Xennah Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Jao, gjorde en tråd innan om att datorn stängde av sig, några trodde det var pga värme, så jag drog ner speedfan och kollade tempen, den låg på 96 C , låter ju helt jävla omöjligt, men iaf, jag testade att skruva bort fläkten och dammsuga . Nu vägrar skiten att starta, det går typ 5-20 sekunder sen lägger den av. Vad fan kan vara fel? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Jao, gjorde en tråd innan om att datorn stängde av sig, några trodde det var pga värme, så jag drog ner speedfan och kollade tempen, den låg på 96 C , låter ju helt jävla omöjligt, men iaf, jag testade att skruva bort fläkten och dammsuga . Nu vägrar skiten att starta, det går typ 5-20 sekunder sen lägger den av. Vad fan kan vara fel? :S Förmodligen den statiska elektriciteten från damsugaren som förstört kretsarna. Kör med tryckluft nästa gång. (Alternativt att någon sladd lossnat när du damsugit, i bästa fall) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 8 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Förmodligen den statiska elektriciteten från damsugaren som förstört kretsarna. Kör med tryckluft nästa gång. (Alternativt att någon sladd lossnat när du damsugit, i bästa fall) Jaha, blir det nytt moderkort och processor och hela köret nu då? Fan kommer ju bli utan dator i evigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Jaha, blir det nytt moderkort och processor och hela köret nu då? Fan kommer ju bli utan dator i evigheter. Testa så att sitter i helt som Xazzi föreslog, har du tur är något lsöt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Ett tips, ta bort CPU kylaren och sätt dit den igen. Bara pröva... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 9 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2009 Det "löste" sig, fläkten var inte ordentligt isatt, så nu startar den, den är fortf skitvarm, ska köpa lite kylpasta, om det nu hjälper >.<. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts