VaXXoR Skrivet 1 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2009 Hej! Nu är det så att jag kommer få ihop 11.000:- denna månad och dom tänker jag lägger på en platt-tv. Men undrar vad man ska kolla på när man ska köpa. Vad är bäst att ha när det gäller spel och liknande? Har kollat lite på den här http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd...8119952,3113%29 Är det något att ha? Eller ska jag sattsa på någon annan tillverkare? Vill ha en tv med bra bild (full HD) som ger skarp bild när man spelar och ser på film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 den du länkat ser bra ut, fin design med om du frågar mig. sen ska du göra de smarta och köpa HDMI sladden på typ maxi/coop eller såna ställen, där ligger dom runt 100-lappen. för i tv eller spel butiken försöker dom lura på dig dom för minst 300:- och dom e inte ett dugg bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 11 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 den du länkat ser bra ut, fin design med om du frågar mig. sen ska du göra de smarta och köpa HDMI sladden på typ maxi/coop eller såna ställen, där ligger dom runt 100-lappen. för i tv eller spel butiken försöker dom lura på dig dom för minst 300:- och dom e inte ett dugg bättre. Har HDMI sladd redan. Den kom ju med mitt 360 Elite. Men har bestämt mig för denna nu. Samsung UE32b6000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 Har HDMI sladd redan. Den kom ju med mitt 360 Elite. Men har bestämt mig för denna nu. Samsung UE32b6000 LED eller inte LED, 32" blir väldigt litet, väldigt snabbt. Full HD på 32" är overkill så det bara skriker om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 11 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 (redigerad) LED eller inte LED, 32" blir väldigt litet, väldigt snabbt. Full HD på 32" är overkill så det bara skriker om det. Men sitter ganska nära tvn så då är det väll bättre med liten? Ska användas för spel. Redigerad 11 oktober, 2009 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 Så här tänker jag: Om tv:n kostar 10 000 kr kanske du vill att den håller ett tag. Bor du hemma nu(?) så kanske det inom inte allt för lång tid händer att du flyttar till eget boende (eftersom du är 20 som jag). Då har du helt plötsligt kanske ett litet vardagsrum och avståndet till tv:n ökar. Då sitter du där med 32" som aldrig kommer bli större. Min 42" var stor i någon vecka, nu efter snart två år är den ganska liten. Spekulationer från min sida som du märker, men kanske är till nån hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 11 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 (redigerad) Så här tänker jag: Om tv:n kostar 10 000 kr kanske du vill att den håller ett tag. Bor du hemma nu(?) så kanske det inom inte allt för lång tid händer att du flyttar till eget boende (eftersom du är 20 som jag). Då har du helt plötsligt kanske ett litet vardagsrum och avståndet till tv:n ökar. Då sitter du där med 32" som aldrig kommer bli större. Min 42" var stor i någon vecka, nu efter snart två år är den ganska liten. Spekulationer från min sida som du märker, men kanske är till nån hjälp. Då förstår jag hur du tänker. Och det låter ju väldigt smart tänkt Men jag köpte ju en LG 42LH7020 förra onsdagen. Var väldigt missnöjd och tyckte bilden var väldigt pixlig. Men som tur var gick den att lämna tillbaks och jag fick mina pengar tillbaka. Nu är jag lite rädd att köpa större för det priset jag la, man kanske måste lägga mer för att få en bra i den storleken? Kollar nu på en samsung LED 40". Blir högre i pris, men LED är ju inte så billiga. Redigerad 11 oktober, 2009 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 Jag har tyvärr inte så många råd att ge dig förutom det jag redan skrivit. Det ligger något i det du säger att man kanske måste lägga ner mer pengar för att få kvalitet. Att gå in på Prisjakt och filtrera, sedan sortera på rank eller betyg och sedan läsa, läsa, läsa brukar funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2009 Men sitter ganska nära tvn så då är det väll bättre med liten? Ska användas för spel. Köper du en större TV kommer du ganska fort att vänja dig vid att sitta längre ifrån TVn, och då kommer du inte vilja gå tillbaka till liten TV + sitta nära. Det tror jag iaf. Nu är jag ingen TV-expert men är inte Sony Bravia bra skit? Går att få en 40" för runt 10k. Eller denna: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....F&scid=1698 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xuande Skrivet 12 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2009 Då förstår jag hur du tänker. Och det låter ju väldigt smart tänkt Men jag köpte ju en LG 42LH7020 förra onsdagen. Var väldigt missnöjd och tyckte bilden var väldigt pixlig. Men som tur var gick den att lämna tillbaks och jag fick mina pengar tillbaka. Nu är jag lite rädd att köpa större för det priset jag la, man kanske måste lägga mer för att få en bra i den storleken? Kollar nu på en samsung LED 40". Blir högre i pris, men LED är ju inte så billiga. Kalibrerade du den förra? Om inte så kan det förklara varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 12 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2009 Köper du en större TV kommer du ganska fort att vänja dig vid att sitta längre ifrån TVn, och då kommer du inte vilja gå tillbaka till liten TV + sitta nära. Det tror jag iaf. Nu är jag ingen TV-expert men är inte Sony Bravia bra skit? Går att få en 40" för runt 10k. Eller denna: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....F&scid=1698 denna ser ju extremt prisvärd ut, okej, de är inte LED, men spela roll för de priset, tror inte du kommer bry dig om du sparar några tusen på det liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Kalibrerade du den förra? Om inte så kan det förklara varför. Hur gör man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Hur är det med att beställa från pixmania? Har läst lite på prisjakt och det är lite blandade åsikter där. Men folk verkar få sina saker iaf + att dom har bra priser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Hur är det med att beställa från pixmania? Har läst lite på prisjakt och det är lite blandade åsikter där. Men folk verkar få sina saker iaf + att dom har bra priser. Bra butiker är inte såna som levererar varorna till ett bra pris, bra butiker är såna som sköter garantiärenden och liknande rätt. Pixmania ligger i Frankrike, så du kan i princip glömma att lämna tillbaka något eller få bra hantering av garantiärenden. Mina två cent *nicka febrilt*. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 ska du ha en 40ish så är Bravia the shit lixom. Finns ingen anledning att köpa något annat i den prisklassen. Jag är sugen på en samsung LED men då får du punga ut med 15.000 för en 40" men så får du också en 3cm tjock tv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts