Jump to content

Ny TV

VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu är det så att jag kommer få ihop 11.000:- denna månad och dom tänker jag lägger på en platt-tv.

Men undrar vad man ska kolla på när man ska köpa. Vad är bäst att ha när det gäller spel och liknande?

Har kollat lite på den här

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd...8119952,3113%29

Är det något att ha? Eller ska jag sattsa på någon annan tillverkare?

Vill ha en tv med bra bild (full HD) som ger skarp bild när man spelar och ser på film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

den du länkat ser bra ut, fin design med om du frågar mig.

sen ska du göra de smarta och köpa HDMI sladden på typ maxi/coop eller såna ställen, där ligger dom runt 100-lappen.

för i tv eller spel butiken försöker dom lura på dig dom för minst 300:- och dom e inte ett dugg bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

den du länkat ser bra ut, fin design med om du frågar mig.

sen ska du göra de smarta och köpa HDMI sladden på typ maxi/coop eller såna ställen, där ligger dom runt 100-lappen.

för i tv eller spel butiken försöker dom lura på dig dom för minst 300:- och dom e inte ett dugg bättre.

Har HDMI sladd redan. Den kom ju med mitt 360 Elite.

Men har bestämt mig för denna nu.

Samsung UE32b6000

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här tänker jag: Om tv:n kostar 10 000 kr kanske du vill att den håller ett tag. Bor du hemma nu(?) så kanske det inom inte allt för lång tid händer att du flyttar till eget boende (eftersom du är 20 som jag). Då har du helt plötsligt kanske ett litet vardagsrum och avståndet till tv:n ökar. Då sitter du där med 32" som aldrig kommer bli större. Min 42" var stor i någon vecka, nu efter snart två år är den ganska liten.

Spekulationer från min sida som du märker, men kanske är till nån hjälp. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här tänker jag: Om tv:n kostar 10 000 kr kanske du vill att den håller ett tag. Bor du hemma nu(?) så kanske det inom inte allt för lång tid händer att du flyttar till eget boende (eftersom du är 20 som jag). Då har du helt plötsligt kanske ett litet vardagsrum och avståndet till tv:n ökar. Då sitter du där med 32" som aldrig kommer bli större. Min 42" var stor i någon vecka, nu efter snart två år är den ganska liten.

Spekulationer från min sida som du märker, men kanske är till nån hjälp. :wub:

Då förstår jag hur du tänker. Och det låter ju väldigt smart tänkt :)

Men jag köpte ju en LG 42LH7020 förra onsdagen. Var väldigt missnöjd och tyckte bilden var väldigt pixlig. Men som tur var gick den att lämna tillbaks och jag fick mina pengar tillbaka. Nu är jag lite rädd att köpa större för det priset jag la, man kanske måste lägga mer för att få en bra i den storleken?

Kollar nu på en samsung LED 40". Blir högre i pris, men LED är ju inte så billiga.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tyvärr inte så många råd att ge dig förutom det jag redan skrivit. Det ligger något i det du säger att man kanske måste lägga ner mer pengar för att få kvalitet.

Att gå in på Prisjakt och filtrera, sedan sortera på rank eller betyg och sedan läsa, läsa, läsa brukar funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sitter ganska nära tvn så då är det väll bättre med liten?

Ska användas för spel.

Köper du en större TV kommer du ganska fort att vänja dig vid att sitta längre ifrån TVn, och då kommer du inte vilja gå tillbaka till liten TV + sitta nära. Det tror jag iaf.

Nu är jag ingen TV-expert men är inte Sony Bravia bra skit? Går att få en 40" för runt 10k. Eller denna: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....F&scid=1698 :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då förstår jag hur du tänker. Och det låter ju väldigt smart tänkt :wub:

Men jag köpte ju en LG 42LH7020 förra onsdagen. Var väldigt missnöjd och tyckte bilden var väldigt pixlig. Men som tur var gick den att lämna tillbaks och jag fick mina pengar tillbaka. Nu är jag lite rädd att köpa större för det priset jag la, man kanske måste lägga mer för att få en bra i den storleken?

Kollar nu på en samsung LED 40". Blir högre i pris, men LED är ju inte så billiga.

Kalibrerade du den förra? Om inte så kan det förklara varför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper du en större TV kommer du ganska fort att vänja dig vid att sitta längre ifrån TVn, och då kommer du inte vilja gå tillbaka till liten TV + sitta nära. Det tror jag iaf.

Nu är jag ingen TV-expert men är inte Sony Bravia bra skit? Går att få en 40" för runt 10k. Eller denna: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....F&scid=1698 :wub:

denna ser ju extremt prisvärd ut, okej, de är inte LED, men spela roll för de priset, tror inte du kommer bry dig om du sparar några tusen på det liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med att beställa från pixmania? Har läst lite på prisjakt och det är lite blandade åsikter där.

Men folk verkar få sina saker iaf + att dom har bra priser.

Bra butiker är inte såna som levererar varorna till ett bra pris, bra butiker är såna som sköter garantiärenden och liknande rätt. Pixmania ligger i Frankrike, så du kan i princip glömma att lämna tillbaka något eller få bra hantering av garantiärenden. Mina två cent *nicka febrilt*.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor