Jump to content

Forskarens Kreationism och konspirationer-tråd

Forskare
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 770
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"creation.com"

"trueorigin.com"

"answeringgenesis.com"

Alla är opålitliga väldigt partiska sidor, som givetvis slänger upp smuts. Du kommer åter med dåliga sk. bevis. När lär du dig att inget du säger tar vi åt oss, då vi mest diskuterar om hur jävla pantad du är? Välkommen till 2000-talet.

FOLK FÅR HA VILKEN TRO DE VILL, BARA DE INTE FÖRSÖKER TRYCKA DEN PÅ ANDRA.

Som du. Hade jag haft en tophat hade jag sagt "G'day, sir!" och lämnat.

Om det nu skulle vara fråga om dåliga bevis, hur kommer det sig då att du inte lyckas överbevisa det som kritiseras kring flummet kring valen som påstås ha varit ett landlevande djur?

Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det nu skulle vara fråga om dåliga bevis, hur kommer det sig då att du inte lyckas överbevisa det som kritiseras kring flummet kring valen som påstås ha varit ett landlevande djur?

Hmm...

Jag personligen har inte gett några motbevis, för jag vill inte ge mig i en "diskussion" med dig. För du slutar bara svara efter du har gjort 15 <_<. Jag har förmodligen haft en bättre diskussion med den lilla tjejen som jag var tvungen att förklara för hon var lite för ung för att bli min fru, eftersom hon frågade om vi skulle gifta oss.

Ja. Jag har haft en mer givande diskussion med en liten tjej än vad jag någonsin skulle få ut att att försöka prata reson med dig. Du är patetisk som klänger på varenda tro som finns där ute, utan att ha egna tankar eller resonemang. Jag hoppas verkligen du fortsätter med det du gör, för att det kommer få dig hatad av så äckligt många så du kommer dö ensam. Så lågt tänker jag om dig och dina "tankar" som du lägger upp.

G'day, sir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står du och säger att du inte är ett unikt individuellt upplevande jag?

Jaget/själen är det medvetna subjektet i kroppen!

Kroppen är ett omedvetet objekt!

Jag vet inte vad du menar med det där, jag pratade om din okunnighet angående termer som du ganska tydligen inte förstår dig på.

Jaget är ett samlingsnamn för hjärnfunktioner enligt Freud. Inget mer. Jaget är inte "själen."

Kroppen är väldigt medvetet. Om din kropp inte hade medvetande så hade du inte kunnat få dopamin inpumpat i din hjärna då du ser något av intresse. Du skulle inte känna om du tryckte fingret på tangenter. Allt detta är elektriska impulser från något som ledet till din hjärna. Fullt medvetande. Fast nu förväntar jag mig inte att du ska förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, trött på att han pumpar ut skittrådar som ingen egentligen bryr sig om.

@Forskare: Håll dig till denna tråden, hittar du en ny banbrytande teori som inte har några gränser, posta den i denna tråden, TACK.

Bra gjort men ändra titeln till Kreationism och konspirationer eller något liknande så det faktiskt kan bli något vettigt (relativt) av den.

Han måste ju tillåtas fortsätta posta korkade idéer, och de som nu orkar, argumentera emot dem.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad du menar med det där, jag pratade om din okunnighet angående termer som du ganska tydligen inte förstår dig på.

Jaget är ett samlingsnamn för hjärnfunktioner enligt Freud. Inget mer. Jaget är inte "själen."

Kroppen är väldigt medvetet. Om din kropp inte hade medvetande så hade du inte kunnat få dopamin inpumpat i din hjärna då du ser något av intresse. Du skulle inte känna om du tryckte fingret på tangenter. Allt detta är elektriska impulser från något som ledet till din hjärna. Fullt medvetande. Fast nu förväntar jag mig inte att du ska förstå.

Jaget = hjärnfunktioner?

Hur förklarar du då att det fortfarande finns ett medvetet jag hos många som har haft Nära Döden-Upplevelser, fast hjärnans funktioner varit inaktiva?

Givetvis är det själen som är det medvetna jaget!

Hjärnfunktionerna i sig har inga upplevelser!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor