Grumpy Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Jag har en bärbar HD av märket WD..Den har gått sönder en gång förut, och då var det sladden som pajade. Men då fick jag en ny sladd av Elgiganten. Men nu har jag ett nytt problem när jag försöker gå in på hårddisken så får jag felmeddelandet som är skrivet i rubriken, här är en bild: http://pici.se/p/yONAwzgLp/?size=fullsize Hårddisken verkar fungerar korrekt, den går igång och lampan som indekerar att den jobbar är på och blinkar så vad är felet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2009 Har du fler USB-portar eller en äldre dator i hemmet? Vet att det ibland fungerar att sätta in HDD'n i ett 1.0USB så hittas den, sen ska den funka i 2.0USB. Om skalet går att öppna kan du kolla ved det är för disk i och sen gå in på western digitals hemsida och kolla om det finns uppdateringar på den disken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 6 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Har du fler USB-portar eller en äldre dator i hemmet? Vet att det ibland fungerar att sätta in HDD'n i ett 1.0USB så hittas den, sen ska den funka i 2.0USB. Om skalet går att öppna kan du kolla ved det är för disk i och sen gå in på western digitals hemsida och kolla om det finns uppdateringar på den disken. Jag har försökt med alla USBportar på min dator. Vi kanske har en gammal dator någonstans, får kolla det sen. Men det är väl ingen permanent lösning att sätta den i ett 1.0usbutttag? Jag tror nog att den går att öppna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Jag har försökt med alla USBportar på min dator. Vi kanske har en gammal dator någonstans, får kolla det sen. Men det är väl ingen permanent lösning att sätta den i ett 1.0usbutttag? Jag tror nog att den går att öppna... Pröva ominstallera drivrutinerna? Anslut HDD'n och gå in i enhetshanteraren och sedan leta rätt på din HDD och avsintallera den. Antingen under USB controller eller under HDD's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 7 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Pröva ominstallera drivrutinerna? Anslut HDD'n och gå in i enhetshanteraren och sedan leta rätt på din HDD och avsintallera den. Antingen under USB controller eller under HDD's. Kommer det jag har på HD var kvar efter att jag avinstallerat den..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Kommer det jag har på HD var kvar efter att jag avinstallerat den..? Ja, det du avinstallerar är ju bara drivrutinerna på datorn för den HDD'n. Alltså inget som påverkar HDD'n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2009 Pröva ominstallera drivrutinerna? Anslut HDD'n och gå in i enhetshanteraren och sedan leta rätt på din HDD och avsintallera den. Antingen under USB controller eller under HDD's. Nu har jag äntligen fått tummen ur röven och provat det...Det fungerar tyvärr inte. Någon annan som har något tips? Är smått desperat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Nu har jag äntligen fått tummen ur röven och provat det...Det fungerar tyvärr inte. Någon annan som har något tips? Är smått desperat.. Testa stellhells idé? Annars är det enda alternativet att skicka HDD till något företag som kan ta fram datan, beroende på om det är viktigt. Note: Skärmar och tangentbord som har USB-uttag brukar ha usb 1.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Öppna, dra ur hårddisken, koppla in i datorn. Funkar det så är det den externa kabinetten det är fel på, då är det bara att köpa en ny och sätta in hårddisken i den istället. Funkar inte hårddisken i datorn.. surt läge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 26 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Testa stellhells idé? Annars är det enda alternativet att skicka HDD till något företag som kan ta fram datan, beroende på om det är viktigt. Note: Skärmar och tangentbord som har USB-uttag brukar ha usb 1.0 Jag skulle nog inte vilja säga att datan är extremt viktigt med jag har saker där på som jag helt kolart vill ha tillbaka. Jag har ingen gammal dator, så stellhells ide fungerar inte. Och jag har inte heller någon skräm eller tangentbord med usbuttag.. Öppna, dra ur hårddisken, koppla in i datorn. Funkar det så är det den externa kabinetten det är fel på, då är det bara att köpa en ny och sätta in hårddisken i den istället. Funkar inte hårddisken i datorn.. surt läge Hur gör man det...? Jag är nog världens mest otekniska människa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Hur gör man det...? Jag är nog världens mest otekniska människa. Beror på lite, vilken model är den externa? Och hur pass ny dator är det, vet du om den har SATA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Hur gör man det...? Jag är nog världens mest otekniska människa. Ptja, helt logiskt borde det finnas några slags skruvar. Bara å testa, kolla, skruva så kommer du fram till hur den sitter fast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 6 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 Jag fattade/orkade inte riktigt sätta mig in i hur man skruvade loss och satt in den i datorn så jag skickade in den till ett datorföretag. Så det löser sig nog, men thanks for all the help. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts