SIKEN Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 (redigerad) Jag har i några dagar haft problem med ljudet i datorn och jag skulle vilja veta varför. Jag har kollat i kontrollpanelen och enhetshanteraren där allt verkar okej. Alla volymkontroller jag vet om är ställda på max och alla equalizers och sånt blinkar och håller på men inget ljud kommer ut ur högtalarna/hörlurarna. Jag har också märkt att när man stoppar i eller tar ur hörlurskontakten så står det inte "En kontakt har stoppats i" resp. "En kontakt har dragits ur". Jag kommer inte på mer att testa och vet därför inte hur det ska lösas så jag är tacksam för alla svar. EDIT: Jag har Vista. Redigerad 10 september, 2009 av SIKEN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Jag har i några dagar haft problem med ljudet i datorn och jag skulle vilja veta varför. Jag har kollat i kontrollpanelen och enhetshanteraren där allt verkar okej. Alla volymkontroller jag vet om är ställda på max och alla equalizers och sånt blinkar och håller på men inget ljud kommer ut ur högtalarna/hörlurarna. Jag har också märkt att när man stoppar i eller tar ur hörlurskontakten så står det inte "En kontakt har stoppats i" resp. "En kontakt har dragits ur". Jag kommer inte på mer att testa och vet därför inte hur det ska lösas så jag är tacksam för alla svar. EDIT: Jag har Vista. Har du kollat att du har de drivers som behövs och att de funkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Och kollat så du har kopplat högtalarna rätt? Om jag minns rätt så hade jag nåt liknande med Vista om jag nu minns rätt så jag fick hålla på i ljudpanelen för vistan om det nu inte var för headsetet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 13 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2009 Har du kollat att du har de drivers som behövs och att de funkar? Den säger att jag har den "ultimata" på det inbyggda även fast det inte har någon driver installerat, den andra ska vara bra men jag kan prova att ominstallera på båda. Och kollat så du har kopplat högtalarna rätt? Om jag minns rätt så hade jag nåt liknande med Vista om jag nu minns rätt så jag fick hålla på i ljudpanelen för vistan om det nu inte var för headsetet Har prövat både med och utan hörlurarar/högtalare och det gjorde ingen skillnad. Jag får fortsätta jobba på detta, det finns säkert nån gömd inställning nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 (redigerad) Skulle vara bra att veta vad du har för ljudkort samt hur många portar du har där bak. Jag har 6, och tror det är två som är till för högtalare/hörlurar, resten är mikrofon, sub, line in och side speaker. Redigerad 15 september, 2009 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SIKEN Skrivet 12 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Skulle vara bra att veta vad du har för ljudkort samt hur många portar du har där bak. Jag har 6, och tror det är två som är till för högtalare/hörlurar, resten är mikrofon, sub, line in och side speaker. Det är en bärbar dator med tre portar: mikrofon, line in och hörlur. Vad ljudkortet heter så står det bara "High Definition Audio Device". Men jag tror det är Vistajävelns fel så jag fortsätter med skiten o går det inte får OnOff sköta det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Det är en bärbar dator med tre portar: mikrofon, line in och hörlur. Vad ljudkortet heter så står det bara "High Definition Audio Device". Men jag tror det är Vistajävelns fel så jag fortsätter med skiten o går det inte får OnOff sköta det Du har inte bara stängt av ljudet via laptopens kort knapparn? Det brukar finnas kortknappar för vol+, vol- och on/off i typ en FN+ kombination? Kolla det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts