Jump to content

Killing floor


Skotten_31
 Share

Recommended Posts

Är inte riktigt säker på om det finns någon liknande tråd(har sökt killing+floor o allt de dä)

För de som undrar, JA, spelet är ute. Det kom ut för några månader sen.

Undrar om någon har kört spelet? Är Co-op spel som L4D, man kan köra 6 spelare har jag för mig.

Spelets gameplay är inte riktigt som L4D. Här rushar man inte bara rakt fram, utan man får gå lite långsammare och hitta på någon taktik.

Finns mycket mer vapen på killing floor, här är en lista

Melee weapons:

Katana, Chainsaw, Fire axe, Machete, Knife

Primary weapons:

Shotgun, Lever-action rifle, Bullpup, AK-47

Secondary weapons:

9mm tactical pistol, Handcannon

Miscellaneous:

Grenade, Combat armor, Medical syringe, Welder

Special weapons

Hunting shotgun, Crossbow, L.A.W. , Flamethrower

Och så finns det 9 olika zombie typer.

GAMEPLAY VID

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag väntar fortfarande på ett zombiespel som har allt man vill ha. Det ska vara coop men man ska börja lite som i 28 dagar senare, inte så långt fortskridet men man ska vara ensam. Målet ska vara att söka sig till fler överlevande och om man inte hittar dom så ska man kunna klara bana för bana själv. Det ska dessutom vara vanliga svenssons och inga swat-teams. En zombie ska dö av 1(!) skott i huvudet, thats it. Skjuter du av armar springer dom fortfarande, skjuter du av ben krälar dom. Man ska dessutom bli en zombie efter ett bett, inga lifebars här inte så det gäller att vara alert och ingå gå fel.

Blir fan sugen bara jag skriver om det.

Alla zombies ska dessutom vara just zombies. En levande död människa, inget annat. Inga boomers, screamers, smokers o allt vad det heter, dom kan inte flyga, klättra eller något vanligt intelligent utan ska bara vara ute efter att äta människokött. Därför kommer det inte heller finnas några zombiehundar eller kråkor och liknande eftersom dom inte kan bli zombies. Däremot så ska ju zombien ha kvar sina mänskliga egenskaper, lång, kort, tjock, smal, stark eller snabb. Helt automatiserat av spelets AI som kör på random så man inte ska kunna veta i förväg vad för zombie som är efter dig.

Det ska också vara FF på så man i paniken skulle kunna döda sin medspelare, detta händer förhoppningsvis inte med det inbyggda VoIP som ska fungera så att man inte kan höra dom andra spelarna om dom inte är några meter ifrån. Sen måste man ju då komma ihåg att zombies också hör dig så använd voIP med försiktighet.

Blir du uppäten av zombies eller helt enkelt så skadad så du inte kan spela mer är du ute ur gamet, men för att fucka det ordentligt ska man, om man bara blir biten kunna 1, skjuta sig själv, 2. be medspelare skjuta en, 3. låta zombies äta ens kropp eller 4. vara tyst om det. Detta betyder att om du blir biten och du går själv eller dina medspelare inte vet om det kommer du till slut bli en zombie. För att inte göra det för lätt avtas kontrollen av din gubbe, men du kan fortfarande se på hur din gubbe möjligtvis hinner få ner några i din grupp innan din gubbe dör och du får lämna gamet.

Exempelscenariot följer;

X antal spela joinar ett game, eftersom det ska gå att klara solo så finns det ingen minimumregel, men det är lättare att gå i grupp med för och nackdelar såklart.Varje spelare börjar i ett random hus i staden där det ska utspelas. Man får aldrig i förväg veta var dom andra är så antingen letar man efter mer överlevande eller försöker ta sig ur staden. Eftersom man inte vet var i staden man börjar måste man först ta reda på vart man är och skaffa sig försvar. Alla vapen ska också vara random så det är inte säkert att huset man börjar i har något vapen så då får man nöja sig med en golfklubba eller en hammare eller vad som helst för att försvara sig med. Man ska kunna gå in i alla byggnade (på egen risk) för att leta efter mat (finns som sagt inga lifemeters, men man ska ha en energimätare som "mäter" hunger och törst) och vapen. Har man otur är din granne en zombie och kvar i huset och du har således dött och lämnar servern. Har du tur har han kanske skjutit sig själv med hagelbrakaren som du plockar på dig för att sen bege dig ut igen.

Spelet ska gå ut på att överleva, inte att döda så många zombies som möjligt eftersom du kommer vara otroligt beroende av ammo till vapen eller att ha något tillhygge. Mat och dryck måste has för att kunna springa ifrån zombies osv.

Målet är att ta sig ifrån storstaden och ta sig till outposts utanför staden, men det finns flera och det ska vara random antal som fortfarande är intakta så man ska knna komma till fel och bli dödad eller bara mötas av tomhet och måste då ta sig till en ny outpost.

------

Tror fan jag ska bli spelutvecklare! :(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TXT

------

Tror fan jag ska bli spelutvecklare! :(

Fordon?, stad?, Olika ställen (banor)?, hur pass realistiskt med te.x bensin och ammo?

Du kan ju börja skissa på ett grovt koncept och utveckla med tiden. Tillsut ska du bara ragga ett företag med iden och *paff*. Du får ett äkta zombie spel :naughty:

_____________________________________________________________________

Som många säger, det är ett kull spel. Men som L4D så blir det tråkigt med tiden, samt att det tar för lång tid att levle till inget gigantisk nytta.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...