Siana Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 Jag spelar bara HoN sen jag fick min betakey. Är såld och har redan förbeställt. Vet inte vilken genre man ska sätta det i. RTS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Vilken genre gillar du bäst? Själv älskar jag RTS spel! Vad är skillnaden mellan FPS och TPS? Och vad är Sandbox och RTS för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2009 Vad är skillnaden mellan FPS och TPS? Och vad är Sandbox och RTS för något? FPS = First Person Shooter, du ser bara ditt vapen och resten av omvärlden. TPS = Third Person Shooter, du ser spelkaraktären bakifrån. Sandbox = GTA III/IV-serien och spel som Saint's Row där man själv har stor frihet att bestämma över vad man vill upptäcka, precis som i en sandlåda. () RTS = Strategispel som Warcraft-serien (ej WoW), Age of Empires, Red Alert, Starcraft mfl. För övrigt stod förklaringen till förkortningarna i pollen så du kunde ha slagit upp det på wikipedia om du var nyfiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallsten82 Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 FPS = First Person Shooter, du ser bara ditt vapen och resten av omvärlden. TPS = Third Person Shooter, du ser spelkaraktären bakifrån. Sandbox = GTA III/IV-serien och spel som Saint's Row där man själv har stor frihet att bestämma över vad man vill upptäcka, precis som i en sandlåda. () RTS = Strategispel som Warcraft-serien (ej WoW), Age of Empires, Red Alert, Starcraft mfl. För övrigt stod förklaringen till förkortningarna i pollen så du kunde ha slagit upp det på wikipedia om du var nyfiken. Ja för det måste varit jävligt jobbigt för dig att skriva förklaringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts