Mordos Skrivet 16 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2010 Jaget = hjärnfunktioner? Hur förklarar du då att det fortfarande finns ett medvetet jag hos många som har haft Nära Döden-Upplevelser, fast hjärnans funktioner varit inaktiva? Givetvis är det själen som är det medvetna jaget! Hjärnfunktionerna i sig har inga upplevelser! s.k. "nära döden-upplevelser" är kroppens sätt att säga, "Nu funkar inte hjärnan, nu kompenserar vi med något tills vi fixar det." med kemikalier och elektriska impulser som går bärsärkagång. Om jag nu minns rätt, men det är någonstans på den delen av Köping. Och "det är en tunnel med ljus!11" är bara inlärt beteende från alla år av TV och sådant, så får man lära sig att det är "ljuset i slutet av tunneln". Hade vi sagt att Donkey Kong stod i slutet av tunneln sedan födseln så hade han säkert stått där också Hur kan det givetvis vara "själen" när det inte finns något som tyder att det är själen. När det finns oerhört många saker som tyder att det är rent biologiskt? Då är det ju inte givet att det är "själen". .. Va? Hjärnfunktioner är hjärnfunktioner. Det är klart de inte har upplevelser, då de är en del av människan - som har upplevelser. Tror du varenda vit blodkropp har en upplevelse, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2010 Jo. GTFO. @Umberto: Är det inte dags att göra en H&Co-serie av detta missfoster? As I was saying, My friend, forumet har aldrig varit sämre än vad det är nu; jag har varken lust, motivation eller vilja att göra några nya forumserier. --- Btw. Forskaren, du svarade aldrig på min fråga - vad forskar du inom egentligen? Har du ens akademisk bakgrund? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 1 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 (redigerad) . YOGIN PRAHLAD JANI, 74 ÅR UTAN MAT ELLER DRYCK !!! ÄNNU ETT BAKSLAG FÖR VETENSKAPEN... Den helige indiske yogin, vid namn Prahlad Jani, 82, har inte ätit eller druckit något under sina senaste 74 år, efter det att han som 8-åring välsignades av Gudinnan Amba, dvs Durga, Herren Shivas gemål. Vetenskapliga studier kring mannens fastande dokumenteras just nu på ett medicinskt institut i ett sjukhus i Ahmedabad, Indien, sedan den 22 april, där han genomgår välkontrollerade tester och observeras av ett team på 35 läkare och experter under sammanlagt 15-20 dagar: VIDEO: http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.1...--pa-over-70-ar http://www.youtube.com/watch?v=FGF7EY2Ucm8 ARTIKLAR: http://www.expressen.se/halsa/1.1970271/ha...ruckit-pa-70-ar http://www.dailytelegraph.com.au/news/wack...0-1225860230861 http://chiru.in/2010/04/28/prahlad-jani-br...ut-prahlad-jani http://www.amazingabilities.com/amaze5a.html Välkontrollerade studier, rapporterar BBC, gjordes på denna heliga man redan 2003, då 35 läkare höll honom under strikt observation i 10 dygn, utan att han åt eller drack så mycket som en droppe: http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/3236118.stm Discovery Channel uppmärksammade miraklet Prahlad Jani redan då 2003: VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=wzNAZE2gaBY Grymt intressant biografi över denna heliga lufterian Prahlad Jani: http://www.youtube.com/watch?v=ah9_Q2pAWOI Även den katolske mystikern och stigmatikern Therese Neumann, 1898-1962, levde utan att äta eller dricka, inte en droppe vatten under sina 36 sista år: http://en.wikipedia.org/wiki/Therese_Neumann Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er! Aum, Om tat sat, Hare Krishna NÅ, VAD SÄGER NI NU, SKEPTIKER..? . Redigerad 1 maj, 2010 av Forskare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Jaha.. ? 10 dagar utan mat är inte fantastiskt. Jag skulle kunna klara mig utan mat i 10 dagar, nemas problemas. Det här är inte fascinerande alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Kul att han sitter på en sjukhus säng. Han mår tydligen inte bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 1 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Jaha.. ? 10 dagar utan mat är inte fantastiskt. Jag skulle kunna klara mig utan mat i 10 dagar, nemas problemas. Det här är inte fascinerande alls. Du missade detta med vätska... Denna heliga yogi har levt utan både föda och dryck i över 27 000 dygn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Vad ska vi diskutera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 1 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 (redigerad) Kul att han sitter på en sjukhus säng. Han mår tydligen inte bra Missat att han sitter på en sjukhussäng för att han genomgår vetenskapliga tester på ett medicinskt institut just på ett sjukhus? För övrigt mår han utmärkt, vilket han gjort under alla dessa 74 år, som han varken ätit elelr druckit...han har aldrig varit sjuk en enda dag! Vad ska vi diskutera? Miraklet, den helige religiöse yogin Prahlad Jani... Redigerad 1 maj, 2010 av Forskare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Jag presenterar Otto: Det är uppenbart att han har blivit välsignad av det flygande spaghettimonstret! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Håll dig till denna tråden din jävla bäver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Du borde kolla på den här, Forskare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Religion är nog det dummaste som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Religion är nog det dummaste som finns. Ugh, sådana där uttalanden är nog det dummaste som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Ugh, sådana där uttalanden är nog det dummaste som finns. Det är vad jag tycker. Tror inte på någon gud eller något heligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 (redigerad) Det är vad jag tycker. Tror inte på någon gud eller något heligt. Alltså... Det du sa var faktiskt lite... tomt sagt? Det borde backas upp med något och sättas i ett sammanhang. Vad exakt osv. Vad kan vara bra? Religion och tro är så extremt brett så ja.. Att säga att ALLT är fåneri och trams funkar inte riktigt. Jag som ateist (och många andra dessutom. t.o.m. Stora kända ateister såsom Richard Dawkins och Sam Harris har) kan på något stadie acceptera religion under vissa former. (former som jag inte känner för att gå in på då jag absolut inte har tid för det) Forskare - Du har fått en helt egen tråd hos oss på GTAsajten. Du borde känna dig hedrad. Eller något. Använd den. Snälla? Redigerad 1 maj, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Alltså... Det du sa var faktiskt lite... tomt sagt? Det borde backas upp med något och sättas i ett sammanhang. Vad exakt osv. Vad kan vara bra? Jag som ateist (och många andra) kan på något stadie acceptera religion under vissa former. (former som jag inte känner för att gå in på då jag absolut inte har tid för det) Forskare - Du har fått en helt egen tråd hos oss på GTAsajten. Du borde känna dig hedrad. Eller något. Använd den. Snälla? Alltså visst om man tror på något. Min pappa är kristen och tror på gud. Men han visar det inte på något sett. Men det som får mig irriterad är folk som är helt besatta om det och lever sina liv ur sagor. Kanske skulle lägga skulden på dem istället för religion. Men anledningen till att jag tycker som jag gör handlar om min mamma. Som gick på möte med någon religiös dåre som totalt hjärntvättade henne. Nu snackar hon i koder, säger aldrig saker som är fula. Gör typ tecken för olika ord och snackar skumma saker hela tiden. Hon blev totalt förändrad efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2010 Alltså visst om man tror på något. Min pappa är kristen och tror på gud. Men han visar det inte på något sett. Men det som får mig irriterad är folk som är helt besatta om det och lever sina liv ur sagor. Kanske skulle lägga skulden på dem istället för religion. Men anledningen till att jag tycker som jag gör handlar om min mamma. Som gick på möte med någon religiös dåre som totalt hjärntvättade henne. Nu snackar hon i koder, säger aldrig saker som är fula. Gör typ tecken för olika ord och snackar skumma saker hela tiden. Hon blev totalt förändrad efter det. Låter som att du har dålig erfarenhet av religion, så på sätt och vis är det väl förståeligt att du tycker som du gör. Men kom igen, om man tar till lite förnuft - en stor majoritet av världens befolkning är religiösa, inklusive din pappa (beroende på vad man vill lägga i ordet 'religiös', såklart). Anser du att alla de är idioter, för att de hänger sig till 'det dummaste som finns'? Okej, dum fråga, klart du inte gör. Självklart finns det aspekter i det otroligt vida och omfattande begreppet 'religion' som är... ja, rent vedervärdiga. Särskilt när det gäller organiserad religion. Nu är Sharialag det enda exemplet jag kommer på, men det finns säkert fler - jag är inte ett stort fan av bröllop heller. Men att gå så långt som att säga att 'religion är det dummaste som finns' är bara otroligt inskränkt och ett bra exempel på varför det är så viktigt att man bör läsa femtio poäng religion i gymnasiet. Vad är det för sekt din mor har gått med i? Lät riktigt kasst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 2 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2010 Låter som att du har dålig erfarenhet av religion, så på sätt och vis är det väl förståeligt att du tycker som du gör. Men kom igen, om man tar till lite förnuft - en stor majoritet av världens befolkning är religiösa, inklusive din pappa (beroende på vad man vill lägga i ordet 'religiös', såklart). Anser du att alla de är idioter, för att de hänger sig till 'det dummaste som finns'? Okej, dum fråga, klart du inte gör. Självklart finns det aspekter i det otroligt vida och omfattande begreppet 'religion' som är... ja, rent vedervärdiga. Särskilt när det gäller organiserad religion. Nu är Sharialag det enda exemplet jag kommer på, men det finns säkert fler - jag är inte ett stort fan av bröllop heller. Men att gå så långt som att säga att 'religion är det dummaste som finns' är bara otroligt inskränkt och ett bra exempel på varför det är så viktigt att man bör läsa femtio poäng religion i gymnasiet. Vad är det för sekt din mor har gått med i? Lät riktigt kasst. Drar tillbaks det jag skrev, var rätt dumt sagt. Men efter det där med mamma har jag vart ganska anti allt. Men iaf. Hon gick och träffa någon man i stan och fikade, var även med på möten med honom. Vi kan kalla honom Martin. Hur som helst så vet jag inte exakt vad dom pratade om. Min mamma är inte exakt kristen. Det verkar som att hon tror på allt möjligt. När man pratar med henne så kan hon skippa vissa ord som handlar om t.ex. död och annat. Hon gör istället tecken. Hon börjar kolla på andarnas makt på tv4+ och tror skarpt på alla såna program. Hon tror verkligen direkt på saker om det handlar om att tala med andar och så vidare. Hon har köpt massa tarotkort och andra saker som kristaller och skit. Hon slösar pengar på spå saker via telefon och har även uppsökt medium. Jag har försökt prata med henne, för det är inte speciellt ekonomiskt att spendera hela lönen på krimskrams och spå saker. Men det ända som kommer ur hennes mun är "det löser sig". Som hon tror att hon har någon ande med sig som ska hjälpa henne. Vet inte exakt vad jag ska skriva mer. Vet inte exakt vad hon gick och lyssnade på. Men hon blev helt förändrad efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2010 Jag sa till dig att posta dina skittrådar i denna, håll dig då till denna. Du får inga mer chanser, för jag vill inte se dina jävla Ctrl+v poster från din förbannade aftonbladet blogg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 3 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2010 Det är lite intressant att Jani faktiskt gick ner i vikt under de tio dagar om han observerades utan mat. Kan det betyd att han fuskat i sin diet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts