kattälskaren Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Gud är Allsmäktig, Allestädes närvarande, Allvetande, Absolut God och Allseende! Kan Gud, som allting vet om vad som hända skall, i all sin allsmäktighet förändra något i sin mall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Inget är omöjligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Du är verkligen dum. Men det kanske kommer av ditt namn. Klart han kan. Det är GUD vi snackar om! Nu vet jag att du är sarkastisk men om vi utgår från att Gud inte står utanför de fysikaliska lagarna så kommer han inte, trots oändlig styrka, kunna lyfta ett oändligt tungt objekt. Möjligtvis skjuta iväg sig från det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Nu vet jag att du är sarkastisk men om vi utgår från att Gud inte står utanför de fysikaliska lagarna så kommer han inte, trots oändlig styrka, kunna lyfta ett oändligt tungt objekt. Möjligtvis skjuta iväg sig från det. Damn det märktes? Men om vi utgår från att ingenting är oändligt då? Att allt verkligen styrs av dolda lagar och fysiska regler osv. What to do then? Det finns ju bara en viss mängd massa att tillgå i universum. Om då "gud" är större än all denna massa så är det ju helt enkelt möjligt. Inte för att jag tror på det jag nyss skrev själv men det va ju kul att få motionera fingrarna lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 (redigerad) Inget är omöjligt? Så därför är våran allsmäktige, han, fader, skaparen, eller vad man nu vill kalla honom... Gunde Svan! Redigerad 10 januari, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Så därför är våran allsmäktige, han, fader, skaparen, eller vad man nu vill kalla honom... Gunde Svan! Det är så... så uppenbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Så därför är våran allsmäktige, han, fader, skaparen, eller vad man nu vill kalla honom... Gunde Svan! Liten sannolikhet men whatever makes you cum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 whatever makes you cum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Det är lite irriterande och beklagligt att TS försöker få det till att teism är oförenligt med "tro" på Big Bang och evolution. Vad forskar du i förresten Forskaren? Har du ens en examen i något? Kan då gud skapa en sten som är så stor att han inte själv klarar av att lyfta den? Det där är ett ologiskt resonemang som utgår från att det är möjligt att bryta mot logikens lagar. Kommer du att svara på det här inlägget, Zcruwen? Svara JA eller NEJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Det är lite irriterande och beklagligt att TS försöker få det till att teism är oförenligt med "tro" på Big Bang och evolution. Vad forskar du i förresten Forskaren? Har du ens en examen i något? Big Bang är väl en egen "tro" om universums (icke) allsmäktiga skapare; slumpen? Evolutionsteorin, även om den inte förklarar livets uppkomst, är en annan sak och är som du säger förenlig med vettig teism. Även jag är intresserad av Forskares akademiska ursprung. Efter att ha ögnat igenom lite grann vad han har skrivit kan jag hylla honom för att han tänker lite "out-of-the-box" vilket inte är helt fel, om det inte är motbevisat förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 whatever makes you cum Episk replik! Måste börja använda den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Det där är ett ologiskt resonemang som utgår från att det är möjligt att bryta mot logikens lagar. Kommer du att svara på det här inlägget, Zcruwen? Svara JA eller NEJ. Resonemanget är precis lika ologiskt som att det finns någon som styr över mig och vakar över mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Hinner inte med något annat...har ju 100-tals frågor och kommentarer att bevaka och svara på varje dag... Dygnet har bara 24 timmar... Men året har 365 dagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Skillnaden mellan de som tror på Skapelsen och de som tror på big bang-teorin är att de som tror på det förstnämnda ofta aldrig kommer att acceptera någonting annat, medan de som tror på big bang-teorin troligtvis hade accepterat en annan teori med tillräckliga bevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Big Bang är väl ändå en ganska förkastad teori sen en tid tillbaka. Likaså bör tanken att något intelligent kan ha existerat innan universum förkastas... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Big Bang är väl ändå en ganska förkastad teori sen en tid tillbaka. Likaså bör tanken att något intelligent kan ha existerat innan universum förkastas... Vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Big Bang är väl ändå en ganska förkastad teori sen en tid tillbaka. Likaså bör tanken att något intelligent kan ha existerat innan universum förkastas... Nja, det är den väl knappast? Det har ju kommit många påbyggnadsteorier på senaste, men inget som ersatt hela bigbang-teorin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 F.ö var inte big bang någon explosion, utan en expansion av rum och tid från en singularitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 Vad menar du? Okej, det var slarvigt uttryckt av mig. Jag menar mer som Patrik, att klassiska Big Bang kanske inte stämmer lika mycket som man trodde först, men det är ändå den absolut första BB-teorin som de religösa gillar att argumentera mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 Föresten, måste jordens skapelse ha en logisk förklaring? Måste vi verkligen veta det? Måste vi verkligen argumentera med blod svett och tårar över det? Visst är det väldigt intressant att veta hur jorden skapades etc. Men måste man bli så jävla fientlig av sig för att man inte tror att jorden skapades på samma sätt. Skulle inte förvåna mig om exakt allihopa har helt fel med jordens skapelse och i själva verket är Jorden en enda stor skit efter en Jätte eller nånting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts