filipcombat Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Tja! Undrar hur man kan göra egna smällare. Och förresten vilka har dom billigaste raketer(Och sånt som får säljas nu) Endast seriösa svar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 (redigerad) Smällare å smällare, men du kan göra rökbomber av salpeter och socker, har för mig att man blandar det 30/70 sedan maler man det i en mortel. Annars SVEA Redigerad 25 oktober, 2009 av FerkurZ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Smällare å smällare, men du kan göra rökbomber av salpeter och socker, har för mig att man blandar det 30/70 sedan maler man det i en mortel. Du, om du packar socker och salpeter blir det nästan lika kraftigt som dynamit. Sjukligt explosivt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Du, om du packar socker och salpeter blir det nästan lika kraftigt som dynamit. Sjukligt explosivt. Va? Nej, det brinner rätt kraftigt och blir väldigt rökigt, men explosivt har jag aldrig hört talas om. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Va? Nej, det brinner rätt kraftigt och blir väldigt rökigt, men explosivt har jag aldrig hört talas om. Stämmer, det är inte explosivt alls, brinner väldigt långsamt. Sedan kan man ju lätt få ett övertryck av blandningen i en behållare, men det är ju en annan sak. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
filipcombat Skrivet 26 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 (redigerad) Hur tror du det skulle bli om man hade 45/45 saltpeter och socker och resten crackingballz(eller vad dom heter)??? Smällare å smällare, men du kan göra rökbomber av salpeter och socker, har för mig att man blandar det 30/70 sedan maler man det i en mortel. Annars SVEA Säljer svea smällare?? Det har jag aldrig hört. Eller gör dom det? Redigerad 26 oktober, 2009 av filipcombat Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Köp riktig salpeter (KNO3, finns på akvariesidor. Det på ICA är värdelöst). Skikta sedan ihop det med florsocker. Om det är såna där gröna bollar du menar så kan du öppna upp dem och blanda i innehållet. Pressa ned i en burk med ett tomtebloss som stubin. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Köp riktig salpeter (KNO3, finns på akvariesidor. Det på ICA är värdelöst). Skikta sedan ihop det med florsocker. Om det är såna där gröna bollar du menar så kan du öppna upp dem och blanda i innehållet. Pressa ned i en burk med ett tomtebloss som stubin. En kille i min förra klass sålde sånna, det är jäkla "drag" i dom. Vi drog av en sån i en snökoja och man kunde se röken 1 kvarter därifrån. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Hur tror du det skulle bli om man hade 45/45 saltpeter och socker och resten crackingballz(eller vad dom heter)??? Säljer svea smällare?? Det har jag aldrig hört. Eller gör dom det? Om jag inte mins fel, så frågade du om raketer också.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
filipcombat Skrivet 27 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 (redigerad) Om jag inte mins fel, så frågade du om raketer också.. Jo, det gjorde jag. Jag undrade vilka som säljer dom billigaste raketerna och pyro osv... Förresten vet ni kanske vad som är flygkrut i Tigerraketer? Skulle vilja försöka göra en egen stor raker från en powerking (250cl). Typ ta burken sen skära bort där man driker ur. sen lägga i dom där gröna bollarnas krut i den blandning med något annat spräng krut. Sen lägga flyg krut från några tigerraketer Sen göra något stopp i slutet (Innan ska man göra så att stubinen ligger innan man börjar) Tror ni det skulle funka Redigerad 27 oktober, 2009 av filipcombat Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Jo, det gjorde jag. Jag undrade vilka som säljer dom billigaste raketerna och pyro osv... Förresten vet ni kanske vad som är flygkrut i Tigerraketer? Skulle vilja försöka göra en egen stor raker från en powerking (250cl). Typ ta burken sen skära bort där man driker ur. sen lägga i dom där gröna bollarnas krut i den blandning med något annat spräng krut. Sen lägga flyg krut från några tigerraketer Sen göra något stopp i slutet (Innan ska man göra så att stubinen ligger innan man börjar) Tror ni det skulle funka Satsa hellre på att börja med vanliga patronsmällare så att du få lite känn på allt innan du börjar med något så stort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Satsa hellre på att börja med vanliga patronsmällare så att du få lite känn på allt innan du börjar med något så stort. Ett varningens ord dock. En kille som jag känner fick en bit utav en tomhylsa djupt i vaden, rakt igenom ett par tjocka jeans. Så ta rejält avstånd och skydd, och smäll dessa långt borta från allt som kan ta skada. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 (redigerad) Ett varningens ord dock. En kille som jag känner fick en bit utav en tomhylsa djupt i vaden, rakt igenom ett par tjocka jeans. Så ta rejält avstånd och skydd, och smäll dessa långt borta från allt som kan ta skada. Sant, de kan vara livsfarliga. Under mina "vilda" år smällde vi en sådan på en lärares brotrapp så stakade själva hylsan sig flera centimeter in i husväggen. Vi sprang. Redigerad 27 oktober, 2009 av spajdermän Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
filipcombat Skrivet 27 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Satsa hellre på att börja med vanliga patronsmällare så att du få lite känn på allt innan du börjar med något så stort. Vart kan man köpa patronsmällare?? Eller gör man dom själv?Av vad då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 (redigerad) Vart kan man köpa patronsmällare?? Eller gör man dom själv?Av vad då? Man gör dem själv. Edit: Kom på att man kanske inte ska sprida "kunskapen" kring sådana här saker så här. Iofs är det nog itne så svårt att googla fram men mitt samvete glatt inte vara snällt om något dumt hände. Redigerad 27 oktober, 2009 av spajdermän Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Låser denna tråden för filipcombat's bästa. 1 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Låser denna tråden för filipcombat's bästa. Sorry Kalle för att jag skriver i låst tråd, vill dock poängtera att det var lätt den skönaste låsningen på ett bra tag!.. 1 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts