Plaisir Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 1. Om det inte var en explosion som orsakade er expansion, vad var det då? 2. Bevis för att vår rumtid är den enda som finns, tack! 3. "Universum har funnits för alltid" Definiera ordet "universum", tack! 4. "Rumtiden skapades i samband med Big Bang." "Universum har funnits för alltid" Om universum har funnits för alltid, som du säger, så måste ju även rumtiden ha funnits för alltid, eftersom universum inte kan finnas utan rumtid! Andas in en gång.. Exploderar dina lungor? Illa i såna fall. Mina gör dock inte det. Däremot expanderar de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Det finns fler logiska bevis som pekar på att big bang skapade universum än att Gud gjorde det. Något som saknar all form av IQ och skaparförmåga (Big Bluff), kan ju omöjligen skapa nåt så fantastiskt som vårt universum! Har man inte några skaparförmågor, så kan man ju inte skapa något! Om Big Bluff skapade universum, vem skapade då Big Bluff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 2. Bevis för att vår rumtid är den enda som finns, tack! Dags för lite religös logik! DU KAN INTE BEVISA ATT DEN INTE ÄR DET ENDA SOM FINNS :(((((( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Andas in en gång.. Exploderar dina lungor? Illa i såna fall. Mina gör dock inte det. Däremot expanderar de. Andas gör bara levande väsen, medan universum enligt Big Bluff-teorin var död... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 (redigerad) Andas gör bara levande väsen, medan universum enligt Big Bluff-teorin var död... Fan va du är dum i huvet sorry, kände för att säga det. Han säger inte att universum andas, utan expanderar. Redigerad 4 februari, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 (redigerad) Dags för lite religös logik! DU KAN INTE BEVISA ATT DEN INTE ÄR DET ENDA SOM FINNS :(((((( Den som kommer med ett påstående, har bevisbördan! Nu gjordes påståendet att vår rumtid är den enda som finns, och då vill vi ha belägg för det! Seså... Fan va du är dum i huvet sorry, kände för att säga det. Han säger inte att universum andas, utan expanderar. Och VAD ORSAKADE expansionen, om inte hokuspokus-smällen? Redigerad 4 februari, 2010 av Forskare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 (redigerad) Den som kommer med ett påstående, har bevisbördan! Nu gjordes påståendet att vår rumtid är den enda som finns, och då vill vi ha belägg för det! Seså... Du har inte lagt fram ett enda bevis hittills förutom dina länkar till väldigt genomskinliga sidor, som är religöst stöttade och väldigt anti-ateism. Så ja. Den som kommer med ett påstående, har bevisbördan. Fram med bevisen, tack. Och var snäll och ignorera inte vissa inlägg. Ska du ha en diskussion, så ska du även besvara alla frågeställningar eller argument mot dig. Inte plocka ut de du tycker är roliga att svara på. Redigerad 4 februari, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Varför skulle inte Gud ha kunnat skapa Big Bang? Jag menar, en reaktion sätts alltid igång av något/någon, varför inte av Gud? Jag ber om ursäkt om detta redan nämnts i denna tråd eller Forskares tidigare trådar, jag har inte riktigt hängt med i dessa Därför att Gud har lite mer finnes och konstnärsskap än att köra med råbarkade al-Qaida metoder... Vem i Herrens Namn använder sig av EXPLOSIONER när man ska skapa något komplext och funktionsdugligt? Sprängdes din bil fram? Sprängdes din fotboll fram? Sprängdes dina glasögon fram? Sprängdes din hund fram? Sprängdes blommorna fram? Sprängdes djuren fram? Sprängdes du fram? Nej... Så varför skulle universum ha sprängts fram? Om saker och ting skulle kunna skapas med hjälp av IQ-befriade hokuspokus-explosioner, så skulle ju inte Gud överhuvudtaget behövas! Eller hur? Aha, det är alltså så han resonerar! Men nu är det ju faktiskt så att många forskare har kommit fram till att Big Bang är ett logiskt svar på frågan om hur universum skapades, varför kan inte bara Forskare acceptera att det antagligen var så hans Gud skapade hela alltet? Han måste ju ha skapat det på något sätt, och Big Bang är det som vi människor tror är mest sannolikt! Troligt? Att universum akulle ha TROLLAT fram sig själv från TOMMA INTET, hokuspokus (utan ens trollkarl eller trollstav), och IQ-befriat sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare...BANG BANG... Låter detta som en logisk och plausibel teori till konstruktionen av vårt perfekt strukturerade, lagbundna, superkomplexa, finkalibrerade, koordinerade universum? Förresten, om IQ-befriade Big Bluff skapade universum, vem skapade då Big Bluff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Det här är ju bara löjligt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Inget filosofiskt i Forskare's trådar, bara massa "humbug" enligt mig! Enligt dig ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 (redigerad) Enligt dig ja... Enligt alla på internet tbfh. Har du någonsin kommit med ett argument som någon köper? Du vet, att komma med GUD FINNS!!! PRISA GUD Hokus-pokus explosioner i Al-Qaida stil? Snacka om SJUKT OLOGIST OCH VRICKAT.... BEVIS PÅ ATT GUD FINNS: Religös YouTube Religös hemsida BEFÄNGT ATT TRO ANNAT ELLER?? ...det fungerar som bara inte Redigerad 4 februari, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Ska det diskuteras ska det helt enkelt inte göras med en troende som inte kan acceptera andras tro. För det blir bara trams av allt när man upptäcker att det är repetition av allting heeeeela jävla tiden. Du är ju troende på Big Bluff och emolutionen, och kan inte själv acceptera andras tro, som anser att det låg IQ bakom skapelsen... Snacka om att kasta sten i glashus... Problemet då är väl att han använder order "bevis" lite väl ofta om det ska handla om något som inte går att bevisa.. Hört talas om logisk bevisföring? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Därför att Gud har lite mer finnes och konstnärsskap än att köra med råbarkade al-Qaida metoder... Finess är definitivt att skapa en sådan fruktansvärt imperfekt och oduglig värld vi lever i. Hade han haft finess så hade han skapat en perfekt värld. Det hade inte sett ut såhär. Vem i Herrens Namn använder sig av EXPLOSIONER när man ska skapa något komplext och funktionsdugligt? Du föreställer dig den här explosionen på fel sätt. Det är inte en "BIG BANG" i sig. Det är inte "BANG" man ska fokusera på. Det är vad som är I själva big bang. Big bang är bara namnet på den tesen. Sprängdes din bil fram? Tekniskt sett. Förr sprängde man lös järn och andra mineraler, som nu används för att bygga bilar. Sprängdes din fotboll fram? Nej, det vore ologiskt. Så varför skulle universum ha sprängts fram? Titta ovan. Om saker och ting skulle kunna skapas med hjälp av IQ-befriade hokuspokus-explosioner, så skulle ju inte Gud överhuvudtaget behövas! Saker skapas inte utav explosioner. Du tänker på fel sätt. Och enligt oss, så behövs inte Gud. För att enligt oss, finns han inte. För att det finns inga bevis till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Därför att Gud har lite mer finnes och konstnärsskap än att köra med råbarkade al-Qaida metoder... Vem i Herrens Namn använder sig av EXPLOSIONER när man ska skapa något komplext och funktionsdugligt? Sprängdes din bil fram? Sprängdes din fotboll fram? Sprängdes dina glasögon fram? Sprängdes din hund fram? Sprängdes blommorna fram? Sprängdes djuren fram? Sprängdes du fram? Nej... Så varför skulle universum ha sprängts fram? Om saker och ting skulle kunna skapas med hjälp av IQ-befriade hokuspokus-explosioner, så skulle ju inte Gud överhuvudtaget behövas! Eller hur? Troligt? Att universum akulle ha TROLLAT fram sig själv från TOMMA INTET, hokuspokus (utan ens trollkarl eller trollstav), och IQ-befriat sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare...BANG BANG... Låter detta som en logisk och plausibel teori till konstruktionen av vårt perfekt strukturerade, lagbundna, superkomplexa, finkalibrerade, koordinerade universum? Förresten, om IQ-befriade Big Bluff skapade universum, vem skapade då Big Bluff? Enligt dig ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Finess är definitivt att skapa en sådan fruktansvärt imperfekt och oduglig värld vi lever i. Hade han haft finess så hade han skapat en perfekt värld. Det hade inte sett ut såhär. Du föreställer dig den här explosionen på fel sätt. Det är inte en "BIG BANG" i sig. Det är inte "BANG" man ska fokusera på. Det är vad som är I själva big bang. Big bang är bara namnet på den tesen. Tekniskt sett. Förr sprängde man lös järn och andra mineraler, som nu används för att bygga bilar. Saker skapas inte utav explosioner. Du tänker på fel sätt. Och enligt oss, så behövs inte Gud. För att enligt oss, finns han inte. För att det finns inga bevis till det. Det är den eviga andliga världen som är den för evigt perfekta världen, medan denna temporära materiella värld bara är en perverterad reflektion av den eviga andliga världen! Vill du till den evigt perfekta världen, ta dig tillbaka Hem till Guds rike! "Vad som är i själva smällen" Berätta för oss då vad som är i själva smällen, tack! Ja, människor bygger bilar...men vem byggde de mycket mer avancerade "bilarna", himlakropparna? Hmm... Vad skulle du godta som bevis för Guds eviga andliga existens? Innan du börjar avkräva konkreta bevis för Guds personliga medvetna existens, kanske du kunde börja med dig själv, att för oss andra bevisa existensen av ditt eget medvetna Jag! Hur ser ditt medvetna Jag ut, du som lever och bor inne i din materiella kropp, individen som upplever omvärlden via ditt fysiska skal? Kan du konkret bevisa för oss ditt innersta medvetna Jag? Nähe...inte? Så varför avkräver du då konkreta bevis för Guds medvetna Jag, när du inte ens kan bevisa ditt eget medvetna Jag? Hmm... Frånvaron av fysiska bevis för Gud motbevisar inte Hans andliga existens, lika lite som frånvaron av fysiska bevis för ditt medvetna Jag skulle motbevisa din existens i din kropp! Man kan aldrig bevisa eller övertyga en hårdnackad ateist någonting om Gud eller det andliga, eftersom ateisten är andligt blind! Ungefär som att försöka bevisa färger för en blind! Även om Gud så ställde sig mitt framför ögonen på ateisten, så skulle han inte fatta att det var Gud, eftersom ateisten inte har en susning om Guds andliga natur och andliga energier! Ateisten har inte förstått att man inte kan *SE* Gud i tillvaron, förrän man först *INSER*, förverkligar och förandligar sig genom andlig kunskap, att Hans existens är en förutsättning, själva grunden, för tillvaron! Först *INSE*, sedan börja försöka *SE*... Du tror ju på Big Bluff och emolutionen utan att ha några som helst bevis... Om du kan tro på dessa absurda ateistiska hokuspokus-teorier utan bevis, varför inte då på Gud, vår evige Skapare? För övrigt har du ju själv inga som helst konkreta bevis för det absurda flummet att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare, men ändå, DU TROR helt blint på Big Bluff! Detsamma vad gäller evolutionsteorin, DU TROR på fullt allvar på "evolutionen", trots att det inte finns några som helst bevis för att nån stackars bakterie någonsin skulle ha ploppat fram från livlös materia och sedan börjat flumma fram till Människan, vilket ju dessutom är sjukt vrickat ologiskt! SLUTSATS? Ja, uppenbarligen behöver du INGA KONKRETA BEVIS för att på fullt allvar kunna tro på saker och ting! Alltså är det inte där skon klämmer, att du skulle behöva konkreta bevis för Guds existens, för att du ska kunna tro på Honom...nej... DU VILL INTE TRO PÅ GUD !!! En ateist vill inte tro på eller finna Gud, av samma skäl som en tjuv inte vill tro på eller finna en polisman... Vad skulle det göra för skillnad för dig personligen, i ditt egna liv? På vilket sätt skulle ditt liv förändras, om du fick obestridliga bevis för Guds personliga existens? LÅT OSS HÖRA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Forskare Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Människor kramas ibland Chimpanser kramas ibland Människor kan åka segway Chimpanser kan åka segway Människor har på sig röda hattar ibland Chimpanser har på sig röda hattar ibland Människor klär i hängselbyxor Chimpanser klär i hängselbyxor Människor spelar baseball i filmer med Matt LeBlanc ibland Chimpanser spelar baseball i filmer med Matt LeBlanc ibland Hur "kreationister" medvetet konspirerar för att dölja dessa vetenskapliga BEVIS är om något ett vetenskapligt bevis på ett erkännande http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Monkey_Ball http://www.awf.org/content/wildlife/detail/chimpanzee http://www.janegoodall.org/blog/category/180 http://www.fas.harvard.edu/~primates/ http://www.monkeyblog.org/ http://blogmonkeyshow.blogspot.com/ http://www.blogmonkey.co.uk/ äsch, förlåt... 1. Apdjur visas upp på djurparker! 2. Apdjur är inte mänskliga! 3. Apdjur rakar sig inte! 4. Apdjur går alltid topless! 5. Apdjur går inte på rockkonserter! 6. Apdjur blir inte andäktiga under Högmässan! 7. Apdjur sminkar sig inte! 8. Apdjur deppar inte ihop om de misslyckas på matteprovet! 9. Apdjur finner ingen mening med pensionssparande! 10. Apdjur syndar inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 1. Apdjur visas upp på djurparker! 2. Apdjur är inte mänskliga! 3. Apdjur rakar sig inte! 4. Apdjur går alltid topless! 5. Apdjur går inte på rockkonserter! 6. Apdjur blir inte andäktiga under Högmässan! 7. Apdjur sminkar sig inte! 8. Apdjur deppar inte ihop om de misslyckas på matteprovet! 9. Apdjur finner ingen mening med pensionssparande! 10. Apdjur syndar inte! Jag är ett apdjur.. För den senaste veckan har jag inte rakat mig, senast jag va på högmässa somnade jag av uttråkning, jag sminkar mig ALDRIG och jag misslyckas aldrig på matteprov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 När du kan bevisa att gud finns genom att visa upp honom för mig, låta honom säga hej till mig och skaka hand med mig, då tror jag på honom... Kan du göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 När du kan bevisa att gud finns genom att visa upp honom för mig, låta honom säga hej till mig och skaka hand med mig, då tror jag på honom... Kan du göra det? Fool of a Took! Gud lever i den andliga dimensionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 1. Apdjur visas upp på djurparker! 2. Apdjur är inte mänskliga! 3. Apdjur rakar sig inte! 4. Apdjur går alltid topless! 5. Apdjur går inte på rockkonserter! 6. Apdjur blir inte andäktiga under Högmässan! 7. Apdjur sminkar sig inte! 8. Apdjur deppar inte ihop om de misslyckas på matteprovet! 9. Apdjur finner ingen mening med pensionssparande! 10. Apdjur syndar inte! Say HEEEYOOOOOOH. Nu gjorde du som jag hade förväntat mig. Du hoppade över mitt helt och hållet och vände ditt argument till nånting helt annat istället! Du är allt en listig snilleblixt du Forskare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts