SilentViper Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 (redigerad) Jo nu är det så här att jag har problem med internet sen igår. Problemet är att jag inte kan komma mot internet dvs att den blinkar och söker hela tiden det är en dator med svart kryss. Sen har jag kopplat från internet och anslutit igen då blir det grönt men lika snabbt kommer en gul triangel upp sen blir det samma sak igen. Hjälper inte reparera internet när man högerklickar. Jag har tagit ut nätverkskortet och installerat om mina drivrutiner men hjälpte inte samma skit som vanligt. Har minst gjort det 6 gånger nu samma resultat men mamma pappa och min bror kommer ut på nätet men inte jag. Och jag har testat andras internet USB grejs men funkar inte heller. Vad är felet då? Ska testa en sista gång med pappas USB nätsak och se om det funkar. Sen ska jag testa nya drivrutiner till mitt nätverkskort. Vi har trådlöst och jag använder mig av detta kort: D-Link DWL-G510. Inte nån som vet vad felet är och skulle behöva akut hjälp EDIT:Glöm det fixade sig efter installerat drivrutiner 7 gånger samt 5-10 gånger med USB grejset så nu funkar internet igen Redigerad 13 oktober, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Glöm det jag skrev behöver HJÄLP NU! Nu kan jag inte alls ansluta till internet får bara begränsad eller ingen anslutning. Om jag kollar IP adressen när man trycker på nätverk så har jag nåt med 162 i ipadress vilket jag inte ha annars när det funkar. Internet funkar för alla här i hemmet men inte för mig jag lånade mammas USB hubb för nätverk och då funkade internet men när jag kopplar in mitt nätverkskort så funkar det inte. Det blir grönt där nere men då kommer en gul triangel med ett sånt här täcken ! i. Så vad är problemet för mig när det inte är problem för dom andra här i hemmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Är du slow eller? Du skrev först i en "Edit" att du fixade problemet och nu fem dagar efter så skriver du att vi ska glömma det bara för att du behövde hjälp då? Du skrämmer mig ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Är du slow eller? Du skrev först i en "Edit" att du fixade problemet och nu fem dagar efter så skriver du att vi ska glömma det bara för att du behövde hjälp då? Du skrämmer mig ibland Han har ju problem igen, uppenbarligen så fungerade inte den förra lösningen speciellt bra. Vad är det som är så slow med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 (redigerad) Är du slow eller? Du skrev först i en "Edit" att du fixade problemet och nu fem dagar efter så skriver du att vi ska glömma det bara för att du behövde hjälp då? Du skrämmer mig ibland Verkar som inte du kan läsa texten jag skrev? "Glöm det jag skrev behöver HJÄLP NU!" eller ska jag behöva förstora hela texten? Det kanske funkade i 2 dagar och inte längre? Så vad är problemet? Ingen som kan hjälpa mig? För jag har inte lust att springa låna morsans dator eller hennes USB hubb för att internet ska funka. Redigerad 17 oktober, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Han har ju problem igen, uppenbarligen så fungerade inte den förra lösningen speciellt bra. Vad är det som är så slow med det? Well, trötthet orsakade väl det där... Ursäkta mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Seriöst kan vi skippa detta skitsnack nu och försöka hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Seriöst kan vi skippa detta skitsnack nu och försöka hjälpa mig? Är det Windows eller ett annat program som sköter själv connection settings? firmware? prövat att återställa kortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Är det Windows eller ett annat program som sköter själv connection settings? firmware? prövat att återställa kortet? Återställa? Och vad menar du det första du skrev? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Återställa? Och vad menar du det första du skrev? Han undrar om det är något speciellt d-link program som ansluter till internet eller xp's inbyggda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Och vad menar du det första du skrev? Han undrar om det är något speciellt d-link program som ansluter till internet eller xp's inbyggda. Återställa? Om du går in i enhetshanteraren och sedan gå in på ditt nätverkskort, tryck på fliken avancerat så ska du kunna få upp en scroll meny med olika inställningas bara val för kortet. Vissa kort har en återställnings funktion som nollställer alla val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 (redigerad) Han undrar om det är något speciellt d-link program som ansluter till internet eller xp's inbyggda. Aha XPs inbyggda tror ja. Men det verkar funka nu. När man kopplar ut kortet sen använder man morsans USB grejs en stund sen kopplar man ut den och sen installerar sitt då verkar det funka :/ EDIT: Alle jag hade inge återställnings funktion där. Redigerad 17 oktober, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts