eXotic Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Hejsan, jag har länge letat efter en speciell skiva som jag vill införskaffa. Men jag gick bet på sida efter sida, inte en enda verkade ha skivan till salu. I ett sista desperat försök vände jag mig till mina kära piratsidor - dit man alltid kan vända sig när det ser helt hopplöst ut - men inte ens den mörka delen av Internet kunde hjälpa mig. Nåväl, tack vara lastfm så lyckades jag snubbla in på den enda sidan i hela fucking världen som har skivan till salu. Amazon.com. Till min fråga, är amazon en sida man kan lita på? Jag känner visserligen till namnet men minns inte i vilka kretsar jag hört det. (kritik eller hyllningar) Det jag vill veta är om jag vågar ge ut mitt kortnummer till en, för mig, helt okänd sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Har aldrig beställt från Amazon, men det är sjukt stort och välrespekterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Amazon är verkligen inte okänt. Säkert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Nå, då så. Då har jag en till fundering. Hur fungerar det att beställa på en utländsk sida? Jag har ju bara SEK på mitt konto, men det fungerar att köpa från en $-sida ändå eller? Antar att pengarna koverteras och överförs i rätt mängd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Nå, då så. Då har jag en till fundering. Hur fungerar det att beställa på en utländsk sida? Jag har ju bara SEK på mitt konto, men det fungerar att köpa från en $-sida ändå eller? Antar att pengarna koverteras och överförs i rätt mängd? Din bank har egna valutakurser som de går efter. Men jag har för mig att Amazon inte skickar till Sverige..? I övrigt är det inget konstigt att handla från staterna. Får tullen tag på varorna får du betala moms (25 %) samt tull (3-10 %). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Din bank har egna valutakurser som de går efter. Men jag har för mig att Amazon inte skickar till Sverige..? I övrigt är det inget konstigt att handla från staterna. Får tullen tag på varorna får du betala moms (25 %) samt tull (3-10 %). Meeen! Finns det något sätt att fixa det ändå? (Inte för att jag tror det.) Det är ju som sagt den enda sidan som har skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Meeen! Finns det något sätt att fixa det ändå? (Inte för att jag tror det.) Det är ju som sagt den enda sidan som har skivan. Vad är det för skiva om man får fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Vad är det för skiva om man får fråga Riddim Driven: Doctor's Darling. Du får gärna leta och se om du hittar den på någon annan sida åt mig. Men jag gick bet på det som sagt. Hmm, man kanske kan mail:a någon svensk sida så som CDON och höra om de vill beställa in ett exemplar, chansen är väl inte jättestor men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Kan man lita på Amazon? Ja. Skickar Amazon till Sverige? Ja. (Undantag elektronik, kläder m.m.) En CD-skiva ska dock gå bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Kan man lita på Amazon? Ja. Skickar Amazon till Sverige? Ja. (Undantag elektronik, kläder m.m.) En CD-skiva ska dock gå bra. Ååh! Men tack så mycket för den informationen! Ska kanske kontakta amazon för säkerhets skull innan jag beställer. Hoppas det blir en edit nu. Jodå, du hade rätt Umberto, böcker, skivor, VHS och DVD skickar amazon utomlands, men ingenting annat. Nu blev jag lycklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 (redigerad) Vet inte hur det fungerar men min farsa brukar köpa böcker och musik från amazon.co.uk. kan fråga honom hur det blir med frakt Redigerad 3 september, 2009 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Jag har beställt från USA och jag fick ingen tullavgift som tur var. Blev förvånad själv då jag räknade med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts