Hultenius Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Efter den här helgen har jag fattat hur mycket CNN är värt! De sänder LIVE från irak nästan hela tiden! Tex. har jag sett lite av ett 4h långt drama där några irakiska soldater gömde sig i ett litet hus ute på en stor äng. Till slut kom det två amerikanska jeppar och gjorde en driveby eller något liknande och det hela tog slut Sedan har dom flera kameror i baghdad också. Just nu ser man att det är ett stor mörkt moln över staden och att soldater letar efter något i en flod som rinner genom staden. Det är helt fullt av människor runt floden och flera båtar som åker omkring på den och letar efter något. Någon soldat började även att skjuta i vattnet. Det är faktiskt riktigt spännande, speciellt då det är live och inget vet vad som händer SVT kan slänga sig i väggen, de har inget att komma med och deras nyheter är riktigt sena Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sirar Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Efter den här helgen har jag fattat hur mycket CNN är värt! De sänder LIVE från irak nästan hela tiden! Tex. har jag sett lite av ett 4h långt drama där några irakiska soldater gömde sig i ett litet hus ute på en stor äng. Till slut kom det två amerikanska jeppar och gjorde en driveby eller något liknande och det hela tog slut Sedan har dom flera kameror i baghdad också. Just nu ser man att det är ett stor mörkt moln över staden och att soldater letar efter något i en flod som rinner genom staden. Det är helt fullt av människor runt floden och flera båtar som åker omkring på den och letar efter något. Någon soldat började även att skjuta i vattnet. Det är faktiskt riktigt spännande, speciellt då det är live och inget vet vad som händer SVT kan slänga sig i väggen, de har inget att komma med och deras nyheter är riktigt sena jag såg också det där,soldaten som sköt från vattnet hade hoppat fallskärm ner från ett stridsflygplan ganska intressant att se det live Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Ska slå på CNN direkt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Nu sköt dom i vattnet igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 23 mars, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 nu babblar dom bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Men tänk på att amerikanska medier (och i synnerhet CNN) rapporterar från kriget ur USAs synvinkel och dom väljer att inte visa/rapportera om vissa bilder/händelser som kommer in på exempelvis skadade civila i Irak... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 har också cnn, värt att skaffa det, iallafall när det är krig på gång. Man får ju se allt (ur USA's synvinkel förstås). Såg också när Irakierna sköt ner i den där floden.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Men tänk på att amerikanska medier (och i synnerhet CNN) rapporterar från kriget ur USAs synvinkel och dom väljer att inte visa/rapportera om vissa bilder/händelser som kommer in på exempelvis skadade civila i Irak... Det va en reporter som berättade om en kurdisk kvinna som hade förlorat båda benen och att det var jättemånga som flydde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 (redigerad) Bush håller på att skapa ett tredjevärldskrig allså! tänk om Eu går i mot usa i krig vad hemskt det skulle vara... då flyr jag till Norge eller Dammark... EU kan knappast anfalla eftersom det är en "förening". Och danmark är väl också med i EU Redigerad 23 mars, 2003 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 23 mars, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 Bush håller på att skapa ett tredjevärldskrig allså! tänk om Eu går i mot usa i krig vad hemskt det skulle vara... då flyr jag till Norge eller Dammark... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2003 (redigerad) Jo jag såg det där med ..tyvärr....det är ju vidrigt....att se folk skadas....i direkt säning...... efter ett tag.så filmde.dom döda Amrikaner i nå hus..som hade typ..kulor i sej.... det är ju....vidrigt....dessutom att dom sänder det direkt..... ....Vi har nån sån där Arabkanal på digital bosen så vi ser det lite då och då.... Redigerad 23 mars, 2003 av FerkurZ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 24 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2003 aHH! Sadamm är Stalin och Bush är Hitler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 24 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2003 aHH! Sadamm är Stalin och Bush är Hitler. stämmer men bush är president över USA inte är han hitler... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts