Jump to content

GTA V är på väg.

Rixxz
 Share

Recommended Posts

Wedbush Morgan analyst Michael Pachter is working as a game journalist now, providing details on the next installment of GTA.

"Management declined to state when the game will launch, but has confirmed to us that the game is in development, has been for over a year, and is using the same game “engines” as the last version." Pachter said. "Management also told us that the team at Rockstar North is highly motivated to get the game out, and that the team understands that its highest payday will come from working on GTA instead of any other game."

Additionally, Pachter speculates on when gamers could get their hands on Grand Theft Auto V:

"When we do the simple math, we conclude that the next installment is likely to be completed by some time in 2010, although given the frequency of game delays, it is not clear that it will necessarily come before October 31, 2010."

Källa: http://news.teamxbox.com/xbox/20243/...Work-on-GTA-V/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wedbush Morgan analyst Michael Pachter is working as a game journalist now, providing details on the next installment of GTA.

"Management declined to state when the game will launch, but has confirmed to us that the game is in development, has been for over a year, and is using the same game “engines” as the last version." Pachter said. "Management also told us that the team at Rockstar North is highly motivated to get the game out, and that the team understands that its highest payday will come from working on GTA instead of any other game."

Additionally, Pachter speculates on when gamers could get their hands on Grand Theft Auto V:

"When we do the simple math, we conclude that the next installment is likely to be completed by some time in 2010, although given the frequency of game delays, it is not clear that it will necessarily come before October 31, 2010."

Källa: http://news.teamxbox.com/xbox/20243/...Work-on-GTA-V/

Old.

Speciellt för mig som har kontakt med en snubbe som jobbar på Rockstar North. :)

Och, alla har väl kunnat ana detta tidigare ändå.

Hur som helst. Spelet kommer Inte att komma år 2010. Hur gammal är den där nyheten?

Edit: Och simple math? Alltså. Rockstar North jobbar nu hårdast med The Ballad Of Gay Tony och Agent. Dom har ett team på GTA IV men det är i dess tidigaste stadium. Spelvärlden håller de på att planera och bygga, och de samlar ihop och skrotar tankar osv. Storyn är nog inte ens klar.

Heh well I can correct you on a few things there. After GTAIV finished, we all had some time off, and after that pretty much everyone moved onto Agent (which had already been in development for a while) and TLAD. Now most of the studio is devoted to Agent and TBoGT.

So, the next full GTA game is still in the very early stages, basically designing the world and getting ideas together etc. More staff will move onto that project as Agent gets more complete, but right now Agent has most of our attention - Agent is the next GTA game really.

So yeah I guess the next GTA could be a while, but I think it will be worth the wait. The ideas so far are very ambitious, it'll be like the leap from III to SA I think.

Nu kanske man inte ska va för säker på hur mycket den här snubben får säga som är verklighet, eller så. Men mest troligt.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas nu detta stämmer fast tror inte GTA V kommer först 2011-2012 vi såg ju hur länge IV var under utveckling. Sen kanske om spelet nu kommer 2011 så kanske spelet kommer till PC 2012 men om spelet kommer 2012 så blir det säkert 2013 till PC. Dröjer även snart inte länge till om GTA V rycken till PC. Btw passar inte tråden in i GTA allmänt?

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas nu detta stämmer fast tror inte GTA V kommer först 2011-2012 vi såg ju hur länge IV var under utveckling. Sen kanske om spelet nu kommer 2011 så kanske spelet kommer till PC 2012 men om spelet kommer 2012 så blir det säkert 2013 till PC. Dröjer även snart inte länge till om GTA V rycken till PC. Btw passar inte tråden in i GTA allmänt?

Jo. Tråden ska ligga i Allmänt GTA-snack. Och en titel som "GTA 5 under utveckling" skulle passa bättre. Men enligt mig så skulle han lika väl kunna ha postat i "När tror du nästa GTA kommer"

Och där har jag redan postat en länk till (källa) ett officiellt uttalande som säger att spelet inte kommer år 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(avundsjuk)

Haha, bra. Det var precis det som var min mening med att inkludera det i posten.

Xbox Live (Microsoft) anordnar ibland "Game With Dev"-event där man kan spela med skapare utav olika spel. Jag har varit med båda gångerna, dvs någon helg efter eller runt GTA IV PC släpptes, samt helgen efter att TLAD släpptes. Spelade med en utav snubbarna väldigt länge. Vi vart väl nästan lite smått kompisar. Efter eventet så skrev jag lite i en topic någon gjort på GTAForums, och då kontaktade han mig personligen via PM och sa att någon utav hans arbetskamrater sett min post och tillsammans med länken kommenterat: "Looks like you've made a friend", och så tackade han mig och de andra för att han hade haft kul.

Så jag har pm'at med honom fram och tillbaka.

Hans konto på GTAForums har han bara för att kunna tjuvkika på olika topics och säkerligen skratta åt vad vissa tror ska komma i TBoGT t.ex.

Problemet med Game With Dev-events är att dem är till för folk i USA och därför visas ingen reklam för oss européer, varken på vår xbox eller på xbox.com. Och även om du skulle veta om att det var, så skulle det vara alldeles för sent för dig.

När du bli äldre... Om några år... Kanske när GTA V kommer ut så har dom någonting liknande som du kan vara med på. Hehe.

Ah dom där förjävliga "När du blir äldre" som man alltid fick som kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt, det hade jag också gärna varit med om :)

Vem är egentligen Michael Patcher? Jag ser "analyser" av honom hela tiden på QJ.net men jag vet inte att det är några fantastiska förutsägelser han har kommit med. Hur många av dem är inte bara rena gissningar eller saker som man bara måste svara "no shit, Sherlock?" på? Vad har han egentligen gjort för att få den kredibilitet han besitter? "Oooh, Michael Patcher säger att GTA: CW kommer få försäljningssiffror på en miljon bara i USA! :( " - says who? Varför ska vi lyssna på honom?

Jag har då aldrig sett nåt han sagt som sedan blev sant - om det inte var brutalt uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor