felshoe Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 TFB vill hitta ny publik. Vi har alltid varit sugna på att spela i Stockholm, men kontakterna är få. Nu ber jag er kära Stockholmsforumiter om hjälp! Tips på ställen att kontakta för spelningar? Caféer? Små scener? Tävlingar? Minifestivaler? Vad som helst! Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 På Stampen får många spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Finns ett ställe som heter G-punkten. Har aldrig varit där personligen, men några kompisar till mig har spelat där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Försök med Café 44 och Gula Villan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2009 (redigerad) På Stampen får många spela. Gäller det även lite mer... "rockiga" band? Fan vad gubbig jag låter. Redigerad 4 oktober, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2009 Gäller det även lite mer... "rockiga" band? Fan vad gubbig jag låter. Förlåt att jag svarar för en annan, men en av fars bekanta brukar ofta se någon snubbe som imiterar Jerry Lee Lewis där, så ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2009 Nice, kul att ni expanderar! Det är inte överdrivet svårt att få spelning i Stockholm - enda nackdelen är att många klubbars profit bygger på att X antal biljetter (oftast 20) säljs till spelningen, och detta brukar banden själva få stå för. Klubb Kalashnikov En klubb på KGB - jag vet inte så mycket om stället, men vi ska spela där nu på lördag. Klubb Dislocated Har klubb lite här och var - Broder Tuck i Stockholm, Garage i Märsta, Harry B. James i Sthlm Fight Club Tre jag kom på på rak arm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2009 Om jag inte är helt ute och cyklar så brukar väl kägelbanan (mosebacke) ha kvällar för osignade band? en kompis till mig spelade iaf där i våras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2009 Tack för tipsen! Och Axel, kan inte du komma tillbaka med lite mer info om stället ni ska spela på när det är gjort? Kan ju faktiskt bli aktuellt om det är bra. Stampen verkade vara ett jazzhus, och där platsar vi inte riktigt in. Café 44 är nog inte rätt ställe att spela på. Ska titta in de andra ställena lite till. Keep 'em coming! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2009 Stampen verkade vara ett jazzhus, och där platsar vi inte riktigt in. Café 44 är nog inte rätt ställe att spela på. Ska titta in de andra ställena lite till. Nejnejnej, tänk inte alls så - tro inte att Stampen är typ en inrökt lounge där femtioplussare med solglasögon hänger, och där endast band som "The Muddy Blues Band Quartet" spelar. Klubben Fight Club huserar där, då i stort sett alla typer av band får spela, och det är stor variation på banden som spelar där. Komposters hade ett lyckat gig där, med skön publikskara. Det är ju aldrig ett ensamt band som spelar - ofta är det spelkvällar med fyra-sex band, och då alla drar dit >20 pers, kan det vara rätt bra drag! Kafé 44 är ett anrikt ställe, där bör man verkligen försöka få in sin fot och spela - jag vet inte vad du har för bild av det, men jag tror verkligen ni skulle passa in. Ring Tompa, det är han som bestämmer vilka som får/inte får spela där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts