Hultenius Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Jag tänkte inviga utvecklarforumet med att presentera en idé: Fråga El Goog Jag är helt övertygad om att de flesta här använder Google väldigt ofta. T.ex. för att kolla upp saker som det skrivs om i diskussioner, eller för att understödja argument. Men för att söka måste man öppna en ny flik, genomföra sökningen, gå tillbaka. Min idé är att man ska kunna trycka ett snabbkommando, t.ex. ALT+G och få upp "El Goog" (se bild nedan). Alternativt markera ett ord/fras och trycka ALT+G om det är möjligt. Med El Goog uppe kan man söka på Google med AJAX-funktionalitet. Dvs, sidan laddas inte om, den uppdateras. På så sätt blir det bra flyt. Det ska också gå att söka direkt i forumet eller i aktuell tråden, om man av någon anledning vill använda google till det istället för den inbyggda sökmotorn. En bonus är att de sponsrade länkarna ger intäkter (förmodligen inte så mycket, men ändå). Tanken är alltså att det ska gå löjligt snabbt och smidigt att söka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Jag tänkte inviga utvecklarforumet med att presentera en idé: Fråga El Goog Jag är helt övertygad om att de flesta här använder Google väldigt ofta. T.ex. för att kolla upp saker som det skrivs om i diskussioner, eller för att understödja argument. Men för att söka måste man öppna en ny flik, genomföra sökningen, gå tillbaka. Min idé är att man ska kunna trycka ett snabbkommando, t.ex. ALT+G och få upp "El Goog" (se bild nedan). Alternativt markera ett ord/fras och trycka ALT+G om det är möjligt. Med El Goog uppe kan man söka på Google med AJAX-funktionalitet. Dvs, sidan laddas inte om, den uppdateras. På så sätt blir det bra flyt. Det ska också gå att söka direkt i forumet eller i aktuell tråden, om man av någon anledning vill använda google till det istället för den inbyggda sökmotorn. En bonus är att de sponsrade länkarna ger intäkter (förmodligen inte så mycket, men ändå). Tanken är alltså att det ska gå löjligt snabbt och smidigt att söka. Stödjer det Forumet så visst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 (redigerad) Låter riktigt soft. Tycker absolut vi skall prova. Bara det inte hänar trådskapandet. Man hoppar att skapa en tråd för man finner svaret för snabbt själv. Redigerad 25 oktober, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Kommer man kunna söka på ord med färre än fyra bokstäver i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Låter bra, men varför "El Goog"? Anspelning på Google?`Jag tycker att en sådan bra funktion skall berikas med ett bättre namn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Låter trevligt, go for it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Låter bra, men varför "El Goog"? Anspelning på Google?`Jag tycker att en sådan bra funktion skall berikas med ett bättre namn! Google baklänges Namnet kan givetvis ändras, eller tas bort hel. Finns väl egentligen ingen anledning att ha ett namn över huvud taget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Google baklänges Namnet kan givetvis ändras, eller tas bort hel. Finns väl egentligen ingen anledning att ha ett namn över huvud taget. Jaha, lol, fyndigt med mexicanaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 Jag tror inte att jag skulle använda det, men det känns ändå som en bra grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts