Jump to content

VGA & HDMI samtidigt?

Foo
 Share

Recommended Posts

HDMi (Digital) och VGA (Analog) ska funka samtidigt. Jag kör två skärmar, där en är DVI (Digital) och en VGA. Jag antar att du kör med adapters då det bara sitter DVI-portar på ditt grafikkort (Eller?). I vilket fall, det ska funka utan något extra. Testa att byta plats på de två kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej kan man ha igång en VGA skärm och en HDMI skärm på samma gång från samma grafikkort?

Det går inte för mig, ska man installera nåt så det går? ^^ (GTS 250 har jag)

Gissar på att skrämen med HDMI är kanske en HD tv/skärm. Då måste du aktivera den igenom nVdias kontroll panel under HDTV. Så är det för mig, min HD skärm räknas som en HDTV för graffikortet och listas inte som en vanlig skärm utan en TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar på att skrämen med HDMI är kanske en HD tv/skärm. Då måste du aktivera den igenom nVdias kontroll panel under HDTV. Så är det för mig, min HD skärm räknas som en HDTV för graffikortet och listas inte som en vanlig skärm utan en TV.

ahaaaa....

Ja det är en FULL-HD TV. Skärmen är en VGA och man bara har TV:n i så är det den som visas automatiskt. Om både VGA (utan adapter är det) och HDMI är i så visas bara VGA! Ska se imorgon om det funkar, eller vart ställer man in det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor