Pixiegnom Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 (redigerad) Under gårdagen blev det som alla fruktat tyvärr ett faktum, den svenska utvecklaren Grin stängde för gott sina dörrar. Anledningen till detta är att Grin inte fått pengar utbetalade av olika utgivare som de blivit lovade. Detta betyder att samtliga anställda nu är uppsagda och det projekt som Grin jobbade på har hamnat på hyllan. På Grins hemsida finns ett meddelande från Bo och Ulf Andersson, brödrerna som grundade Grin. Ur askan ur Grin har dock ett nytt företag skapats med flera gamla anställda och de kommer att husera i Grins gamla lokaler i Göteborg. Outbreak Studios kommer att satsa på bärbart och konsoltillverkarnas onlinetjänster och deras mål är att leverera kvalitet och dessutom assistera andra utvecklare som behöver hjälp i utvecklingen av sina spel. Källa: Gamereactor.se Vad har ni att säga om detta? Tycker ni kanske att det var lika bra med tanke på att deras senaste spel inte har varit nån höjdare eller tyckte ni kanske om deras spel och ser det hela som en förlust? Själv tycker jag att det är tråkigt att Sverige förlorar en spelstudio, men samtidigt kanske det är lika bra med tanke på de senaste spelen. Ska även bli intressant att se vad Outbreak Studios kan åstadkomma. GRIN's avskedsbrev Redigerad 12 augusti, 2009 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 Källa: Gamereactor.se Vad har ni att säga om detta? Tycker ni kanske att det var lika bra med tanke på att deras senaste spel inte har varit nån höjdare eller tyckte ni kanske om deras spel och ser det hela som en förlust? Själv tycker jag att det är tråkigt att Sverige förlorar en spelstudio, men samtidigt kanske det är lika bra med tanke på de senaste spelen. Ska även bli intressant att se vad Outbreak Studios kan åstadkomma. GRIN's avskedsbrev Oj, tråkigt. Jag gillade faktiskt Rearmed och WANTED. Klockrena spel, även fast dom hade sina brister. Nåväl, jag har fortfarande kvar min. http://www.grin.se/img/uploads/Image/Diverse/GRIN-mousepad_SE.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 Vad var Grin? Blev lite dragen åt "Smilet"... Screens eller han det inte så långt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 Det var ju de som gjorde Ghost Recon Advanced Warfighter 1 och 2 (till PC) fina grejer. Undra hur det blir nu när ett nytt spel i Ghost Recon-serien är på väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 (redigerad) Vad var Grin? Blev lite dragen åt "Smilet"... Screens eller han det inte så långt? Grin är (var) ett spelföretag, inget spel. Redigerad 13 augusti, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 Det var synd, även om jag inte gillade deras spel så mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 Oj, tråkigt. Jag gillade faktiskt Rearmed och WANTED. Klockrena spel, även fast dom hade sina brister. Wanted var väl knappast ett klockrent spel. Hade de jobbat på det utan sina två andra spel så hade det väl blivit bra. (vilket inte är så trovärdigt eftersom de antagligen skulle valt att lägga all tid på BC i sånna fall) 3 spel på en gång. Inget blir riktigt bra. Detta bidrar nog ganska mycket till att det gick som det gick. Rearmed däremot. Riktigt, riktigt bra spel. Det var spelet som skulle hypa upp till det "stora" Bionic Commando. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 Nåväl, jag har fortfarande kvar min. http://www.grin.se/img/uploads/Image/Diverse/GRIN-mousepad_SE.jpg GIEF! Vart fick du tag i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 . Rearmed däremot. Riktigt, riktigt bra spel. Det var spelet som skulle hypa upp till det "stora" Bionic Commando. Tyckte tbh att Rearmed var bättre än det "stora", Rearmed fick imo. inte den uppmärksamhet det borde ha fått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 GIEF! Vart fick du tag i den? Köpte den på DH:W 2008. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2009 (redigerad) Tyckte tbh att Rearmed var bättre än det "stora", Rearmed fick imo. inte den uppmärksamhet det borde ha fått. Jag håller med. Dock så fanns det både en och två designmissar i rearmed men wth, det får man leva med. Redigerad 13 augusti, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts