The Dude Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Hoola Bandoola Band Nationalteatern Björn Afzelius Eminem Simon & Garfunkel Beatles Fedt med chillz. Eminem känns lite malplacerad i den där listan --- Många olika artister rullar som vanligt för mig. Mysig elektronisk pop såsom Fiest, Phoenix och Junior Boys. Alltid hiphop, The Roots nyaste gick varm för ett tag sen. Mobb Deep. En del reggae. Med mera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 10 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2010 Four Year Strong, musik från himmelriket! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2010 Pet Shop Boys, som alltid. WHY?, cLOUDDEAD, doseone etc. som alltid. Liars är en ny favorit. Do Make Say Think håller än. Även The Clientele. Göteborg ger mig konstant cravings efter Leonard Cohen, av någon outgrundelig anledning. Lill Lindfors likaså. I övrigt: Animal Collective är ju bäst. Och så blir det mycket GZA för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
groda Skrivet 12 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2010 (redigerad) har fastnat på riktigt hippiefolk haha, Mumford&sons, Fleet Foxes och lite Shout out louds till det __________ kolla in på min blogg: Postalgold Redigerad 15 oktober, 2010 av groda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 12 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2010 (redigerad) har fastnat på riktigt hippiefolk haha, Mumford&sons, Fleet Foxes och lite Shout out louds till det Erhm.. Mumford & Sons är väl knappast "hippie"? Edit: Mina favoriter just nu.. hmm... Det är inte så att jag upptäckt något supernytt men here we go; Phoenix The Chemical Brothers The xx Daft Punk (har snöat in mig på Homework - back to the roots, yo'!) Redigerad 12 oktober, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Just nu rullar: Deicide Led Zeppelin Cheap Trick ... sig varma i min iPod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Just nu rullar: Deicide Led Zeppelin Cheap Trick ... sig varma i min iPod. Skön blandning där. Precis som det ska vara! Personligen har det blivit en mycket salig blandning... Billy Idol Megadeth Rammstein Depeche Mode ... på sistonde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 (redigerad) Skön blandning där. Precis som det ska vara! Personligen har det blivit en mycket salig blandning... Billy Idol Megadeth Rammstein Depeche Mode ... på sistonde. Haha, jo det gäller att vara öppen för allt. Även Hank Williams, Sam & Dave och BB King lyssnas det mycket på nu Redigerad 14 oktober, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 (redigerad) Regina Spektor Amanda Jenssen Amy MacDonald Redigerad 14 oktober, 2010 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Regina Spektor Nice! --- Eh, just nu rullar mest Neil Young, Leonard Cohen, Thin Lizzy och The Kinks. En massa hiphop i form av framför allt A Tribe Called Quest, Jungle Brothers, De La Soul samt The Dudes hiphop-playlist. Sen lyssnar jag gärna på The Beatles, Bob Dylan, Pixies och David Bowie, men det har jag gjort i evigheter känns det som. Daniel Johnston har blivit en stor favorit de senaste veckorna sen jag såg denna fantastiska dokumentär, en sann inspirationskälla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2010 Regina Spektor Amanda Jenssen Amy MacDonald - xstreems extreme makeover! New hair, new music. Fast du kan ju lyssnat på dem förut också såklart. Tyckte bara du kändes mer... metal, då. Gillar iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2010 - xstreems extreme makeover! New hair, new music. Fast du kan ju lyssnat på dem förut också såklart. Tyckte bara du kändes mer... metal, då. Gillar iaf. Amy och Amanda Jenssen har jag lyssnat på ett ganska bra tag. Det var bara nyligen jag upptäckte Regina Spektor. Och metal har jag inte lyssnat på speciellt mycket de senaste tre åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Jag är så jävla kär i Metric just nu. Jag har lyssnat på henne (rättare sagt dem då de är ett band) i flera år, men det är först nu jag förstått storheten i hennes verk. Ett av mina favoritband någonsin, utan tvekan. Magisk musik. Det bästa är att man kan lyssna på hennes låtar oavsett hur man mår. Oavsett om man är glad, ledsen, exalterad, förvirrad, sjuk eller kärleksfull blir man förälskad i musiken. Bäst! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2010 För tillfället är jag väldigt inne på: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Lyssnar frenetiskt på The Gaslamp Killer och diverse liknande. I mitt tycke den fetaste DJn, har gjort bra eget skit också. På Grooveshark finns en hel del. http://www.youtube.com/watch?v=KOMTdxqz6BU&feature=related Han medverkar tre gånger på Low End Theory Podcast, och resten som finns där är så sjukt nice också. Vet man inte vad man vill lyssna på för musik i en timme eller mer så är det bara att dra på de här podcastsen. Tips: http://www.alphapuprecords.net/podcast/episode11_gaslampkiller_kutmah.mp3 http://www.lowendtheoryclub.com/podcast/episode5_daddykev_daedelus.mp3 Riktig elektronisk musik blandat med hiphop och andra oräkneliga genrer! Han jobbar en del med Gonjasufi, skön kille: http://wearenoir.files.wordpress.com/2010/09/gonjasufi-001.jpg http://www.youtube.com/watch?v=wTUgiY8cenQ Flying lotus får jag väl flika in här också. Snyggaste albumcovern 2010 också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Army of The Pharaohs Creedence Clearwater Revival Chicago Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Har haft min nya last.fm i drygt 3 månader, så detta stämmer ganska bra med vad som snurrar just nu: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Är väldigt inne i The Doors nu och fan vad jag gillar det. Senaste 3 månaderna har det även blivit en hel del från George Harrisons All Things Must Pass-platta, riktigt gott skit. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2011 ODD FUTURE WOLF GANG KILL THEM ALL (OFWGKTA) ANIMAL COLLECTIVE (SP. PANDA BEAR) LIARS DEERHUNTER KANYE WEST PIZZICATO FIVE BLACK DEVIL DISCO CLUB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Inne i en David Bowie-fas nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts