Djingis Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Skulle spela cs på våran stationära och jag fick massor med drops i Cs, och ett litet hackande som kom varannan sekund. Städade datorn på damm, tog bort massor med onödiga filer sen skulle jag installera nya drivrutiner till grafikkortet. Installerade dem, startade om datorn och sen kunde jag bara ha max 85 hz. I cs kunde jag bara ha 60 fps som max, fast än att jag hade max_fps 100, rätta rates, och -frec 100. Datorn (Har några år på nacken men har kunnat förut spelat Cs problemfritt): MS Windows XP Home SP3 Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz 512 mb RAM NVIDIA Geforce4 MX 4000 Drivrutinerna jag ladda ner: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71_2.html PLZ, HELP ME :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Vad har du för skärm? LCD eller tjockis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 11 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Vad har du för skärm? LCD eller tjockis? Just ja, glömde det viktigaste Jag har CRT, alltså tjockis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Just ja, glömde det viktigaste Jag har CRT, alltså tjockis Kör du för upplösning då? Den kanske inte klara 100hz på högsta, och du kanske körde med lägre innan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 11 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Kör du för upplösning då? Den kanske inte klara 100hz på högsta, och du kanske körde med lägre innan Testade 640x480, kunde bara ha 85hz som högst i listan man kunde välja på. Innan jag installerade drivrutinerna så kunde jag ha 240 hz i listan som högst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Testade 640x480, kunde bara ha 85hz som högst i listan man kunde välja på. Innan jag installerade drivrutinerna så kunde jag ha 240 hz i listan som högst Du borde kunna tvinga högre hz i nvidias kontrollpanel, men nu är jag inte helt säker hur den ser ut till geforce 4. Annars kanske du kan installera äldre drivers, troligen gör det ingen skillnad på prestandan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 11 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 Skulle spela cs på våran stationära och jag fick massor med drops i Cs, och ett litet hackande som kom varannan sekund. Städade datorn på damm, tog bort massor med onödiga filer sen skulle jag installera nya drivrutiner till grafikkortet. Installerade dem, startade om datorn och sen kunde jag bara ha max 85 hz. I cs kunde jag bara ha 60 fps som max, fast än att jag hade fps_max 100, rätta rates, och -freq 100. Datorn (Har några år på nacken men har kunnat förut spelat Cs problemfritt): MS Windows XP Home SP3 Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz 512 mb RAM NVIDIA Geforce4 MX 4000 Drivrutinerna jag ladda ner: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71_2.html PLZ, HELP ME :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2009 http://pici.se/pictures/jwgertAYg.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 Har du testat 'forcat' av v-sync? Det om något brukar lösa eventuella FPS-drops i CS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 12 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 (redigerad) Av med anisotropic filtering, antialiasing och v-sync. Redigerad 12 augusti, 2009 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 12 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2009 http://pici.se/pictures/jwgertAYg.jpg Gjorde så, kändes bättre Ingame men hacket och fps-droppen kvarstår. Har du testat 'forcat' av v-sync? Det om något brukar lösa eventuella FPS-drops i CS. Gjort. Av med anisotropic filtering, antialiasing och v-sync. Same here, allt är AV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts