SimonJ Skrivet 19 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 (redigerad) Hejsan! Det har nog funnits många sånna här trådar förut, men jag har aldrig sett någon och jag tyckte det passade när det snart är halloween också... Så vilken är din favoritfilm eller film serie inom Slasher genren? Om du väljer "Någon Helt annan..." så vill jag gärna veta vilken film du gillar mer än nån av dom som är med på listan, tänk på att det ska vara Slasher, inte vanlig skräck. Min personliga favorit är utan tvekan Halloween-filmerna för att dom alltid har haft lite mer handling än övriga Slashers och Halloween var väl egentligen den filmen som startade det hela med alla lågbudget slashers som kom på 80-talet som Friday the 13th och många fler. För mig så känns inte Halloween-serien lika hjärndöd som Friday the 13th-serien som mer eller mindre bara handlade om att Jason skulle döda folk på så konstiga sätt som möjligt, Halloween har alltid haft en story även om den inte alltid har varit så bra. Och Michael Myers är bra mycket läskigare än någon annan mördare i samma genre! Så...nu vill jag veta era favoriter och varför! Redigerad 22 oktober, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 A Nightmare On Elm Street har alltid varit en klassiker för mig. Scream var riktigt spännande när jag var ung, men om jag såg dem idag skulle jag nog inte uppskatta den särskilt mycket. Egentligen tycker jag inte om den genren, jag föredrar splatter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 19 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 A Nightmare On Elm Street har alltid varit en klassiker för mig. Scream var riktigt spännande när jag var ung, men om jag såg dem idag skulle jag nog inte uppskatta den särskilt mycket. Egentligen tycker jag inte om den genren, jag föredrar splatter. Okej. Om jag ska vara ärlig så tycker jag nog att Scream är ganska "fjantig", jag har aldrig blivit rädd av dom filmerna, man vet ju ändå att det bara är någon tonåring som sett för mycket skräckfilm som leker mördare. A Nightmare On Elm Street (den första) är dock en sann klassiker inom genren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 19 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 Älska "A nightmare on Elm Street"! Fyfan, har alla 7 filmer och får inte nog av dom GO FREDDY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Älska "A nightmare on Elm Street"! Fyfan, har alla 7 filmer och får inte nog av dom GO FREDDY! Haha, har du boxen med alla 7 filmerna, eller har du köpt dom en och en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Haha, har du boxen med alla 7 filmerna, eller har du köpt dom en och en? Jao, boxen men fan, extreme edition for teh win! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Jao, boxen men fan, extreme edition for teh win! Hahaha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Är det bara jag som tycker att Scream räknas mer som komedier? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Motorsågsmassakern tbh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Är det bara jag som tycker att Scream räknas mer som komedier? Efter att ha sett Scary Movie så kan jag inte ta filmerna seriöst längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Jag röstade Friday the 13:th. Här är en av anledningarna: http://www.youtube.com/watch?v=X_VdsA4AdTg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Gillar båda Halloween och Chainsaw Massacre, men rösten gick till Chainsaw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2009 (redigerad) Är det bara jag som tycker att Scream räknas mer som komedier? Nej, det är inte bara du, dom är mer komedier än skräckfilm i alla fall. Jag röstade Friday the 13:th. Här är en av anledningarna: http://www.youtube.com/watch?v=X_VdsA4AdTg Haha, en av dom bästa morden av alla i hela serien, När man ser det där ångrar man nästan att man inte röstade på Friday the 13th, det var ju trots allt från dom filmerna jag fick mitt intresse för Slasher-filmer! Redigerad 21 oktober, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 (redigerad) Blev en vote på F13:e filmerna. Dock så gillar jag A nightmare on Elmstreet filmerna med och Childs play,"Den onda dockan", ingår väl också i slasher genren? Klassiker den med iaf. Redigerad 22 oktober, 2009 av Hummler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 A Nightmare on Elm Street, no doubt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Blev en vote på F13:e filmerna. Dock så gillar jag A nightmare on Elmstreet filmerna med och Childs play,"Den onda dockan", ingår väl också i slasher genren? Klassiker den med iaf. Jo, det gör den, jag la till den till listan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Värdelös genre. Den ligger och småfiser mellan splatter och skräck men har för lite blod för en splatter och inget riktigt läskigt i sig. Att den sen är tidlös och alltid kommer vara det gör inte saken sämre. En man (i nio fall av tio) med någon sorts mask eller annan missbildning löper amok, dödar ungdomar(för dom alltid är brutalt efterblivna i filmer) och polisen har inte en susning. Personen i sig kan inte dö, har övernaturliga krafter gentemot alla slags vapen och kan förflytta sig från plats till plats, oftast ljudlöst. Vill nulla men röstar på Elmstreet för Kruger är en riktigt rolig filur. För alltid Beetlejuice-vibbar när jag kollar på Elmstreet och ser det mer som mörk humor än slasher. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 25 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2010 Jag valde Friday the 13th. Men jag älskar också A Nightmare On Elm Street (ser fram mot remaken i April) och Halloween. Childs play gillade jag de första 2 men sedan fick den för mycket fokus på Svart Komedi. Scream gillar jag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts