antepanteboy Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Kom att tänka på hur många olika sorters bröd det finns, och ännu fler kombinationer med olika pålägg! Så jag tänkte att det vore lite kul att veta vilket sorts bröd ni föredrar, och vilka pålägg ni helst har på. Ost, smör, skinka, sylt - you name it! Själv sitter jag nu och äter en av mina favorit kombinationer. Skogaholms limpa med smör, en ostskiva och några gurkskivor <3 Ni fattar konceptet, berätta på! Om någon tycker att det är för svagt diskutions underlag så är det bara att rapportera! Men efter som att det är i lougen så borde det inte vara några problem tycker jag Redigerad 10 juli, 2009 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 gjordnötssmör och saltgurka! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 (redigerad) Ah, smörgåsar är min grej det. Låt mig berätta om P-Cs supermacka. Om jag ibland känner att jag vill ha något speciellt till lunch eller råkar befinna mig i en mataffär och har nära till antingen mitt eller flickvännens kylskåp brukar jag göra såhär: Jag går fram till bröd-sektionen. I Berlin blev jag bortskämd med nybakat, fortfarande varmt bröd från bageriet på hörnet men om jag är på Konsum innan tolv brukar bröden fortfarande vara okej så jag tar en eller två foccacior med inbakade oliver. Sen beger jag mig hem och skär upp brödet. Först lägger jag upp ett tunt lager smör för att sedan skiva några skivor fin ost (min föräldrar är ostfantaster) och om det inte finns (om jag är hos flickvännen finns det sällan då hon är vegan) humus. Helst ska man ju ha både och. Nåja, efter det tar man lite tomatpuré, brer på och pressar en vitlöksklyfta och fördelar den jämt över brödet. Sen kommer det på kanske lite basilika och såklart grönsallad och om det finns hackar jag gärna lite jord- och valnötter. Sluttouchen är lite lite lite olivolja, örtsalt och vitpeppar. Tadaa! En P-C-macka som heter duga. Nu blev jag sugen, lär göra en imorgon och ta bild! Redigerad 10 juli, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Jag känner igen det där, P-C, fast min macka är en aning mer klassisk: Skaffa ett bröd med top och lock. Pågen Äntligen! Subs är varmt rekommenderat.Bred på smör på bottenLägg en skiva sallad ovanpåTäck salladen med gurkskivorPlacera tomatskivor ovanpåSkär platta skivor paprika och lägg ovanpåPå toppen lägger du avokadobitarLägg på rikligt med majonäs ovanpå, och lägg lite majonäs i toppenskivan av brödetSätt ihop bottenbröd och toppen och linda smörgåspapper runt mackanÖppna bara en liten del av pappret och ät (läs: njut). Se till att inte öppna för mycket av papperet för då kommer du att pressa ut alla ingredienser! Egentligen inget speciellt, bara klassiska grönsaker... Men det är sällan man orkar ha så många på samma macka, men tro mig, det är värt det! Andra ingredienser man kan lägga på är skinka, lök mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Jag brukar faktist vara rätt simpel när det gäller smörgåsar egentligen. Oftast är det bara nått random bröd, smör och ost! Ibland kan jag faktist spexxa till det hela litegrann beroende på vad jag har hemma. Jag är inte särskilt nyttig av mig när jag äter smörgåsar så mina hemmagjorda smörgåsar kan se ut som följande. Ett stycke bröd Lite smör på. Hamburgerdressing Rostad lök Massvis med ost Bara att mumsa i sig, låter säker skitäckligt, men det är rätt rätt gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Äter ofta Rasker för att det är lagom mycket fibrer samtidigt som det är ett gott bröd. Gott pålägg är skinka, lördagskorv (finsk) prickig korv, salami och leverpastej. Med ett glas Oboj (200 skopor pulver, 1% mjölk) har man en perfekt frukost. Gärna med frukt vid sidan om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Skaffa en baguett. Fyll den med skinka. Ät. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Gjorde två ganska enkla smörgåsar (för at vara smörgåsar, alltså, inte bara mackor) till brunch idag, på långt, mörkt bröd. Den ena med varvade skivor mozzarellaost och tomatskivor, toppat med basilika, den andra med vändstekta ägg och kaviar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Tag ett stycke rostat bröd alá pågen storfranska. Bred på smör. Bred på apelsinmarmelad, helst utan skalbitar. Lägg på några skivor kokt ägg. Njut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Rosta en franska, smöra direkt, på med skinka, vilken som helst, ät. Mums. Åk till min farmor. Be om en tunnbrödmacka med skinka. Ät. Mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Åk till min farmor. Be om en tunnbrödmacka med skinka. Ät. Mums. Förstår varför du måste åka till farmor, den lät väldigt komplicerad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Mackor är tråkigt. Jag gillar ordentlig mat istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Tag ett stycke rostat bröd alá pågen storfranska. Bred på smör. Bred på apelsinmarmelad, helst utan skalbitar. Lägg på några skivor kokt ägg. Njut. Rosta en franska, smöra direkt, på med skinka, vilken som helst, ät. Mums. Asså, rostat bröd ska bara förtäras med ost och marmelad. Marmeladen på osten, inte tvärt om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 vetekaka med smör, skivade köttbullar och grillkrydda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Mackor är tråkigt. Jag gillar ordentlig mat istället. Du är tråkig. Mackor (egentligen smörgåsar) kan vara ordentlig mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Smörgåsar är det bästa jag vet. Oftast gör jag runt åtta stycken samtidigt bara för det är så gott! Smörgåsgrill är dessutom en gudomlig sak att ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Smörgåsgrill är dessutom en gudomlig sak att ha! Wööööörd up! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 (redigerad) Standardsmörgås; norrländsk. Har man aldrig smakat klådda har man aldrig haft en god smörgås. http://pici.se/pictures/dzMrAwxWc.jpg Redigerad 11 juli, 2009 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Standardsmörgås; norrländsk. Har man aldrig smakat klådda har man aldrig haft en god smörgås. Bambi, är du sarkastisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Bambi, är du sarkastisk? Och om jag är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts