NäästY Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Min tjej har köpt en ny HP 550 laptop med Vista Home Basic och kan inte få Windows Live Messenger (MSN) installerat. Har provat flera gånger, men så fort man kör installationsprogrammet så står det bara "Förbereder Installation" och efter typ 10 sekunder så får man ett felmeddelande "Ett okänt fel har uppstått". Har hört flera som har det här problemet, men å andra sidan så har flera av mina kompisar MSN på Vista.... Någon som har en lösning på det här problemet? Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Min tjej har köpt en ny HP 550 laptop med Vista Home Basic och kan inte få Windows Live Messenger (MSN) installerat. Har provat flera gånger, men så fort man kör installationsprogrammet så står det bara "Förbereder Installation" och efter typ 10 sekunder så får man ett felmeddelande "Ett okänt fel har uppstått". Har hört flera som har det här problemet, men å andra sidan så har flera av mina kompisar MSN på Vista.... Någon som har en lösning på det här problemet? Tacksam för svar Testa med att ta bort allting manuellt, finns saker i c/program och i Appdata på användaren. Har du tur var det bara en simpel felinstallation första gången. Annars finns Amsn som en slags ersättning, även om den suger går det att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Tjejens morsa hade samma problem. Där räckte det med att köra windows update Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NäästY Skrivet 19 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 (redigerad) Har rotat igenom hela C: och hittar INGENTING med namnet Windows Live/MSN/Messenger whatsoever Tillägg: Hon har haft datorn sen i söndags och har tankat hem ett stoort antal uppdateringar, därav uppgradering till Service Pack 2. Men inget verkar hjälpa :S Något mer förslag någon? ^^ Redigerad 19 augusti, 2009 av NäästY Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Sakert vistan som ställer till det ja Vista är skit hade själv massa problem med skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 (redigerad) Sakert vistan som ställer till det ja Vista är skit hade själv massa problem med skiten. DU, hade problem med vista. Jag hade inte några problem med vista, det har funkat jättebra för MIG. Redigerad 19 augusti, 2009 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Sakert vistan som ställer till det ja Vista är skit hade själv massa problem med skiten. The OS hates you! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 20 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2009 Har rotat igenom hela C: och hittar INGENTING med namnet Windows Live/MSN/Messenger whatsoever Tillägg: Hon har haft datorn sen i söndags och har tankat hem ett stoort antal uppdateringar, därav uppgradering till Service Pack 2. Men inget verkar hjälpa :S Något mer förslag någon? ^^ Prövat att ladda ner den nyaste Windows Live messenger? och kanske installera över? Annars måste du leta upp installations filerna och ta bort dom och sedan installera om. Sakert vistan som ställer till det ja Vista är skit hade själv massa problem med skiten. Vill verkligen inte vara otrevlig nu, MEN. DU HAR KLAGAT PÅ VISTA I mer än 1 ÅR NU och ändå är det flertaler här som klarat sig fint med Vista (inclusive mig). Det har kommit ut 2 Service packs och redan vid SP1 så var Vista så pass stabilt så att det var användbart. Du kanske inte har tänkt på att felet för dig var ca 60 cm från datorskärmen (Error 60) eller att DIN dator inte pallar Vista?! För dina argument på vad som är dåligt med Vista håller inte längre. No hard feelings ey? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Sakert vistan som ställer till det ja Vista är skit hade själv massa problem med skiten. Tror mer att det är Vista som har problem med dig. Du kan inte lära en hund att köra bil heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2009 Jag tror att han förstod att ni inte gillar honom redan efter de två första kommentarerna. Som svar till trådskaparen så kan jag inte rekommendera något annat än en formatering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NäästY Skrivet 26 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2009 Tack för era otroligt givande svar/kommentarer, men jag har hittat lösningen på problemet! Det var virusprogrammet (McAfee) ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2009 (redigerad) Det första man gör när man köper en laptop/stationär är att formatera den. Installera Windows 7/Windows XP SP3. Redigerad 27 augusti, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 27 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2009 Det första man gör när man köper en laptop/stationär är att formatera den. Installera Windows 7/Windows XP SP3. Nae, det första man gör är att: 1. Porr surfa skiten ur den 2. Få virus 3. Deleta system32 4.???????? 5. Formatera 6. Profit! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2009 Nae, det första man gör är att: 1. Porr surfa skiten ur den 2. Få virus 3. Deleta system32 4.???????? 5. Formatera 6. Profit! Newfag, håll 4chan borta från det här forumet okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts