SimonJ Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Hejsan! Idag när jag startade datorn var allt som vanligt, men efter ett tag dök det här upp: http://pici.se/pictures/JqaajznfX.jpg Är det ett riktigt virus eller nåt som AVG bara tror är ett virus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 ... jag tror nog att du kan ta bort filen utan några större problem, även om det inte skulel visa sig vara ett virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 ... jag tror nog att du kan ta bort filen utan några större problem, även om det inte skulel visa sig vara ett virus. Vad är det för fil då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Vad är det för fil då? Filen heter "A0023336.exe" som det står, läs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) Ser ut att vara virus du kan ju kolla denna länken. http://www.2-files.com/posts/resident-shie...ert-pop-up.html Redigerad 21 september, 2009 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Varför har du voice changer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) Ser ut att vara virus du kan ju kolla denna länken. http://www.2-files.com/posts/resident-shie...ert-pop-up.html Hmm... Hur får man bort det då? Skadar det datorn på något vis? Varför har du voice changer? Alltid kul att leka runt i det! Och lura kompisar Redigerad 21 september, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) Ser ut att vara virus du kan ju kolla denna länken. http://www.2-files.com/posts/resident-shie...ert-pop-up.html Han har AVG installerat, så den där popupen är äkta (Så vitt jag vet iaf?) @Sajmon: Testat att trycka på Heal? Kör även en full scan för säkerhets skull. Redigerad 21 september, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Tror jag hade nåt liknande gick in i felsäkert läge och tog bort filen eller om det var en dll fil som var virus sen startade jag i normalt läge vips så funkade det. Så testa med felsäkert läge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Han har AVG installerat, så den där popupen är äkta (Så vitt jag vet iaf?) @Sajmon: Testat att trycka på Heal? Kör även en full scan för säkerhets skull. Testat det redan (2 gånger), men nästa gång jag startar kommer den förbannade rutan upp igen efter en stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Tror jag hade nåt liknande gick in i felsäkert läge och tog bort filen eller om det var en dll fil som var virus sen startade jag i normalt läge vips så funkade det. Så testa med felsäkert läge Så jäkla onödigt Varför letar han inte bara upp filen och tar bort den utan att starta i felsäkert läge? Om det inte går att ta bort den är det bara att döpa om den innan han tar bort den... Suck Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Så jäkla onödigt Varför letar han inte bara upp filen och tar bort den utan att starta i felsäkert läge? Om det inte går att ta bort den är det bara att döpa om den innan han tar bort den... Suck Men suck på dig med. ---- Simon jag gjorde nåt liknande sak när jag hade samma skit tog bort filen startade om datorn då kom den tillbaks enda som hjälpte att var att gå in i felsäkert läge och tabort den där sen starta normalt sen lät ja den stå i 5-10min och inge varning. Kollade även i Windows mappen men den fanns ej där. Så testa samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) Men suck på dig med. ---- Simon jag gjorde nåt liknande sak när jag hade samma skit tog bort filen startade om datorn då kom den tillbaks enda som hjälpte att var att gå in i felsäkert läge och tabort den där sen starta normalt sen lät ja den stå i 5-10min och inge varning. Kollade även i Windows mappen men den fanns ej där. Så testa samma sak. Okej, ditt problem som du hade verkar vara exakt samma som mitt. Ska testa! @Joe Dirt: Jag kommer inte ens in i mappen där det står att filen finns även fast jag skriver in rätt "adress". Redigerad 21 september, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 (redigerad) D´oh Redigerad 21 september, 2009 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Du måste troligen ta bort en systemåterställningspunkt för att bli av med det, vet du hur? (orkar inte fixxa fram XP datorn för att ge en guide ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Du måste troligen ta bort en systemåterställningspunkt för att bli av med det, vet du hur? (orkar inte fixxa fram XP datorn för att ge en guide ) Hmm, nja, jag har nog inte gjort det någon gång förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Hmm, nja, jag har nog inte gjort det någon gång förut. Mkay. Nu har du ju engelskt XP så det kan se lite annorlunda ut, men det borde inte vara så svårt att klura. Gå till controlpanel, sen System, sen System Restore tabben. Bocka i krysslådan om att du vill inaktivera och tryck sen på Apply, svara ja till frågan om att radera. Sen kan du nog aktivera igen (bocka ur, apply) Starta om datorn och se om det fixxade probelmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Mkay. Nu har du ju engelskt XP så det kan se lite annorlunda ut, men det borde inte vara så svårt att klura. Gå till controlpanel, sen System, sen System Restore tabben. Bocka i krysslådan om att du vill inaktivera och tryck sen på Apply, svara ja till frågan om att radera. Sen kan du nog aktivera igen (bocka ur, apply) Starta om datorn och se om det fixxade probelmet. Okej, ska testa. Thanks! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts