VickeX Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Om jag har mina högtalare i högtalarutgången på min dator, och sedan väljer att dra ut sladden för att byta till hörlurar, då vägrar datorn snappa upp att jag satt i mina hörlurar, eller högtalare. Det fungerar om jag startar om datorn. Men sen funkar det inte. Råkar jag alltså dra ut högtalarsladden så måste jag starta om datorn för att kunna få ljud i dom igen.. Vad kan felet vara? =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Om jag har mina högtalare i högtalarutgången på min dator, och sedan väljer att dra ut sladden för att byta till hörlurar, då vägrar datorn snappa upp att jag satt i mina hörlurar, eller högtalare. Det fungerar om jag startar om datorn. Men sen funkar det inte. Råkar jag alltså dra ut högtalarsladden så måste jag starta om datorn för att kunna få ljud i dom igen.. Vad kan felet vara? =( Tror dina drivrutiner bråkar, pröva ominstallera ljudkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Om jag har mina högtalare i högtalarutgången på min dator, och sedan väljer att dra ut sladden för att byta till hörlurar, då vägrar datorn snappa upp att jag satt i mina hörlurar, eller högtalare. Det fungerar om jag startar om datorn. Men sen funkar det inte. Råkar jag alltså dra ut högtalarsladden så måste jag starta om datorn för att kunna få ljud i dom igen.. Vad kan felet vara? =( Hmm, när du testar att spela upp ljud så antar jag att du startar om ljuduppspelaren också. Byter jag på min dator behöver jag bara starta om programet som spelar upp ljudet, exempelvis windows media player. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 jag tror att det är drivrutinerna jag med.. men har du inte en port på högtalarna annars om du inte vet hur man om installerar drivrutiner.. det kan funka att koppla hörlurarna där annars nämnligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Ungefär samma problem här. Kollar jag på film på t.ex Youtube måste jag starta om FF för att ljudet ska fungera om jag byter mellan högtalare/hörlur. Samma sak i media playern! Testat startat om saken du ska ha ljud ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 men gå in i enhetshanteraren och ta bort ljudkortet, starta om datorn så säger den att den hitttar drivrutiner för enheten ni installerar dom och så ska det fungera.. jag hade detta problem med min cd läsare på den stationära och på det sättet löste jag det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts