Adrian G Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Hallåå. Nu är det så att min syster fyller år nästa vecka. Den gamla Dell datorn hon använder nu börjar klappa ihop. Så vi hade tänkt skaffa henne en ny. Med en ny skärm också. Hon använder datorn mest för att lyssna på musik, surfa och MSN. Inget avancerat alltså. Helst hos komplett eller annat ställe som levererar datorn ihopsnickrad. En budget på cirka 5000 kr med en 22" skärm inräknat. Har en Windows 7 licens till henne redan så den delen är fixad. Go wild! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 28 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Köra med Win7 RC tills hela släpps eller?^^ Bara dator + skärm, inget tagentbord eller så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 28 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2009 Köra med Win7 RC tills hela släpps eller?^^ Bara dator + skärm, inget tagentbord eller så? Jepp. Bara dator och skärm behövs. Annat kan vi köpa efteråt om det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 http://pici.se/pictures/hpGrBRroc.jpg BACHINGA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 29 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 (redigerad) http://pici.se/pictures/hpGrBRroc.jpg BACHINGA! Fancy! Lite över priset men det löser sig nog. Det är ju lite bråttom också. Jag ska installera x64 åt henne med denna burken antar jag? 4gb men processorn har jag ingen aning om. Är den tyst föresten? Redigerad 29 juli, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 29 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 Fancy! Lite över priset men det löser sig nog. Det är ju lite bråttom också. Jag ska installera x64 åt henne med denna burken antar jag? 4gb men processorn har jag ingen aning om. Är den tyst föresten? x64 för att utnyttja all RAM, annars är det struntsamma. Tyst - ja, det är ju bara tre fläktar i den och processorn är strömsnål så det finns inte så mycket som kan låta. Förresten, om hon vill ha mindre dator finns detta chassi som alternativ. Det är samma låda krympt till mATX. Ingenting behöver bytas för att passa den, moderkortet är redan mATX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 29 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2009 x64 för att utnyttja all RAM, annars är det struntsamma. Tyst - ja, det är ju bara tre fläktar i den och processorn är strömsnål så det finns inte så mycket som kan låta. Förresten, om hon vill ha mindre dator finns detta chassi som alternativ. Det är samma låda krympt till mATX. Ingenting behöver bytas för att passa den, moderkortet är redan mATX. Tack så mycket. Hon blir säkert väldigt glad. Och eftersom det mindre chassit var liite billigare får det bli det. Gör henne säkert inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts