RavenE Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Finns det något program som gör det möjligt att se bilderna på datorn, direkt efter att bilden är tagen i kameran? Alltså: Kopplar kameran till datorn -> Tar en bild -> Bilden syns i programmet i datorn -> Tar en ny bild -> Osv. Har för mig att jag sett ett sådant i ett klipp/reportage någonstans. Verkar vara sjukt smidigt för att kunna sålla bort bilder som inte blir bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Finns det något program som gör det möjligt att se bilderna på datorn, direkt efter att bilden är tagen i kameran? Alltså: Kopplar kameran till datorn -> Tar en bild -> Bilden syns i programmet i datorn -> Tar en ny bild -> Osv. Har för mig att jag sett ett sådant i ett klipp/reportage någonstans. Verkar vara sjukt smidigt för att kunna sålla bort bilder som inte blir bra. Det finns, vi poträtt så brukar fotografer avända sådant tror jag. Men det är mer något som beror på kameran, et speciellt mode(?) Som man sedan behöver ett program till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Det finns, vi poträtt så brukar fotografer avända sådant tror jag. Men det är mer något som beror på kameran, et speciellt mode(?) Som man sedan behöver ett program till. Jo det misstänker jag också. Tvivlar på att min D40 skulle fungera med ett sådant program. Inget du vet namn på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Jo det misstänker jag också. Tvivlar på att min D40 skulle fungera med ett sådant program. Inget du vet namn på? Tyvärr, kan inget om kameror. Men vet att fotografen jag träffade hade ett special program och skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 (redigerad) Kan väl inte vara så svårt att programmera ihop ett sånt program? När man tar ett foto så hamnar bilden i kamerans minne eller hur? Istället för att kameran ska spara det i minnet så kan man (i mitt huvud) koppla kameran till datorn så att bilden sparas direkt på datorns hårddisk och sen programmerar man ihop något - Automatic File Detection", märker av när en fil hamnar i mappen och visar upp den direkt. Eller? Programmering for dummies, If New 'File' In 'Folder' Then Display 'File' Redigerad 22 augusti, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 25 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2009 Webcam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 26 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2009 Letar efter ngt liknande till min EOS 1000D. Tror att du vill läsa denna, http://www.prophotolife.com/2008/09/22/epi...-photo-capture/. Har bara skumläst halva artikeln men det ger nog dig svar, måste kila Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts