VickeX Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 (redigerad) Jag har 5300kr att röra mig med och jag kanske har möjlighet att lägga ut några hundralappar till. Det jag vill ha är en bra platt HDTV / HD-Ready TV (jag vet inte riktigt vad som är bäst och mest värt det för priset), 720p, Mest gaming. Xbox 360 / Ps3. Men bilden för TV-sändningar ska såklart också vara bra. Jag kan inte mycket alls men funderar på den här efter en snabb sökning på Komplett. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=450647 USBport är kanske överflödigt. Men så okunnig jag är så tycker jag att det låter coolt, haha. Men, den verkar bra för övrigt. Står att den är 'redo' att ta emot HDTVsändningar och 1080p, men att den är endast 720p. Så då antar jag att den skalar ner. Hur som helst. Jag vet inte. Den bara såg spännande ut. Kom med andra ideer. Den ska alltså vara bra för spelkonsoller och jag vill kunna koppla in min 360 i den, genom den här vanliga scartkabeln som delas i två, så att man kan använda den både på vanliga SD-tv's med Scart och även HDTV's. Ni kanske förstår. Äsch vad jag babblar. Jag vill ha hjälp att välja en bra plattv, 720p för runt 5000kr. Edit: Jag glömde att skriva en utav de möjligtvis viktigaste detaljerna (?!). 32". Redigerad 8 juli, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 http://ullareddigital.jetshop.se/default.a...amp;prodid=1965 Den televisionsapparaten ska vara riktigt bra. Den har de funktioner du vill ha, även komponentkabeln som du försökte beskriva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 http://ullareddigital.jetshop.se/default.a...amp;prodid=1965 Den televisionsapparaten ska vara riktigt bra. Den har de funktioner du vill ha, även komponentkabeln som du försökte beskriva. Aah Patrick. Du ska vinna "hjälpsammaste forumiten" i år (igen?)! Den ser bra ut. Vad tror du om den jag länkade till? Onödigt skit? "Försökte beskriva" också. Haha. Så sant. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 (redigerad) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=282620 Tokigt många och bra omdömen, läs igenom. Annars fungerar alltid den här varianten, sorterat på betyg: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s394...ams=l=s39462481 Inom parentes: HDTV är benämningen på standarden för tv-sändningar med högre upplösning än SDTV - Standard Definition Television (PAL <- Sverige, NTSC, SECAM). HD-ready är en som innebär att skärmen kan visa HDTV enligt vissa standarder och har en upplösning på minst 720 linjer och är i formatet 16:9. Jag-var-för-sen-edit: Boomer, kom hit så ska jag lägga dig över knät och göra din rumpa röd! Redigerad 8 juli, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Aah Patrick. Du ska vinna "hjälpsammaste forumiten" i år (igen?)! Den ser bra ut. Vad tror du om den jag länkade till? Onödigt skit? "Försökte beskriva" också. Haha. Så sant. Tack. TV;n du länkade till vågar jag inte lite på. Jag-var-för-sen-edit: Boomer, kom hit så ska jag lägga dig över knät och göra din rumpa röd! Kanske en annan gång, Curly. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 TV;n du länkade till vågar jag inte lite på. Det är nog bra det. Tack båda två. Måste säga att den där televisionsapparaturen verkligen hade många bra recensionsbetyg och kommentarer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 (redigerad) Jag måste säga det, av egen erfarenhet, när du ändå köper ny TV så lägg lite mer pengar direkt på en FullHD. Jag köpte en 32" HDready för inte sådär jätte länge sedan, och nu när Xbox och PS3 spel har så bra grafik och alla Blue-ray/hdfilmer (x264 hos piraterna eller vad det heter) vill man ha en FullHD. Jag ska i alla fall göra mig av med min 32" hdready och köpa en minst 48" FullHD Redigerad 8 juli, 2009 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Man lär inte ångra sig senare om man köper en Full-HD. Ska man koppla datorn till TV'n ärr 1080p ett MÅSTE. Går knappt läsa texten på internet osv på en 720p. På en 1080p går det hur bra som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2009 Man lär inte ångra sig senare om man köper en Full-HD. Ska man koppla datorn till TV'n ärr 1080p ett MÅSTE. Går knappt läsa texten på internet osv på en 720p. På en 1080p går det hur bra som helst. Konstigt att jag har haft en HDready 720p i 3 år och haft datorn kopplad till TV'n och suttit 5-6 meter ifrån och läst även den minsta texten längst ner på sidor utan problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Man lär inte ångra sig senare om man köper en Full-HD. Ska man koppla datorn till TV'n ärr 1080p ett MÅSTE. Går knappt läsa texten på internet osv på en 720p. På en 1080p går det hur bra som helst. Well, det känns inte värt att köpa en 1080p Full HD-tv bara för att det är 1080p. Har ju inte allt för mycket pengar så tv'n i övrigt lär väl då inte bli den bästa. Dessutom så är jag inte alls kräsen, och har klarat mig bra länge med en 14" tv, och nu också en 22". Båda två SD. Så 32" 720p HD-Ready är en stor förbättring och jag kommer säkerligen att bli nöjd. Dessutom så skapas i princip alla konsollspel nu för tiden för 720pformatet. Antagligen för att det är alldeles tillräckligt och är mer bekvämligt för spelskaparna. Det krävs ju en hel del mer jobb och datorkraft för att kunna fixa allting i 1080 så det är väl säkerligen därför. Så jag tror att jag är nöjd. Ska köpa tv'n när pengarna kommer in i slutet av månaden, eller när jag kommer hem från semestern i mitten av Augusti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Det finns inte så många PS3 spel som är gjorda för 1080. Om du läser på baksidan av spelfodralet så brukar det oftast stå 720p. GTA IV har dock stöd för både 1080p och 1080i. Jag vet inte hur det är med Xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Konstigt att jag har haft en HDready 720p i 3 år och haft datorn kopplad till TV'n och suttit 5-6 meter ifrån och läst även den minsta texten längst ner på sidor utan problem? Konstigt, jag har också haft en 32" HDready 720p i 2 år och har en Medie-pc inkopplad och suttit 4-5 meter ifrån men inte kunna läsa så speciellt bra, har i och för sig glasögon men nästan alla tycker det är lite jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Men är inte det här lite som att säga "Varför går din bil snabbare än min, båda är ju bensindrivna"? Det vet väl alla att det är skillnad på elektronik och elektronik, även om de på papperet är lika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Men är inte det här lite som att säga "Varför går din bil snabbare än min, båda är ju bensindrivna"? Det vet väl alla att det är skillnad på elektronik och elektronik, även om de på papperet är lika. Jepp. Upplösningen är inte allt. Hell, på min gamla bildrörs-TV kunde jag i princip läsa texten i 1024x768-upplösning. Det är skillnad på TV och TV för sjutton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jo, men KG får det att låta som om 720p är uselt och det reagerade jag på. Han lät precis som en försäljare på Siba som förklarar skillnaden för en okunnig person, eller om han själv var okunnig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2009 Är Halens att lita på? NetOnNet har TV'n inte på lager och frakten kostar 200kr mer. Lönen fick jag idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts