Vice. Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Reklamen började gå nu i dagarna och det har redan börjats pratats om den. Jag tycker inte det är fel att en med downssyndrom är med på tv, men i det här kan det bli en grov feltolkning. Så jag anser nog att reklamen inte är lämplig för tv. Vad anser ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 (redigerad) Reklamen började gå nu i dagarna och det har redan börjats pratats om den. Äsch, klart den är lämplig. Känns uppenbart att de driver med folks fördomar. Redigerad 14 oktober, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Äsch, klart den är lämplig. Känns uppenbart att de driver med folks fördomar. Precis. Det är ju meningen att man ska se hur sköna personer med downs kan vara, och att man kan bli glad av deras kommentarer och kämpaglöd. De vill väl också att folk ska släppa fördommarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Är det bara jag som får för mig att han är med i En annan del av Köping? Har visserligen bara sett den två gånger nu.. Men han är väl lik den där unga killen? I vilket fall som helst så tycker jag att den visst är lämplig. Killen vet väl ändå vad han gör? Och att kunna driva med sig själv och alla som har en massa fördomar känns ju ICA-aktigt (läs humorish) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Är det bara jag som får för mig att han är med i En annan del av Köping? Alla downisar ser typ likadana ut. Precis som kineser gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 (redigerad) De behöver i alla fall inte oroa sig för att deras reklamfilm ej når ut till folket den här gången... Genialt, I guess. Redigerad 14 oktober, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 (redigerad) fan, jag blir så lycklig av att se downisar. Jag får en sån otrolig "feelgood" känsla! Redigerad 14 oktober, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 "Vad glor ni på, har ni aldrig sätt hur en praktikant ser ut" Hahaha, dagens skratt. Jag tycker att den är riktigt skön! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 http://www.facebook.com/search/?q=ica-prak...60.377560202..1 "Gilla praktikanten i Ica-reklamen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Allmänt nästa, ffs Vice. Jag tror att reklamen vill avdramatisera downare med en släng av humor men failar hårt. Lämpligt? Kanske, kanske inte. Mest pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Wow. Blev lite halv-chockad. Förväntade mig inte en sån replik från killen. Det känns konstigt att se detta i en ICA-reklamfilm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Reklamen sög ju, alla dem där ICA reklamerna är har lite sugande i sig men den här tar nog priset. Sen att han har downsyndrom är väll ingenting att bry sig om. Om någon semi-person i världen någonsin gjort ett skämt så är det ingen snack om att den ska visas, om inte... fast det vet vi alla själva att det hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Loungen Forumet för trådar med svagt diskussionsunderlag. Loungen -> Allmänt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 "Vad glor ni på, har ni aldrig sätt hur en praktikant ser ut" nej, vi glor för att du är retarded Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 "Vad glor ni på, har ni aldrig sätt hur en praktikant ser ut" nej, vi glor för att du är retarded Satt nån härlig hund på sistone? Nja, jag vet inte riktigt vad jag tycker, de skulle kunna blir rätt bra (förutsatt att han fortsätter) men de kan lika gärna gå åt fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Allmänt nästa, ffs Vice. Jag tror att reklamen vill avdramatisera downare med en släng av humor men failar hårt. Lämpligt? Kanske, kanske inte. Mest pinsamt. Loungen Forumet för trådar med svagt diskussionsunderlag. Loungen -> Allmänt Hur man än gör blir det fel. Jag tyckte inte det fanns så mycket att diskutera. Räknade med ett par kommentarer bara därför postade jag i loungen. Jag missbedömde, bet om ursäkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Refur Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Jag tycker att man ska kunna skämta om allt. Enligt mig är det är tanken bakom skämtet som avgör om det är olämpligt eller direkt stötande. Att en stor matvarukedja har med en downi i sin reklam ser jag inget fel med. Eftersom vi inte har sett följande reklamer så vet vi inte hur dom kommer att använda det. Så länge dom inte förespråkar tvångssterilisering eller liknande av utvecklingsstörda ser jag inget fel alls med reklamen. Och vad är det som säger att dom reagerar just på att han är downi? Det kan vara något annat dom reagerade på. Dom kan lika gärna spela på det gamla "Det ligger i betraktarens ögon" eller whatever. Nej, min åsikt är bestämt - Vänta och se hur det utvecklar sig innan det är dags att utdela domen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 För min del kan dem gärna fortsätta som vanligt med den nya praktikanten. Att det inte finns någon poäng med att han råkar ha ett handikapp. Vem som helst ska kunna vara med i en reklamfilm (ja, det finns ju gränser) utan att det blir ett jävla liv om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 (redigerad) Satt nån härlig hund på sistone? Nja, jag vet inte riktigt vad jag tycker, de skulle kunna blir rätt bra (förutsatt att han fortsätter) men de kan lika gärna gå åt fan. Det är ju precis därför dom stirrar? Bara sanningen jue edit: och nej ;< Redigerad 15 oktober, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts