Jump to content

Problem med internet!

Martin-123
 Share

Recommended Posts

I början av veckan började mitt internet koppla ifrån hela tiden. Det funkar i ca 30 sek, sen bryter det, tar 10 sek att koppla till, sen bryter det efter ca 30 sek igen. Vi hade ett ZyXeL modem, med trådlöst och router i samma. Sen fick jag låna ett annat modem av en kompis och det har funkat bra nu! Men nu har vi skaffat ett nytt ZyXeL modem, med ett Belkin modem, och samma sak hände igen. Någon som vet vad det kan vara för fel? Behöver akut hjälp! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av veckan började mitt internet koppla ifrån hela tiden. Det funkar i ca 30 sek, sen bryter det, tar 10 sek att koppla till, sen bryter det efter ca 30 sek igen. Vi hade ett ZyXeL modem, med trådlöst och router i samma. Sen fick jag låna ett annat modem av en kompis och det har funkat bra nu! Men nu har vi skaffat ett nytt ZyXeL modem, med ett Belkin modem, och samma sak hände igen. Någon som vet vad det kan vara för fel? Behöver akut hjälp! :innocent:

Har du 2 modem?

Ifall du än använder en router/modem sen tidigare pröva återställa alla noder i nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor