eXotic Skrivet 12 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2009 Hejsan. Nu är det såhär att jag fick ett ryck och installerade ett gammalt kultspel från forntiden, FIFA Road to world cup 98, eftersom det är ett av endast två FIFA-spel där man kan spela inomhus, det är en grymt rolig arena att spela på. Det borde alla som gillar fotbollsspel testa tycker jag. Att lära sig använda väggarna för att ta sig runt sina försvarsspelare är en konst utan dess like, och, i och med att det är så trångt på plan så måste man behärska ett fint passningsspel och geniala offensivvarianter för att luckra upp försvaret! Uhm.. Ja just det.. Mitt problem. Spelet går i slowmotion! Nog för att man har hört om gamla spel som speedar utav helvete när man spelar, men mitt gamla spel går i slowmotion. Själva introfilmen och alla texter innan flyter på i normal hastighet. Men så fort man kommer in i menyn så börjar det sega redan med att musen reagerar oerhört långsamt och flyter fram som om det vore klister på skärmen. När man sedan startar spelet så springer mina grabbar runt som i sirap och trycker man på en tangent så tar det 2 - 5 sekunder innan man ser någon effekt utav tangenttrycket. Jag kanske ska nämna att jag var tvungen att ändra kompabilitetsläget till Windows 98 för att få spelet att fungera över huvudtaget. Någon som har hört något liknande och kanske har en lösning på det hela? Få lite fart i mina grabbar så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts