Jump to content

Ny dator.

Adrian G
 Share

Recommended Posts

Hallåå.

Nu är det så att min syster fyller år nästa vecka. Den gamla Dell datorn hon använder nu börjar klappa ihop. :(

Så vi hade tänkt skaffa henne en ny. Med en ny skärm också. Hon använder datorn mest för att lyssna på musik, surfa och MSN. Inget avancerat alltså.

Helst hos komplett eller annat ställe som levererar datorn ihopsnickrad.

En budget på cirka 5000 kr med en 22" skärm inräknat. Har en Windows 7 licens till henne redan så den delen är fixad.

Go wild!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fancy!

Lite över priset men det löser sig nog. Det är ju lite bråttom också. :cry:

Jag ska installera x64 åt henne med denna burken antar jag? 4gb men processorn har jag ingen aning om. :)

Är den tyst föresten?

x64 för att utnyttja all RAM, annars är det struntsamma.

Tyst - ja, det är ju bara tre fläktar i den och processorn är strömsnål så det finns inte så mycket som kan låta. :(

Förresten, om hon vill ha mindre dator finns detta chassi som alternativ. Det är samma låda krympt till mATX. Ingenting behöver bytas för att passa den, moderkortet är redan mATX.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

x64 för att utnyttja all RAM, annars är det struntsamma.

Tyst - ja, det är ju bara tre fläktar i den och processorn är strömsnål så det finns inte så mycket som kan låta. :(

Förresten, om hon vill ha mindre dator finns detta chassi som alternativ. Det är samma låda krympt till mATX. Ingenting behöver bytas för att passa den, moderkortet är redan mATX.

Tack så mycket. Hon blir säkert väldigt glad. :)

Och eftersom det mindre chassit var liite billigare får det bli det. Gör henne säkert inget. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor