Karl-Gunnar Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Ni är arbetslösa hela bunten eller? Antagligen. De flesta här är väl mellan 13-20 år.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Antagligen. De flesta här är väl mellan 13-20 år.. Sen är det inte lätt att få jobb i dagens Sverige bara kolla hur många som blir arbetslösa nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Sen är det inte lätt att få jobb i dagens Sverige bara kolla hur många som blir arbetslösa nu Beror på hur petig du är, här där jag bor finns det massor av jobb, t.ex. pizzerior och annat, det är inte mycket men det finns! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Beror på hur petig du är, här där jag bor finns det massor av jobb, t.ex. pizzerior och annat, det är inte mycket men det finns! Hur kul är det att jobba i en pizzeria visst om man får chansen till ett jobb som arbetslös så ska man såklart ta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Sen är det inte lätt att få jobb i dagens Sverige bara kolla hur många som blir arbetslösa nu Nä det är verkligen inte lätt. Speciellt om man är ung och oerfaren. Beror på hur petig du är, här där jag bor finns det massor av jobb, t.ex. pizzerior och annat, det är inte mycket men det finns! Vet inte en pizzeria som inte kör med svartjobbare. Nä, men det är mycket svartjobb i den branschen och jag tycker inte att man ska acceptera ett svartjobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Nä det är verkligen inte lätt. Speciellt om man är ung och oerfaren. Vet inte en pizzeria som inte kör med svartjobbare. Nä, men det är mycket svartjobb i den branschen och jag tycker inte att man ska acceptera ett svartjobb. På vilket sätt tror du det är svartjobb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 På vilket sätt tror du det är svartjobb?Det skriker svart om pizzabagare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 På vilket sätt tror du det är svartjobb? Vilket? Jag säger inte att alla som jobbar på pizzerior jobbar svart, men jag vet att det är mycket vanligt förekommande. Obs. Med svart menade jag inte svart som i invandrare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 Vilket? Jag säger inte att alla som jobbar på pizzerior jobbar svart, men jag vet att det är mycket vanligt förekommande. Obs. Med svart menade jag inte svart som i invandrare! Jag vet vad det menas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2009 (redigerad) Jobb finns alltid, handlar bara om kontakter och hur petig man är. Främst ska man väl också va någolunda vettig å inte ett jävla stolpskott, men de kanske är för mycket begärt. Redigerad 2 augusti, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Svartjobb kommer alltid finnas till hands.. Desutom är det skattefritt = Ett perfekt val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Svartjobb kommer alltid finnas till hands.. Desutom är det skattefritt = Ett perfekt val. Så vad händer om du råkar ut för en olycka på jobbet? Då står du där, utan försäkring. Svartjobba du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Så vad händer om du råkar ut för en olycka på jobbet? Då står du där, utan försäkring. Svartjobba du. De finns andra skattefria jobb som man inte behöver oroa sig för att bli skadad genom. Sen sa jag inte heller att jag är en svartjobbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 De finns andra skattefria jobb som man inte behöver oroa sig för att bli skadad genom. Sen sa jag inte heller att jag är en svartjobbare. Mjo, men fördelarna vägs inte upp av nackdelarna, det är inte värt det imo, dom kan ju bla neka dig att ta ut din lön, "nej du har inte jobbat här" . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2009 Gå till biblioteket. Mjo, men fördelarna vägs inte upp av nackdelarna, det är inte värt det imo, dom kan ju bla neka dig att ta ut din lön, "nej du har inte jobbat här" . Äsch, man måste ju ha en god relation till sin arbetsgivare eller vara släkt med honom/henne, då får man alltid sin lön. Det är inte värt att göra karriär som svartjobbare nej - men för kortare anställningar (sommarjobb och liknande) är det ett utmärkt alternativ. //Erfaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 4 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2009 Gå till biblioteket. Biblioteket bland det bästa som finns. Ofantliga antal böcker och tidningar att läsa. Bibliotek är fantastiskt bra och gratis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts