Erik87 Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 Hejsan! Jag ska försöka vara så detaljerad som möjligt Jag är förövrigt en teknisk idiot så förklara gärna till mig som om jag vore 3 år gammal Sedan några veckor tillbaka så har internet anslutningen krånglat en hel del. Jag kan sitta ansluten och surfa, när det plötsligt bara lägger av. Jag börjar få upp dessa "Sidan kan inte visas" osv. Program som kräver anslutning, och där jag redan ÄR ansluten när problemen uppstår påverkas inte. (MSN, Full Till Poker, Everest Poker osv) Dock, så kan jag inte ansluta till Everest Poker eller MSN om jag inte har på dessa program efter problemen uppstår. Konstigt nog fungerar Full Tilt Poker utan problem. Allt detta började som sagt för några veckor sedan, och kom lite då och då. Nu händer det mycket oftare. Jo, jag trodde först att det var virus, men jag formaterade om datorn, och fick dessa problem efter 20min. Så jag förmodar ett det är Hårdvara? (Lärde mig det ordet för 5min sedan...) TROR inte det är min dator, därför att den är 8-9 månader gammal (AMILO Deskop Pi 3645 står det på burken.) Min misstanke är att det är min Router (D-Link) Den står på övervåningen vid en annan PC, och de båda står på 24/7 så vitt jag vet. Det kanske är grejen? Den är överhettad eller något, och borde stängas av på nätterna? Hörde också av någon att D-Link är känt för sådana här problem. Jaja, hoppas på hjälp! Gött mos! xD /Erik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Är det en trådlös router (wlan)? D-Link har några sådana modeller som strular väldigt ofta så det kan bero på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Detta har jag varit med om för inte så länge sedan. Helt plötsligt kunde jag inte besöka nya sidor men kunde fortfarande prata i te.x Skype. Det visade sig vara vårat modem som hade problem med DNS* paket och vi fick den utbytt (Comhem). Kolla antingen modemet eller router, pröva starta om dom (dra ut strömmen i ca 20 sek) och se vad som händer. *DNS För att förklara det enkelt, Varje gång du skriver in en URL som te.x www.google.se så skickar din dator en fråga om vilken IP adress google.se till en DNS server. En DNS server har alla ipadresser sparade och skickar sedan tillbaka svaret. DNS - Wiki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Kan även säga att vår DI-624(D-link) Börjar likadant nu har det krånglat hela morgonen internet slår ifrån funkar nån minut eller sekund så slår det ifrån så man får starta om. Vi drar ut sladden i drygt 5-20 sek men samma visa tar hundra år att ladda sidor. Och detta börjar nu komma lite då och då men MSN funkar fortfarande. Och ingen har Utorrent på eller nån som laddar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 (redigerad) Vi hade det här problemet förut vi med, tillslut så försvann hela anslutningen totalt och det kom upp nått om att det vart "begränsad anslutning" spelade ingen roll hur många gånger vi startade om eller drog ur strömmen och satt i den igen, det vägrade fungera! Grannen fick också testa routern för att försäkra sig om att det var nått fel, men hemma hos honom fungerade det felfritt. Det hela slutade med att vi köpte en ny ström adapter och då fungerade det. Det kan vara nått så simpelt som det som har börjat krånglat också! Ja, vi har en D-Link vi med! Redigerad 16 juli, 2009 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 (redigerad) Hejsan! Jag ska försöka vara så detaljerad som möjligt Jag är förövrigt en teknisk idiot så förklara gärna till mig som om jag vore 3 år gammal Sedan några veckor tillbaka så har internet anslutningen krånglat en hel del. Jag kan sitta ansluten och surfa, när det plötsligt bara lägger av. Jag börjar få upp dessa "Sidan kan inte visas" osv. Program som kräver anslutning, och där jag redan ÄR ansluten när problemen uppstår påverkas inte. (MSN, Full Till Poker, Everest Poker osv) Dock, så kan jag inte ansluta till Everest Poker eller MSN om jag inte har på dessa program efter problemen uppstår. Konstigt nog fungerar Full Tilt Poker utan problem. Allt detta började som sagt för några veckor sedan, och kom lite då och då. Nu händer det mycket oftare. Jo, jag trodde först att det var virus, men jag formaterade om datorn, och fick dessa problem efter 20min. Så jag förmodar ett det är Hårdvara? (Lärde mig det ordet för 5min sedan...) TROR inte det är min dator, därför att den är 8-9 månader gammal (AMILO Deskop Pi 3645 står det på burken.) Min misstanke är att det är min Router (D-Link) Den står på övervåningen vid en annan PC, och de båda står på 24/7 så vitt jag vet. Det kanske är grejen? Den är överhettad eller något, och borde stängas av på nätterna? Hörde också av någon att D-Link är känt för sådana här problem. Jaja, hoppas på hjälp! Gött mos! xD /Erik Jag kan bekräfta att D-link strular väldigt mycket när det är trådlös användning. Våran agerade likadant som din gör, slår av internet helt och hållet och det enda som hjälpte var att starta om routern. Men den routern slogs ut vid ett strömavbrott och vi hade en router liggandes som pappa fått via reklam, jag kopplade in den routern och sedan dess har vårat nätverk fungerat utan avbrott alls. Den routern hade tydligen legat där i flera månader, snacka om många irritationsmoment jag hade kunnat slippa om pappa berättat att han fått en ny router. Förövrigt, jag är lite imponerad av att du lyckades formatera datorn trots att du är - enligt dig själv - så ovan vid en dator. Många som är väldigt datorkunniga är inte säkra på hur man gör vid en formatering. Redigerad 16 juli, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts