Foo Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 Ja, vad heter GTA1 låten, den är lite lik Adam Tensta - My cool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 Låten heter just "Grand Theft Auto" och är gjord av den fiktiva hiphopartisten Da Shootaz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Den här? Jag har aldrig hört den förr, vilken version använder du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Den här? Jag har aldrig hört den förr, vilken version använder du? Japp. Den finns på radion ingame, men är tydligen också GTA 1's themesong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Japp. Den finns på radion ingame, men är tydligen också GTA 1's themesong. Det som spelas i huvudmenyn är det cd-spår som den fiktiva hiphopkanalen ligger på, så om man väntar i några minuter börjar de andra låtarna spelas också. Henki: Måste nästan ställa samma fråga tillbaka? Trodde låten spelades som theme i varje version av spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Det som spelas i huvudmenyn är det cd-spår som den fiktiva hiphopkanalen ligger på, så om man väntar i några minuter börjar de andra låtarna spelas också. Henki: Måste nästan ställa samma fråga tillbaka? Trodde låten spelades som theme i varje version av spelet? Sedan länge har jag använt den man tankar från R*s hemsida, men jag har aldrig hört något soundtrack i en enda version - och jag har haft säket tre-fyra stycken. Har även en köpt version i ett PC-CD-trippelpack (GTA 1, 2, London) och visserligen har jag väl inte installerat just de versionerna men jag räknar inte med att höra nåt på den heller. När hör man låten, sa du? I huvudmenyn har jag aldrig nånsin hört en enda låt. Bara ljudeffekter när man rör på markören och trycker Enter/Esc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Aha, det förklarar saken, Rockstar tyckte väl musiken skulle bli för stor att göra nedladdningsbart. Musiken borde ju finnas med på trippel-packen tycker jag, du borde förresten kunna lyssna på cd-spåren i mediaspelaren eller liknande bara för att kolla om de finns! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Refur Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 (redigerad) Henkibojj - Låten rullar under huvudmenyn. Det är därför detdär "rippljudet" kommer när man börjar spela. Som om någon skulle dragit pickuppen av en skiva, då spelet sätter igång. Kör man originalspelet med originalskivan snurrandes i läsaren så ska alltså låten spelas. Låten spelas även i spelet. Finns även med i GTA3 på stationen "Game" (eller kanske "Lips"?). Men där är den iaf censurerad. Misterwhoopee - Mjo det ska gå bra att spela den i mediaspelaren. Hos en kompis som hade spelet på skiva körde vi ofta låtarna på den vanliga stereon. Skön festmusik. Och man vart alltid glad av den. Hotel, downtown, speeding all around An ak-47 got the power in it's barrels To move any mother that gets in my way, Just another power machine on the freeway.. *nynnar* Edit: Och såklart hade jag fel angående menylåten. Det är följande låt som spelas där. http://www.youtube.com/watch?v=yhICdMwzjEg Redigerad 15 november, 2009 av Refur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Henkibojj - Låten rullar under huvudmenyn. Det är därför detdär "rippljudet" kommer när man börjar spela. Som om någon skulle dragit pickuppen av en skiva, då spelet sätter igång. Kör man originalspelet med originalskivan snurrandes i läsaren så ska alltså låten spelas. Aha, då vet man det! Tack! Det är följande låt som spelas där. http://www.youtube.com/watch?v=yhICdMwzjEg Påminner extremt mycket om början av denna trailer, som så gott som ensam fick mig att investera 2100 kronor i en PSP + LCS: We run things now, you and me - we're a team, huh? Jösses, vad jag måste spela om LCS för femte gången Låten är Mobb Depp - Shook Ones pt. II. Original här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts