idén. Jo, det är nog så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 (redigerad) Bryr mig inte låter lite fel, vet inte skulle jag vilja rösta. Tror inte att det skulle skapas mer debatter bara för att det finns ett sådant forum och då känns det lite onödigt. Redigerad 28 oktober, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Bryr mig inte låter lite fel, vet inte skulle jag vilja rösta. Tror inte att det skulle skapas mer debatter bara för att det finns ett sådant forum och då känns det lite onödigt. Same. I och med refreshen hoppas vi ju på ett starkare forum, men det blir nog lite svårt att skramla ihop tillräckligt med folk för det. Går det så är jag helt klart för idén, men jag tror det blir svårt att genomföra. Däremot kan vi ju starta ett och se hur det går? Går det bra så går det bra, går det dåligt är det ju enkelt att skrota idén även efter att den genomförts. Umberto förespråkade väl förresten ett "högre" forum utan lolcat- och failbilder, något forum som (i mitt huvud) mer liknar ett fint bibliotek med öppen spis med cigarrökande äldre herrar i skinnfåtöljer, än ... (slut på metaforer) yngre tonårsgrabbar med Jambatelefoner på bussen som diskuterar senaste youtubevideon. Vad jag minns blev det ingen större diskussion om det hela, jag kommer inte ihåg hur länge sen det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Same. I och med refreshen hoppas vi ju på ett starkare forum, men det blir nog lite svårt att skramla ihop tillräckligt med folk för det. Går det så är jag helt klart för idén, men jag tror det blir svårt att genomföra. Däremot kan vi ju starta ett och se hur det går? Går det bra så går det bra, går det dåligt är det ju enkelt att skrota idén även efter att den genomförts. Umberto förespråkade väl förresten ett "högre" forum utan lolcat- och failbilder, något forum som (i mitt huvud) mer liknar ett fint bibliotek med öppen spis med cigarrökande äldre herrar i skinnfåtöljer, än ... (slut på metaforer) yngre tonårsgrabbar med Jambatelefoner på bussen som diskuterar senaste youtubevideon. Vad jag minns blev det ingen större diskussion om det hela, jag kommer inte ihåg hur länge sen det var. Jag tycker ändå inte att det är så låg klass på detta forum. De flesta vet när man bör vara seriös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Jag tycker att ett forum endast för trådmaterial kring katter är mer vesäntlig då antalet aktiva debatörer är färre eller likvärdigt med antalet aktiva kattforumister. Man ska vara seriös... känns dumat att indexera någonting som inte utövas i större skala, vad är det för fel på allmän? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Jag tycker ändå inte att det är så låg klass på detta forum. De flesta vet när man bör vara seriös. Det var nog just därför idén skrotades. Och jag menar inte riktigt att vi är ett gäng tonårspojkar på bussen, det var en extrem motsats till den första metaforen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 29 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2009 Hade varit intressant med ett forum för debatt/politik, men jag tror inte att det finns tillräckligt med intresse från medlemmarna för att det skulle lyckas. Men det är ju gratis att testa. Misslyckas forumet är det bara att tömma ut trådarna i Allmänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 29 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2009 Hade varit intressant med ett forum för debatt/politik, men jag tror inte att det finns tillräckligt med intresse från medlemmarna för att det skulle lyckas. Men det är ju gratis att testa. Misslyckas forumet är det bara att tömma ut trådarna i Allmänt. Låter trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2009 Det kommer bli drygt när alla forumpoliser kommer skrika: ta det i debattforumet tack! *länk*, så fort man uttrycker en egen åsikt. Röstar nej för det förslaget då det kommer bli konstlade debatter som ingen orkar skriva i, och det kommer urvattna Allmänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2009 Det kommer bli drygt när alla forumpoliser kommer skrika: ta det i debattforumet tack! *länk*, så fort man uttrycker en egen åsikt. Röstar nej för det förslaget då det kommer bli konstlade debatter som ingen orkar skriva i, och det kommer urvattna Allmänt. Håller med The Dude. Dude, du utrycker mina åsikter mest hela tiden O_o... Tror det är tredje tråden på kort tid nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts