Wild_hawk Skrivet 18 mars, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Men Jerusalem har ingen sjuk diktator som Saddam... ja det är sant.... Men det var väldigt länge sen Saddam gjorde nått hot mot världen. Han skulle aldrig våga lossa av dom där massförstörelse vapna, för om han gör det så vet han får usa efter sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Snart blir det krig. Okej, Bush säger att Saddam måste avgå, men jag tror inte han gör det. Jag tog det här från Aftonbladet.se: George Bush i natt: Saddam måste lämna Irak inom 48 timmar I natt gav president George Bush Saddam Hussein och dennes söner 48 timmar att lämna makten. I talet riktade han sig till nationen, Saddam Hussein – och det irakiska folket: – Tyrannen kommer snart att vara borta. En samlad George Bush lämnade i natt sin dom över Saddam Hussein. I ett tv-tal som sändes världen över började han med att lägga fram USA:s anklagelser mot Irak. – Vi har skickat hundratals vapeninspektörer för att avväpna Irak. Vår goda vilja har inte besvarats. Den irakiska regimen har använt diplomati för att vinna tid och fördelar. Bush betonade att Saddam Hussein utgör en fara – för USA och för världen. – Denna regim har redan använt massförstörelsevapen, mot Iraks grannar och mot Iraks invånare. Kritik mot FN I talet sa George Bush att USA hade hoppats att Irakfrågan skulle kunna lösas på fredlig väg. Samtidigt riktade han kritik mot de länder som inte velat stödja en andra resolution. – I dag kan ingen nation säga att Saddam har avväpnats. – FN:s säkerhetsråd har inte levt upp till sina skyldigheter så vi kommer att leva upp till våra. Han gav också Saddam Hussein 48 timmar att lämna makten. – Saddam Hussein och hans söner måste lämna Irak inom 48 timmar. Om de inte gör så kommer det att resultera i en militär konflikt som vi inleder vid en tidpunkt som vi väljer. ”Friheten är nära” Sedan vände sig president George Bush direkt till det irakiska folket: – Många irakier kan höra mig i natt via en översatt radiosändning och jag har ett meddelande till dem. – Om vi måste inleda ett väpnat anfall så kommer vi att rikta det mot er olaglige ledare – inte mot er. – I ett fritt Irak kommer det inte finnas några mer aggressioner mot era grannar, inga fler giftfabriker, inga fler avrättningar av oliktänkande, inga fler tortyrkammare och våldtäktsrum. – Tyrannen kommer snart att vara borta. Samtidigt riktade Bush ett hot – och varnade för vad som kommer att ske om Irak använder massförstörelsevapen. – Krigsförbrytare kommer att straffas. Ingen kommer att kunna säga: ”Jag följde bara order.” Hotnivå – Orange George Bush sa också att hotet från terrorister har ökat. Och direkt efter talet höjdes hotnivån till den näst högsta – "Orange". I talet sa Bush åter att Irak har hjälpt, utbildat och skyddat terrorister – och att medlemmar av al-Qaida finns bland dem. – Faran är tydlig. Med hjälp av kemiska-, biologiska- eller en dag kärnvapen, som de kommit över med Iraks hjälp, kan terroristerna en dag genomföra sina ambitioner och döda tusentals eller hundratusentals oskyldiga människor i vårt land eller något annat. Bush avslutade talet: – Fria nationer har en skyldighet att skydda sitt folk. Och i natt tar USA och våra allierade på oss den skyldigheten. – God natt. Och må Gud fortsätta skydda Amerika. Saddam lämnar inte makten Från irakiskt håll har USA:s krav redan avfärdats. Och Anders Mellbourn, chef för Utrikespolitiska institutet, säger att inget talar för att Saddam Hussein skulle ge upp makten. – Vi vet inte hur han resonerar. Men även om Saddam förutser ett nederlag så kanske han föredrar ett blodigt nederlag framför att skona sitt eget folk, säger Anders Mellbourn. – När han nu ska störtas så vill han nog inte att det ska ske smärtfritt. Varför ger USA honom ett ultimatum? – Det handlar om att ge FN tid att hinna ut. Samtidigt ger det ett intryck av att man tar ett steg till innan man sätter igång ett krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Space Hunter2001 Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Bush är dum i huvudet alltså man fattar jö att han inte vill kriga för att saddam är ett hot(vilket jag inte tror han är) han är ute efter oljan hoppas ni förstår nu BUSH ÄR EN SKITSTÖVEL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
J-coop Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 varför ska ni snacka sånt här här för Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 (redigerad) varför ska ni snacka sånt här här för Därför att topicen handlar om det... ...nä allvarligt...för att forumet även är ett ställe där man skriva om allt som rör världen, vardagliga problem m.m....det behöver inte alltid handla om Tv, pc, spel, gta...du fattar... Redigerad 18 mars, 2003 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Bush är dum i huvudet alltså man fattar jö att han inte vill kriga för att saddam är ett hot(vilket jag inte tror han är) han är ute efter oljan hoppas ni förstår nu BUSH ÄR EN SKITSTÖVEL Om Saddam inte är ett hot mot omvärlden heter jag Bert Karlsson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Om Saddam inte är ett hot mot omvärlden heter jag Bert Karlsson. Håller med till 100%!!!! Saddam kan bomba sverige om han känner för det... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Håller med till 100%!!!! Saddam kan bomba sverige om han känner för det... :'( Det kan Bush med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 hur länge har saddam på sig att lämna irak? inatt var det 48 timmar.vad är det nu? ( klockan är 15.00 nu ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Bush och Saddam och Osama borde dö alla tre.. (I South Park har Saddam ett homosexuelt förhållande med djävulen och så har Bin Laden världens minsta snopp) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Jag kom på en ide men kanske inte så bra men iaf busken kan ju ta på lite dynamiter o sånt runt magen o sen träffas alla 3 bin , saddam o busken sen spränger busken sig själv o dom 2 andra så e vi kvit me dom. De kanske inte va nå bra förslag men de va ett förslag iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 hallå är det ingen som läser aftonbladet eller Expressen här?? Bush vill ha bort saddam så att det kan bli demokrati och så att dom kan leva som vanligt folk där! Bush vill inte ha oljan bara ha ner saddam ! och sen förstöra saddams vapen! för saddam plågar sitt egna folk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 hallå är det ingen som läser aftonbladet eller Expressen här?? Bush vill ha bort saddam så att det kan bli demokrati och så att dom kan leva som vanligt folk där! Bush vill inte ha oljan bara ha ner saddam ! och sen förstöra saddams vapen! för saddam plågar sitt egna folk! Kvällstidningar gissar alldeles för mycket Tro på ungefär hälften av vad som står där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 18 mars, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Det kan Bush med... precis! Bush tror att han är admin för hela världen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Bush och Saddam och Osama borde dö alla tre.. (I South Park har Saddam ett homosexuelt förhållande med djävulen och så har Bin Laden världens minsta snopp) sen när börja allt lösas me att folk ska dö...allt löser sig inte genom att döda... varför är bush så jävla envis och vägrar att låta vapeninspektörerna vara inne längre i Irak. Saddam har gasat sitt eget folk, visst, och det är självklart inte bra. Men vad gör Bush för sitt eget land. Såg ett program om ett samhälle i Texas där folk lever som i Afrika. Vissa har inte råd med skola till barnen och knappt mat. Varför satsar han inte pengar på sitt eget samhälle istället för att som wild hawk sa "leka admin för hela världen"...för det är precis vad han gör. "Saddam is a dictator, but sadely George Bush is pretty much the same..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Kvällstidningar gissar alldeles för mycket Tro på ungefär hälften av vad som står där Naeeee.... Mindre än hälften för det är väl nästan bara sporten som är sann i kvällstidningarna..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 jag står på Bush´s sida! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 jag står på Bush´s sida! Och jag på FN's sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Humbug Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 precis! Bush tror att han är admin för hela världen... Hjäääälp!:'( Tänk om Hultan skulle skjuta skudmissiler på oss! Bush är galen, ja menar måste man störta ett helt land för att få tag på en man(bin laden). Rubbat Och nu, åh nej vi bara hälften av all världens olja! :'( Jag vet vi erövrar ett oljerikt land, va smart Ja menar Iraq har varit ett elakt land jättelänge men det är först nu USA bryr sig för nu sinar oljan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 18 mars, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2003 Hjäääälp!:'( Tänk om Hultan skulle skjuta skudmissiler på oss! Bush är galen, ja menar måste man störta ett helt land för att få tag på en man(bin laden). Rubbat Och nu, åh nej vi bara hälften av all världens olja! :'( Jag vet vi erövrar ett oljerikt land, va smart Ja menar Iraq har varit ett elakt land jättelänge men det är först nu USA bryr sig för nu sinar oljan! instämmer helt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts