Jump to content

Forskarens Kreationism och konspirationer-tråd

Forskare
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 770
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det här är ju faktiskt intressant. Synd att du förstör det.

Konspirationsteorier överlag är ju väldigt intressanta måste jag säga.

Just Månlandningen och allt däromkring både tror jag på och inte. Finns vissa saker med det hela som verkar lite suspekta men o andra sidan går det oftast att finna någon förklaring till en hel del. Det ultimata beviset hade ju varit om det byggts upp något som skulle hålla väldigt länge där uppe som man på något sätt skulle kunna se via diverse kanaler.

Ja ni förstår säkert vad jag menar med nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju faktiskt intressant. Synd att du förstör det.

Konspirationsteorier överlag är ju väldigt intressanta måste jag säga.

Just Månlandningen och allt däromkring både tror jag på och inte. Finns vissa saker med det hela som verkar lite suspekta men o andra sidan går det oftast att finna någon förklaring till en hel del. Det ultimata beviset hade ju varit om det byggts upp något som skulle hålla väldigt länge där uppe som man på något sätt skulle kunna se via diverse kanaler.

Ja ni förstår säkert vad jag menar med nåt.

Lunar Laser Ranging experiment.

+

369228main_ap14labeled_540_1162981_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså aftonbladet säger att dedär e fotoshop!!11!

Just sånadär bilder (med tanke på den sista) skulle ju EGENTLIGEN kunna vara precis vad som helst.

De "bevis" jag egentligen är ute efter är väl mer i stil med att jag kan gå o sätta mig i ett observatorium o glo upp på månen o se något litet hus där syns att det inte hör hemma på månen utan är byggt av människan.

Men som sagt, inte så att jag verkligen inte tror på det. Bara att det ibland kommer fram trevliga konspirationsteorier om det hela som har lite mer att komma med än Forskare har här och det är väldigt intressant att läsa och titta på sånt för mig av någon anledning.

Men visst vore det väl ändå trevligt att kunna gå o sätta sig uppe i norrland och zooma in på månen och faktiskt SE något. Att se bilder på något som är på månen känns ju lite som att det faktiskt skulle gå att göra i en studio precis som man tror att det andra är gjort.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga hur faktumet att människan varit på månen kolliderar med din världssyn? Är det en babel-tornetgrej eller?

Det är ett enda stort mysterium, men jag tror han får någon slags kick av att tro på konspirationsteorier.

Kolla på hans blogg så ser du att han köper precis allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Debatten handlar ju inte bara om universums uppkomst utan även som i den här tråden "evolutionsmyten". I detta fall tycker jag inte man kan säga att det är lika stor chans att Forskaren kan ha rätt, då det inte finns något som tyder på att det han säger stämmer. Inte ens de hardcorekristna jag känner förnekar evolutionen.

Rosor har alltid varit rosor!

Björkar har alltid varit björkar!

Maskar har alltid varit maskar!

Myggor har alltid varit myggor!

Potatis har alltid varit potatis!

Majs har alltid varit majs!

Ormar har alltid varit ormar!

Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!

Groddjur har alltid varit groddjur!

Råttdjur har alltid varit råttdjur!

Svindjur har alltid varit svindjur!

Kattdjur har alltid varit kattdjur!

Hunddjur har alltid varit hunddjur!

Hästdjur har alltid varit hästdjur!

Getdjur har alltid varit getdjur!

Oxdjur har alltid varit oxdjur!

Kameldjur har alltid varit kameldjur!

Elefantdjur har alltid varit elefantdjur!

Apdjur har alltid varit apdjur!

Människor har alltid varit Människor!

VAR HAR DU EVOLUTIONEN...? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rosor har alltid varit rosor!

Björkar har alltid varit björkar!

Maskar har alltid varit maskar!

Myggor har alltid varit myggor!

Potatis har alltid varit potatis!

Majs har alltid varit majs!

Ormar har alltid varit ormar!

Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!

Groddjur har alltid varit groddjur!

Råttdjur har alltid varit råttdjur!

Svindjur har alltid varit svindjur!

Kattdjur har alltid varit kattdjur!

Hunddjur har alltid varit hunddjur!

Hästdjur har alltid varit hästdjur!

Getdjur har alltid varit getdjur!

Oxdjur har alltid varit oxdjur!

Kameldjur har alltid varit kameldjur!

Elefantdjur har alltid varit elefantdjur!

Apdjur har alltid varit apdjur!

Människor har alltid varit Människor!

VAR HAR DU EVOLUTIONEN...? :)

Du vet OM att du inte kan använda dig av samma "argument" om, och om igen? Du är ju ett väldigt självklart exempel på evolution, och de-evolution, då dina istids-argument är förmodligen väldigt lika en neandertalares.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BILDERNA FRÅN DEN SENASTE MÅNSONDEN, ÅTERIGEN FEJKADE !!!

Den amerikanska månsonden, Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), som sköts ut den 18 juni 2009, lagom till 40-års propagandan av den påstådda första månlandningen, kom som väntat inte med några som helst bildbevis för att människan ska ha varit på månen:

VIDEO-bevis:

http://www.youtube.com/watch?v=P5kHPexBIWk

http://www.youtube.com/watch?v=4fDybPDtsrY

http://www.youtube.com/watch?v=KwEpyujblXY

http://www.youtube.com/watch?v=4fDybPDtsrY

http://www.youtube.com/watch?v=KwEpyujblXY

Någon som kan skönja det minsta lilla spår efter någon påstådd månlandare?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5538779.ab

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet OM att du inte kan använda dig av samma "argument" om, och om igen? Du är ju ett väldigt självklart exempel på evolution, och de-evolution, då dina istids-argument är förmodligen väldigt lika en neandertalares.

Så länge argumenten är giltiga, så kan man använda sig av dem tusentals gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har gett en jävla massa bevis om Big bang nu, mer än vad du har gjort faktiskt, du går runt i cirklar bara... Så om man ska gå efter bevis och påståenden så ligger Big bang way ahead of you buddy!

Bevis för Big Bluff?

Väntar fortfarande på ett endaste handfast bevis för denna vansinnigt absurda hokuspokus-teori... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BILDERNA FRÅN DEN SENASTE MÅNSONDEN, ÅTERIGEN FEJKADE !!!

mr_tobbe sade, inga youtube klipp som "bevis". Då 98% av alla filmer/dokumentärer om månlandnings-konspirationer har blivit motbevisade i åratal. Och aftonbladet får dig bara att se fånig ut.

På tal om att tro på för mycket saker. Tror du, om någon fotograferar dig, att du förlorar din "själ" då? Bara frågar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varsågod:

http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Big_Bang

Allt är förstås relativt, vissa saker skedde direkt medan t e x vårt solsystem inte formades förrän efter 8 miljarder år.

Samma sak som det som orsakade Big Bang, det är ingen skillnad.

Det där var ju bara en massa hokuspokus-text...var har du de handfasta bevisen, som vi alla väntar på...???

Vårt solsystem formades efter 8 miljarder år?

Ge oss lite bevis för denna din tro, tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bevis för Big Bluff?

Väntar fortfarande på ett endaste handfast bevis för denna vansinnigt absurda hokuspokus-teori... :)

Ja, du. Om du bara kollade utanför din lilla låda av allt som man skrattar åt - som du tror på, så hade du sett att vi har givit dig mer konkreta bevis än ditt prat om.. Vad pratar du om egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mr_tobbe sade, inga youtube klipp som "bevis". Då 98% av alla filmer/dokumentärer om månlandnings-konspirationer har blivit motbevisade i åratal. Och aftonbladet får dig bara att se fånig ut.

På tal om att tro på för mycket saker. Tror du, om någon fotograferar dig, att du förlorar din "själ" då? Bara frågar!

Dessa filmer/dokumentärer som jag delger, har de facto aldrig motbevisats, varför de fortfarande gäller som bevis!

Vi själar är eviga, utan början eller slut, så hur i Herrens Namn skulle vi kunna förlora oss själva om någon fotograferar oss?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge argumenten är giltiga, så kan man använda sig av dem tusentals gånger...

Men, ditt argument är inte giltigt heller. När ditt argument har blivit nekat, då måste du vända dig åt ett annat håll och ta dig ett annat argument istället för att försöka trycka in samma argument om, och om igen.

Oh, vänta. Du kanske inte kan det, för att du HAR INGA ANDRA ARGUMENT?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa filmer/dokumentärer som jag delger, har de facto aldrig motbevisats, varför de fortfarande gäller som bevis!

Vi själar är eviga, utan början eller slut, så hur i Herrens Namn skulle vi kunna förlora oss själva om någon fotograferar oss?

De gäller inte som bevis om de är gjorda av en man som har ett skrattretande rykte om sig själv. Eller, du kanske inte visste att Jarrah White även har klagat på människor som motbevisar honom och försöker stämma dem? Eller kanske att han är en av de större idioterna som får folk att vilja tro på UFOn? Om jag lägger upp en video på youtube som det bara står "THE MOONLANDING HAPPENED." gör inte det till ett konkret bevis. Youtube-länkar är inte bra fakta, då dina youtube länkar alltid innehåller propaganda skit som kultister, religösa galningar eller helt enkelt folk som är rent utav idioter som inte vet vad de pratar om. Använda sig av dem som en krycka är inte bra, du vet.

Jo, jag steg väl rakt in för att få det i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De gäller inte som bevis om de är gjorda av en man som har ett skrattretande rykte om sig själv. Eller, du kanske inte visste att Jarrah White även har klagat på människor som motbevisar honom och försöker stämma dem? Eller kanske att han är en av de större idioterna som får folk att vilja tro på UFOn? Om jag lägger upp en video på youtube som det bara står "THE MOONLANDING HAPPENED." gör inte det till ett konkret bevis. Youtube-länkar är inte bra fakta, då dina youtube länkar alltid innehåller propaganda skit som kultister, religösa galningar eller helt enkelt folk som är rent utav idioter som inte vet vad de pratar om. Använda sig av dem som en krycka är inte bra, du vet.

Jo, jag steg väl rakt in för att få det i ansiktet.

UFOn?

Hört talas om Area 51?

Hört talas om allt hemligstämplat material kring inomjordingarna och utomjordingarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor