kicken Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Well, säsong fyra är ju nu inne på sin femte episod och jag blev förvånad över att jag inte hittade en Dexter-tråd någonstans på forumet (förutom den här då). Dexter är en serie som aldrig gjort mig besviken. Ända sedan säsong ett har ingen säsong varit riktigt usel eller på något sätt dålig. Säsong fyra är hittills superb och av det jag sett hittills är det en stark konkurrent till säsong ett. Jag menar, E04 och E05 är så sinnessjukt bra att det inte är sant. Så, vilka följer Dexter här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 (redigerad) Well, säsong fyra är ju nu inne på sin femte episod och jag blev förvånad över att jag inte hittade en Dexter-tråd någonstans på forumet (förutom den här då). Dexter är en serie som aldrig gjort mig besviken. Ända sedan säsong ett har ingen säsong varit riktigt usel eller på något sätt dålig. Säsong fyra är hittills superb och av det jag sett hittills är det en stark konkurrent till säsong ett. Jag menar, E04 och E05 är så sinnessjukt bra att det inte är sant. Så, vilka följer Dexter här? Jag. Och är helt förälskad i serien. Stör mig dock på Rita, som blivit en riktig bitch i S04. Ska bli spännande se vad Dex planerat för Trinity i E06, av teasern i slutet verkar det vara en ganska välplanerad plan, men trinity kan inte dö än? Blir kanske ett sammarbete? lolz Redigerad 28 oktober, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 (redigerad) Så, vilka följer Dexter här? JAG! Och jag håller med i vad du säger om den nya säsongen, för trots att jag kände hur de började tappa lite i säsong och ännu lite till i säsong 3 så är de nu i hög grad tillbaka med något nyskapande som ändå håller kvar vid själva Dexteressensen. Edit: Xazzi: Rita är ju ingenting om man jämför med Lila i sänong 2 Redigerad 28 oktober, 2009 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Jag är väldigt imponerad över hur senaste säsongen börjar ta form. Jag trodde inte de skulle klara av att hålla en fjärde säsong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Jag älskar serien, men har inte börjat följa s04. Tänkte vänta tills hela sänts, så kan man boxa den under något lov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Säsong ett är jävligt bra, säsong två är också jävligt bra, säsong tre var helt okej och säsong fyra har hittills varit skitbra... underbart mysig stämning och väldigt intressant story i säsong fyra, har flera gånger varit lika hypad som när jag tittade på Prison Break (gäller endast första säsongen) och funderar ibland "hur ska de ta sig ut ur denna situationen?"... enorm cliffhanger i både E03 och 304, ska alldeles strax titta på E05, spännande! http://www.watchxonline.com är ganska duktiga på att lägga upp de senaste avsnitten, för dig som inte orkar ladda ner och titta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 28 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Jag. Och är helt förälskad i serien. Stör mig dock på Rita, som blivit en riktig bitch i S04. Ska bli spännande se vad Dex planerat för Trinity i E06, av teasern i slutet verkar det vara en ganska välplanerad plan, men trinity kan inte dö än? Blir kanske ett sammarbete? lolz Ska bli sjukt spännande att se utvecklingen. Det här kunde knappast gjorts bättre! JAG! Och jag håller med i vad du säger om den nya säsongen, för trots att jag kände hur de började tappa lite i säsong och ännu lite till i säsong 3 så är de nu i hög grad tillbaka med något nyskapande som ändå håller kvar vid själva Dexteressensen. Edit: Xazzi: Rita är ju ingenting om man jämför med Lila i sänong 2 Håller med. Visst gick det lite utför för varje säsong, men jag har ändå tyckt att det hållit en hög och jämn nivå hela tiden. Men fjärde säsongen har verkligen varit ett lyft! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Quinn är rätt snygg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 En polare tippsade mig om den och sen dess har jag följt den, riktigt bra faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 När sänds det i USA, dvs, när kan vi räkna med att få tillgång till nästa avsnitt här i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 När sänds det i USA, dvs, när kan vi räkna med att få tillgång till nästa avsnitt här i Sverige? Det sänds söndagskvällar där så avsnitten finns oftast tillgängliga när man vaknar på måndagen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 5 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2009 Jag kollar! Jag kollar! Håller med om att säsong 3 inte var någon höjdare, men att säsong 4 har tagit Dexter tillbaka till toppen. Bitchandet från Rita lär förhoppningsvis vara över efter sista avsnittet, efter att Dexter dumpar lägenheten och får ett skjul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 6 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 Blev klar med säsong 2 igår, hoppas att jag är nöjd med säsong 3 efter allt dåligt som skrivits här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Protolike Skrivet 6 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 Är det bara jag som gillade season 3? Förklara gärna vad ni inte gillade med den säsongen istället för att "Säsong 3 suger". Tyckte storyn, skådespeleriet och allt var jättebra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Älskade också säsong 3, helt klart den bästa tillsammans med det jag har sett av 4an hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 s04e07 Osäker på om jag gillar likheten i Quinns påbörjade stalkning av Dexter med Doakes i s02, det hela känns så repetitivt. Slutet kändes dock som en drastisk vändning till något spännande, jag är väldigt nyfiken på vad som väntar nu. Jag gissar på att han inser att han borde ha dödat Trinity för länge sedan och att det är vad nästa avsnitt handlar om. Vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Blev nyss klar med säsong 3, så snart kan jag börja diskutera dom nyare avsnitten med er. Återkommer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Protolike Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Blev nyss klar med säsong 3, så snart kan jag börja diskutera dom nyare avsnitten med er. Återkommer! Vad tyckte du? Bra eller dåligt? Själv gillade jag den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Säsong tre sög absolut inte, den höll bara en lägre nivå än de tidigare säsongerna. Storyn var inte lika utvecklad och självklar även om skådespeleriet och karaktärerna som vanligt var superba Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 (redigerad) Säsong 3 var ju bra, men det jag kunde märka som inte höll lika bra kvalitét var delen att han inte kändes i riskzonen, han var inte nära på att åka fast, vilket han har varit i dom tidigare säsongerna. Och utan det tyckte jag att han mestadels gled runt med sin kompis och inte gjorde så mycket.. Men det var ändå Dexter, jag låg ändå med ett leende på läpparna medans jag såg det. Edit: Klar med dom sju avsnitten i säsong 4 också! Nu måste man återgå till väntandet.. Att se igenom det här är nog det bättre som jag gjort. Redigerad 11 november, 2009 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts