Jump to content

Ny kamera

GiZmo
 Share

Recommended Posts

Tjenatjopp

Lyckats sabba min objektivet på min kamera (IXUS 860is) och dom inne i butiken tror att det är lika bra att köpa en ny då garantin har gått ut, så jag är på jakt efter nån ny.

Nån vanlig platt kompaktkamera, det jag mest är ute efter är att den ska ha bra zoom och helst HD-filmning. Har ingen aning vilka som är bra, samt vad en sån kan kosta.. men 3000 är jag nog villig att betala som högst.

Gief help, pleox :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjöp på Inet så får du 4GB SDHC och gratis frakt. Verkar vara en finfin kamera. :)

Har kollat på 16gb kort istället, kostar inte så mycket nu :P

Fått ögonen på Panasonic Lumix DMC-TZ7 istället, 10mp, 12ggr zoom, 720p. Det som är bättre med den är att man kan zooma medans man filmar, samt att filmerna är .avi istället för .mov (usch för quicktime!)

Den kostar iofs mer, men har snackat med föräldrarna och dom står för halva priset då min födelsedag är om nån vecka :)

Så vidare ingen annan har några tips så blir det nog den! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Är det inte bättre att satsa på en systemkamera om du nu ska upp i dom priserna? De flesta nyare systemkamerorna kan ju filma i HD också.

Grejjen är att jag vill kunna ha kameran i fickan så jag kan ha med den överallt, annars skulle jag satsat på en systemkamera

edits: Farsan har en systemkamera som jag använder ibland när jag ska ta mer "viktiga" bilder

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor