Jump to content

Borderlands

-Razz-
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 188
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Level 48... halva playthrough 2 kvar ungefär. Eller egentligen lite mer då jag inte gjort så mycket side quests.

Jag fick några kickass vapen av nån level 1677! :D Är det nån GM eller bara fuskare, för han var väldigt trevlig och gav mig vapen att sälja också..?

Maxlvl på 50, så skulle tippa på det andra. Har han bara en emulator eller trainer som han kan spawna vad han vill med så skulle jag också vara trevlig och ge bort grejer.

Nu har du ju dock vart på ungefär samma dumma äventyr som Siana. Vad är skillnaden på att fuska solo eller bli boostad av folk som fuskar? Du har precis dödat spelglädjen för dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maxlvl på 50, så skulle tippa på det andra. Har han bara en emulator eller trainer som han kan spawna vad han vill med så skulle jag också vara trevlig och ge bort grejer.

Nu har du ju dock vart på ungefär samma dumma äventyr som Siana. Vad är skillnaden på att fuska solo eller bli boostad av folk som fuskar? Du har precis dödat spelglädjen för dig själv.

Aha. Vapnen var alla req.48 så det var inte förens nu jag kunde testa dom och de är verkligen over the top! Kul att leka runt med också, fast när det gäller main story så är det nog roligare, som du säger, att köra med vanliga vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha. Vapnen var alla req.48 så det var inte förens nu jag kunde testa dom och de är verkligen over the top! Kul att leka runt med också, fast när det gäller main story så är det nog roligare, som du säger, att köra med vanliga vapen.

Det är antagligen vanliga vapen, men just att han inte har letat efter dom, utan bara spawnat dom med en trainer. Svårt att få BiS då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zombie Island är verkligen fantastiskt. Jag har nog aldrig haft så kul... eller nu ljuger jag lite, men riktigt kul är det verkligen!!

Humorn är fantastisk redan från introduktionen till slutet. :D

Zombieslakt at it's best.

Det är enkelt att betygsätta: 10/10.

Tillägget är dock kort (~2 timmar?) och det är lite negativt, men det är också väldigt billigt så det väger upp längden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Jag funderar starkt på att skaffa Borderlands, men det finns en grej som kommer avgöra om så blir fallet eller inte. Jag läste (jag tror att det var i IGN's reccension) att folk kan droppa in när som helst. Går denna funktion att stänga av? Jag kanske vill ut och explora och inte bli avbruten av att någon kommer och ska tvinga iväg mig på någon quest.

En annan grej jag undrar är, hur kan spelet veta vilken quest någon annan är på så att jag kan hjälpa till? Om jag tex möter en spelare som är på 5:e uppdraget och jag bara klarat 2:a, låser jag upp 5:e uppdraget då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar starkt på att skaffa Borderlands, men det finns en grej som kommer avgöra om så blir fallet eller inte. Jag läste (jag tror att det var i IGN's reccension) att folk kan droppa in när som helst. Går denna funktion att stänga av? Jag kanske vill ut och explora och inte bli avbruten av att någon kommer och ska tvinga iväg mig på någon quest.

Du behöver inte spela online alls om du inte vill det. Droppa in och ut är bara om du vill spela online.

En annan grej jag undrar är, hur kan spelet veta vilken quest någon annan är på så att jag kan hjälpa till? Om jag tex möter en spelare som är på 5:e uppdraget och jag bara klarat 2:a, låser jag upp 5:e uppdraget då?

Nej, du låser inte upp en senare del i uppdraget. Du kan hjälpa personen med hans quest, men du får själv inga quest rewards eller något. TROR JAG, det var länge sedan jag körde Borderlands.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Mordos säger kan du spela Singleplayer om du vill. Annars finns Public då vem som helst kan joina dig, eller Friend då bara dina Friends kan joina dig. Du kan också kicka de andra om du host:ar.

Questen är så att om du inte gjort questet, och det inte är ett story quest, så kan du göra den med dina andra spelare och få rewarden (om det är ett vapen får alla spelare varsitt, inget lotto här inte).

När det gäller Story quests så kan du hoppa in och göra det 5:e uppdraget, även fast du bara är på det 2:a, men du får ingen belöning för det plus att du måste göra om det senare när du kommer dit i din story. Om du vill hjälpa din kompis som är på ex. det 1:a uppdraget kan du göra det och får inte questrewards då heller, men fördelen är att ni progressar tillsammans när din kompis har nått samma punkt i storyn som du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor