Saleen Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 Ska lägga in bilder i indesign. Enkelt? Jo, men det går inte att få bilderna i någon som helst bra kvalité. Jag har frågat på andra forum där de säger att bilder bör ha en hög dpi och jag kan ändra det här i photoshop (image size), men det blir minst lika världelös kvalité som förut. Ska jag lägga in en bild direkt så blir de nästan thumbnails och inte alls i den storleken jag vill. Höjer DPI, men då blir de frukansvärt fula. HUR går man tillväga för att lägga in en bild i indesign, samtidigt som jag behåller storleken samt kvalitén? Låt oss säga att jag använder den här bilden: http://pici.se/pictures/SMXeJDqGS.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 File -> Place funkar för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 File -> Place funkar för mig. Jo, men det är väldigt stora bilder som jag lägger in, och kvalitén blir bara fel hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 Jo, men det är väldigt stora bilder som jag lägger in, och kvalitén blir bara fel hela tiden. Blir de pixliga även i den färdiga produkten? Om du t ex skriver ut eller gör om till en pdf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 Blir de pixliga även i den färdiga produkten? Om du t ex skriver ut eller gör om till en pdf. Nej, då blev den bra. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 InDesign sänker automatiskt kvalitén på de olika elementen för att det inte ska hacka när du arbetar med dem. Man ska kunna ändra det någonstans, men var minns jag inte - det var länge sen jag sysslade med InDesign. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 InDesign sänker automatiskt kvalitén på de olika elementen för att det inte ska hacka när du arbetar med dem. Man ska kunna ändra det någonstans, men var minns jag inte - det var länge sen jag sysslade med InDesign. Okej, tack. Iof är det rätt smart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 (redigerad) Okej, tack. Iof är det rätt smart. Om man bara vet om det så man inte ha( c )kar upp sig själv (Haha? ) ) istället Edit, lol. Redigerad 6 juli, 2009 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Om man bara vet om det så man inte ha( c )kar upp sig själv (Haha? ) ) istället Edit, lol. You dont make any sense.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 (redigerad) You dont make any sense.. Edit, lol. =Kom på det ganska kort därefter, ursäktar, är trött, har jobbat 40 av de senaste 72 timmarna Syftade dock på att det är ju bra, om man bara vet om det, så man inte hakar upp sig på det, som du. Redigerad 6 juli, 2009 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Syftade dock på att det är ju bra, om man bara vet om det, så man inte hakar upp sig på det, som du. Captain Obvious... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts