StellHell Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Okej då vet vi det. Tipsa alltså inte om någonting som Stellhell inte kan dra nytta av! Snarare så att jag vill att folk säger vad dom tipsar om. Jag vill inte läsa ett A4 om cykelkedjor när jag inte äger en cykel om jag vill läsa om vardagliga tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Snarare så att jag vill att folk säger vad dom tipsar om. Jag vill inte läsa ett A4 om cykelkedjor när jag inte äger en cykel om jag vill läsa om vardagliga tips. Det var ganska svårt att det var det du menade med din post. Där är jag faktiskt villig att hålla med dig, att det kan vara jobbigt att läsa genom långa texter och så är det någonting som man inte har nytta av. Men.. Alla Henkibojjs cykeltexter förklarade ganska tidigt vad de menade. Har du mountainbike... För proffsen ( ) så har jag ytterligare ett tips, om kedjan... Om du har slöa bromsar... Om du vill åka fort i snäva kurvor är det väldigt svårt att göra det utan att antingen sakta ned eller ramla av.... However. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Nu vet ju jag iofs inte om min är en Mountainbike men den har i varje fall 21 växlar vilket innebär 3 drev där fram. Om man således trampar samtidigt som man växlar upp till trean på dessa drev (när kedjan hoppat) så ploppar den upp igen. Tack Min hoppar alltid av på utsidan så det funkar inte med ditt tips @eXotic: Höhö, ännu en tråd jag förstört Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Lite datorrelaterat, men jag visste då inte att man scrollade långsammare genom att hålla ner vänstra ALT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Lite datorrelaterat, men jag visste då inte att man scrollade långsammare genom att hålla ner vänstra ALT. I Mac OSX är det kanelbulle/sevärdhetsskylt/kommando+scroll som gäller. Ganska värdelös funktion egentligen, slöar ju snarare ner vardagen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Lite datorrelaterat, men jag visste då inte att man scrollade långsammare genom att hålla ner vänstra ALT. Se där, det visste jag inte. Kan ju.. vara bra någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 Lite datorrelaterat, men jag visste då inte att man scrollade långsammare genom att hålla ner vänstra ALT. Ingen effekt i Chrome och i IE så går det inte att scrolla med alt nere. FF har jag inte installerat men jag antar att det är vad du använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 6 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2009 (redigerad) Ingen effekt i Chrome och i IE så går det inte att scrolla med alt nere. FF har jag inte installerat men jag antar att det är vad du använder?I FF är det så, så det är nog FF han talar om. Ja. Editlol. Använder, inte talar om. Redigerad 6 augusti, 2009 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 (redigerad) Hokay, här är tips för folk med VLC och Winamp: Snabbknappar is the shit! Måste ibland aktiveras i Settings och kanske ändras lite på efter eget behov, men jag använder de här: Winamp: Ctrl + Alt + Uppåtpil: Höj volymen. Ctrl + Alt + Nedåtpil: Sänk volymen. Ctrl + Alt + Vänsterpil: Backa fem sekunder Ctrl + Alt + Högerpil: Spola fem sekunder Ctrl + Alt + Insert: Play (spola från början) Ctrl + Alt + Home: Paus/play. Ctrl + Alt + End: Stopp. Ctrl + Alt + PgUp: Föregånde spår Ctrl + Alt + PgDn: Nästa spår VLC: Space: Play/paus F: Full screen S: Stop P: Föregående (previous) i playlist N: Nästa (next) i playlist Alt + Vänster/högerpil: Spola 10 sekunder Ctrl + Vänster/högerpil: Spola 1 minut Ctrl + Alt + Vänster/högerpil: Spola 5 minuter Ctrl + Upp/Ned: Höj/sänk volymen Ctrl + NUM 1-4: Ändra fönsterstorlek +/- : Ändra hastighet. Har du av nån anledning båda programmen igång samtidigt kommer Ctrl + Alt + Pil spola i Winamp och inte göra någon femminutersspolning i VLC, så tryck bara Ctrl och tryck fem gånger istf en. Man kan också ersätta Ctrl + Alt med att bara trycka AltGr. Redigerad 9 augusti, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 augusti, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Hokay, här är tips för folk med VLC och Winamp: Snabbknappar is the shit! Måste ibland aktiveras i Settings och kanske ändras lite på efter eget behov, men jag använder de här: Winamp: Ctrl + Alt + Uppåtpil: Höj volymen. Ctrl + Alt + Nedåtpil: Sänk volymen. Ctrl + Alt + Vänsterpil: Backa fem sekunder Ctrl + Alt + Högerpil: Spola fem sekunder Ctrl + Alt + Insert: Play (spola från början) Ctrl + Alt + Home: Paus/play. Ctrl + Alt + End: Stopp. Ctrl + Alt + PgUp: Föregånde spår Ctrl + Alt + PgDn: Nästa spår VLC: Space: Play/paus F: Full screen S: Stop P: Föregående (previous) i playlist N: Nästa (next) i playlist Alt + Vänster/högerpil: Spola 10 sekunder Ctrl + Vänster/högerpil: Spola 1 minut Ctrl + Alt + Vänster/högerpil: Spola 5 minuter Ctrl + Upp/Ned: Höj/sänk volymen Ctrl + NUM 1-4: Ändra fönsterstorlek +/- : Ändra hastighet. Har du av nån anledning båda programmen igång samtidigt kommer Ctrl + Alt + Pil spola i Winamp och inte göra någon femminutersspolning i VLC, så tryck bara Ctrl och tryck fem gånger istf en. Man kan också ersätta Ctrl + Alt med att bara trycka AltGr. Kan ju tillägga att man kan få samma funktioner i spotify om man laddar ner toastify! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Kan ju tillägga att man kan få samma funktioner i spotify om man laddar ner toastify! TACK!! Nu kanske jag kan bemöda mig med att börja använda det på riktigt. Har aldrig gillat Spotifys interface. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Om man har problem med en hårt åtknuten plastpåse så kan man ta en gaffel och lätt få upp knuten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Om maten smakar tråkigt trots att du redan har kryddat är det oftast salt som saknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Om man har problem med en hårt åtknuten plastpåse så kan man ta en gaffel och lätt få upp knuten! Man kan göra knutar som sluter tätt fast det bara är att dra i dem för att lossa. Gör en ögla mitt på påsen (lämna en bra bit ovanför) och stick in "skaftet" på biten ovanför - inte änden! Knyt åt, så har man änden lös utanför själva knuten, och när man vill lossa är det bara att dra i änden så lossar knuten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Om maten smakar tråkigt trots att du redan har kryddat är det oftast salt som saknas. Inget tips, men en liten rolig grej är att salt inte är en krydda utan en smakförstärkare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Någon som har nå knep mot myggbett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Någon som har nå knep mot myggbett? Låt bli att klia på dem, alternativt smörj med apotekets hudsalva (eller nåt). En mindre långlivad lösning är att slicka på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2009 Låt bli att klia på dem, alternativt smörj med apotekets hudsalva (eller nåt). En mindre långlivad lösning är att slicka på dem. Saliv använder jag, funkar bra. Annars är xylocain att rekommendera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Om du bränner dig på en brännässla så smörj det med lite saliv så brukar det lägga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2009 Någon som har nå knep mot myggbett? Inget "vardagstips" som övriga i tråden, men salubrin är kanoners! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts