DrStupid Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Jag tycker att den cell-shadeliknande/teknatliknande grafiken får spelet att bli grötigt, som du säger. Men det kanske bara är leveldesignen eller någonting sådant. Alltså, grötigt var väl fel ord. Jag menar att om grafiken såg sådär tråkigt "realistisk" ut som 95% av alla andra nya first person shooters gör idag så skulle det inte alls nå samma höjder som det gör nu. Ett spel som inte är verklighetstroget ska inte se verklighetstroget ut, det ska se mysigt, tecknat, overkligt och inbjudande ut. På så sätt tycker jag Borderlands grafikstil är perfekt. Sådärja... tänkte testa spelet lite. Tips på en bra karaktär? Pros/Cons typ. Brick. Pros: Awsome Cons: Så awsome att alla andra karaktärer blir värdelösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Sådärja... tänkte testa spelet lite. Tips på en bra karaktär? Pros/Cons typ. Måste bara få ut det ur systemet, brick är jävligt OP. Den enda gubben som har "bra" melee, alla klasser fungerar ungefär lika bra med vapen, det är bara att dom olika klasserna har sina favoritvapen som dom kan boosta sin damage med. Iofs spelar inte klassen så stor roll (såvida du vill köra melee, då är det brick). Alla dom andra tre är ganska lika. Skaffa ett vapen som har x3 eller x4 på ett element och äg. Fire och Electric tycker jag själv är bäst, poison funkar också, explosion har jag aldrig fått någon vidare bra känsla av. Proccar aldrig imo. Brick: Specca melee, Skaffa ett electric vapen för att dra ner shield snabbt sen puckla på med melee. I princip inget vapentvång. Siren: Specca phoenix och skaffa en Firefly classmod. Skaffa vapen med x3/x4 fire och ha ett vapen med x2-4 elec för att dra ner shilds snabbt. Om du vill kan du ha en tempest classmod om du vill dra ner shields ännu snabbare. (Jag lirar siren) Hunter: Bird of Pray och sniper eller revolver och trespass. Bara kört lite med denna. Soldier: Aldrig spelat, men skaffa en shotgun eller assault och sen är det upp till dig. Skjuta hårt, kunna regena eller få mer ammo i korta drag. Han använder turrents. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 (redigerad) Brick: Specca melee, Skaffa ett electric vapen för att dra ner shield snabbt sen puckla på med melee. I princip inget vapentvång. Siren: Specca phoenix och skaffa en Firefly classmod. Skaffa vapen med x3/x4 fire och ha ett vapen med x2-4 elec för att dra ner shilds snabbt. Om du vill kan du ha en tempest classmod om du vill dra ner shields ännu snabbare. (Jag lirar siren) Hunter: Bird of Pray och sniper eller revolver och trespass. Bara kört lite med denna. Soldier: Aldrig spelat, men skaffa en shotgun eller assault och sen är det upp till dig. Skjuta hårt, kunna regena eller få mer ammo i korta drag. Han använder turrents. Jag skulle snarare rekommendera Rocket Launcher-spec (blandat med tanktalents) med Brick så fort man kan få tag på det. Mest av anledningen att det är totalt OP i dueller och mycket roligare, man (förlåt JAG) tröttnar nämligen på att springa fram och slå på fiender efter några timmar. På Hunter skulle jag köra Gunslinger som enligt mig är roligast, inte minst eftersom vapentillskottet kommer oftare. Fågelspeccen är plågsamt tråkig imo, tryck på en knapp och se den flyga liksom, woho. Sniper funkar såklart jättebra om man tycker det är roligare. De andra har jag knappt spelat själv, men man får inte glömma att den speccen som alltid är bäst är den man själv har roligast med, det här är ju inga dödsseriösa grejer. Edit: Angående elementen så får man byta beroende på fiendetyp. Shock är bäst mot fiender med mycket sköld och därför klart bäst mot slutet av spelet (typ sista speltimmen, man märker när det behövs och jag tänker inte spoila), i övrigt får man pröva sig fram. Redigerad 11 december, 2009 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 (redigerad) Brick låter kul, men melee är inte riktigt min stil. Är det något speciellt annat än att den är Melee-god? Är det därför den är OP? Jag tror Siren verkar passa min spelstil mest med Elements och taktiken. Återkommer med resultat senare ikväll! --- Körde lite som Siren och det var ganska okej. Jag har inte kommit så långt... dödade precis den där Bandit-ledaren. 9Toe tror jag han hette... Spelet är inte så kul hittils och jag fattar inte vad hypen handlade om. Visserligen kör jag Singleplayer men ändå. Redigerad 11 december, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Brick låter kul, men melee är inte riktigt min stil. Är det något speciellt annat än att den är Melee-god? Är det därför den är OP? Jag tror Siren verkar passa min spelstil mest med Elements och taktiken. Återkommer med resultat senare ikväll! --- Körde lite som Siren och det var ganska okej. Jag har inte kommit så långt... dödade precis den där Bandit-ledaren. 9Toe tror jag han hette... Spelet är inte så kul hittils och jag fattar inte vad hypen handlade om. Visserligen kör jag Singleplayer men ändå. Spelet är nog 10 gånger roligare när man är 2 eller fler som kör. Alla MÅSTE ha Mic. Om du kör ensam så är det nog skit tråkigt, har aldrig kört ensam och skulle aldrig tänka på det eftersom det bästa med spelet är just multiplayer delen. my advice: kör multiplayer btw vilken level är du? Själv är man bara på 26 soldier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Jag skulle snarare rekommendera Rocket Launcher-spec (blandat med tanktalents) med Brick så fort man kan få tag på det. Mest av anledningen att det är totalt OP i dueller och mycket roligare, man (förlåt JAG) tröttnar nämligen på att springa fram och slå på fiender efter några timmar. På Hunter skulle jag köra Gunslinger som enligt mig är roligast, inte minst eftersom vapentillskottet kommer oftare. Fågelspeccen är plågsamt tråkig imo, tryck på en knapp och se den flyga liksom, woho. Sniper funkar såklart jättebra om man tycker det är roligare. De andra har jag knappt spelat själv, men man får inte glömma att den speccen som alltid är bäst är den man själv har roligast med, det här är ju inga dödsseriösa grejer. Edit: Angående elementen så får man byta beroende på fiendetyp. Shock är bäst mot fiender med mycket sköld och därför klart bäst mot slutet av spelet (typ sista speltimmen, man märker när det behövs och jag tänker inte spoila), i övrigt får man pröva sig fram. Antog att Sniper lirar en verision från cornflakespaketet, då är dueller inget man kollar efter. Launcher spec är ju dock tråkig, visst gör det skada, men en launcher är typ bara bra om den har en skön element och man dödar bossar. Med lite skott och litet magasin är det inget man gärna ränsar ett par gubbar med. Brick är ju dock den som inte är beroende av bra vapen i samma utsträckning som dom andra dock.c Shock våldtar sköldar, speciellt i slutet. Körde själv med en legendary pistol x4 i slutbanorna och dom dog som flugor. Konstigt att dom har så lite hp så fort man tagit bort skölden. @Sniper: Siren är störtskön. I början så spelar inte vapensorten någon roll. Du kommer inte börja hitta bra vapen med elements på förens du har kommit en bit. Class Mods finns inte heller förens en bit fram. Men iaf, när du kommit en bit så försök att ha en epic av varje class mod. En Firefly, En PlagueBearer och en Tempest. Dom ger respektive + i Ignite, Corrode och Electrocute vilket du bara går in i inventory och switchar beroende på vad för monster du slåss mot. Dom andra class modsen har jag inte uppskattat så mycket, då dom ger mest till team fights, vilket inte hjälper i singleplayer. Vapenmässigt så ska du hitta dig en pistol eller revolver, ett snipergevär och en launcher. Sista sloten kan du ha en smg eller ett assault om ammot skulle ta slut. Försök som sagt ha +3-4 på alla vapen och skifta class mod och gärna också din artifact vilket gör att du shockar när du går in i och går ut ur phase walk. Specca som sagt phoenix och +weapon dmg, undvik melee relaterade skills såvida du inte vill specca melee senare. Har aldrig testat då hon är ganska skör och phase walk har får lång cd imo. Alt.1 - http://www.borderlandsthegame.com/skilltre...055050555050500 Alt.2 - http://www.borderlandsthegame.com/skilltre...055050555050550 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Antog att Sniper lirar en verision från cornflakespaketet, då är dueller inget man kollar efter. Launcher spec är ju dock tråkig, visst gör det skada, men en launcher är typ bara bra om den har en skön element och man dödar bossar. Med lite skott och litet magasin är det inget man gärna ränsar ett par gubbar med. Brick är ju dock den som inte är beroende av bra vapen i samma utsträckning som dom andra dock.c Shock våldtar sköldar, speciellt i slutet. Körde själv med en legendary pistol x4 i slutbanorna och dom dog som flugor. Konstigt att dom har så lite hp så fort man tagit bort skölden. @Sniper: Siren är störtskön. I början så spelar inte vapensorten någon roll. Du kommer inte börja hitta bra vapen med elements på förens du har kommit en bit. Class Mods finns inte heller förens en bit fram. Men iaf, när du kommit en bit så försök att ha en epic av varje class mod. En Firefly, En PlagueBearer och en Tempest. Dom ger respektive + i Ignite, Corrode och Electrocute vilket du bara går in i inventory och switchar beroende på vad för monster du slåss mot. Dom andra class modsen har jag inte uppskattat så mycket, då dom ger mest till team fights, vilket inte hjälper i singleplayer. Vapenmässigt så ska du hitta dig en pistol eller revolver, ett snipergevär och en launcher. Sista sloten kan du ha en smg eller ett assault om ammot skulle ta slut. Försök som sagt ha +3-4 på alla vapen och skifta class mod och gärna också din artifact vilket gör att du shockar när du går in i och går ut ur phase walk. Specca som sagt phoenix och +weapon dmg, undvik melee relaterade skills såvida du inte vill specca melee senare. Har aldrig testat då hon är ganska skör och phase walk har får lång cd imo. Alt.1 - http://www.borderlandsthegame.com/skilltre...055050555050500 Alt.2 - http://www.borderlandsthegame.com/skilltre...055050555050550 Aha, tack! Jag hittade The Clipper från den där bossen med Fire damage! Riktigt äg. Det är bara ett litet problem som jag kanske borde tänkt på innan... jag gillar inte att det alltid är samma tråkiga fiender och att springa runt så mycket :/ Jag ska ge spelet en chans till, men om jag inte tycker om det då så ska jag nog sluta med det och testa någonting annat. Tips på andra liknande spel med lite mer action och mindre spring från A till B och sen till A igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Aha, tack! Jag hittade The Clipper från den där bossen med Fire damage! Riktigt äg. Det är bara ett litet problem som jag kanske borde tänkt på innan... jag gillar inte att det alltid är samma tråkiga fiender och att springa runt så mycket :/ Jag ska ge spelet en chans till, men om jag inte tycker om det då så ska jag nog sluta med det och testa någonting annat. Tips på andra liknande spel med lite mer action och mindre spring från A till B och sen till A igen? Antar att du inte kommit till New Heven än. Du kommer kunna teleportera dig mellan spawns efter det vilket gör saker mycket enklare. I början är det dock väldigt mycket bandits, det kommer du inte undan, men det blir bättre senare. T: Kom o tänka på en grej.. Varför ser bossen på strandbanan ut som en stor hårig fitta i ansiktet och varför i helvete är det magen som sprängs när det bara är i huvudet man skjuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 (redigerad) Antar att du inte kommit till New Heven än. Du kommer kunna teleportera dig mellan spawns efter det vilket gör saker mycket enklare. I början är det dock väldigt mycket bandits, det kommer du inte undan, men det blir bättre senare. T: Kom o tänka på en grej.. Varför ser bossen på strandbanan ut som en stor hårig fitta i ansiktet och varför i helvete är det magen som sprängs när det bara är i huvudet man skjuter. Känns lite bättre nu när jag har starkare vapen. Jag gjorde dock världens misstag... Jag har ~6000 guld. Ser en DEAL i en vending machine på en Lila SMG som verkar jättebra. Vapnet kostar 5400. Jag köper vapnet. Jag testskjuter vapnet mot en bandit. Vapnet skjuter en jättelångsam projektil... som aldrig hinner fram... som passar bättre som shotgun... Jag är fattig. Redigerad 12 december, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Känns lite bättre nu när jag har starkare vapen. Jag gjorde dock världens misstag... Jag har ~6000 guld. Ser en DEAL i en vending machine på en Lila SMG som verkar jättebra. Vapnet kostar 5400. Jag köper vapnet. Jag testskjuter vapnet mot en bandit. Vapnet skjuter en jättelångsam projektil... som aldrig hinner fram... som passar bättre som shotgun... Jag är fattig. Se på det såhär: Man lär sig av sina misstag . Kan du inte försöka kränga vapnet dyrt till någon annan n00b då? . Vet inte hur Borderlands funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Känns lite bättre nu när jag har starkare vapen. Jag gjorde dock världens misstag... Jag har ~6000 guld. Ser en DEAL i en vending machine på en Lila SMG som verkar jättebra. Vapnet kostar 5400. Jag köper vapnet. Jag testskjuter vapnet mot en bandit. Vapnet skjuter en jättelångsam projektil... som aldrig hinner fram... som passar bättre som shotgun... Jag är fattig. Well, kom tillbaka när du bränner 1 miljon på en orange revolver när du har gibbat i X antal timmar och bara vill sova för att sen upptäcka att du redan har en likadan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Well, kom tillbaka när du bränner 1 miljon på en orange revolver när du har gibbat i X antal timmar och bara vill sova för att sen upptäcka att du redan har en likadan.. Finns det något snabbt sätt att tjäna pengar i spelet? Och ett snabbt sätt att levela. Förutom att göra quests och möta monster man stöter på påväg till questen känns det inte riktigt som att det där med levels funkar så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 http://www.gametrailers.com/video/review-b...ds-zombie/59941 Review på The Zombie Island of Dr. Ned och, ang. pengar till Sniper. När du kommer till New Haven, hoppa runt på hustak och rensa kistor på vapen, sälj, gå ut i main menyn, gå in på karaktären igen. Rinse and repeat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 och, ang. pengar till Sniper. När du kommer till New Haven, hoppa runt på hustak och rensa kistor på vapen, sälj, gå ut i main menyn, gå in på karaktären igen. Rinse and repeat. Vad är meningen? Pengar är ingen bristvara direkt, särskilt inte mot slutet av playthrough 2 när man önskar att man kunde hitta dyra saker att köpa eftersom pengarna bara ligger och skräpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Vad är meningen? Pengar är ingen bristvara direkt, särskilt inte mot slutet av playthrough 2 när man önskar att man kunde hitta dyra saker att köpa eftersom pengarna bara ligger och skräpar. Han frågade, jag besvarade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Finns det något snabbt sätt att tjäna pengar i spelet? Och ett snabbt sätt att levela. Förutom att göra quests och möta monster man stöter på påväg till questen känns det inte riktigt som att det där med levels funkar så bra. Såvida du inte hittar ett orange vapen så är det faktist ovärt att köpa. enkelt som det är, du kommer hitta bättre när du gibbar oavsätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2009 Såvida du inte hittar ett orange vapen så är det faktist ovärt att köpa. enkelt som det är, du kommer hitta bättre när du gibbar oavsätt. För att fortsätta på vad Master Stellan skrev här, missförstå inte honom med att alla orange vapen är värda att köpa. De är absolut inte det. Beroende på vad du kör, revolvers är oftast det bästa valet pga. att de är så grymt overpowered. Men det beror givetvis på vad du kör. Om du kör Lillith och har fokus på elemental, då är SMGs det självklara valet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 För att fortsätta på vad Master Stellan skrev här, missförstå inte honom med att alla orange vapen är värda att köpa. De är absolut inte det. Beroende på vad du kör, revolvers är oftast det bästa valet pga. att de är så grymt overpowered. Men det beror givetvis på vad du kör. Om du kör Lillith och har fokus på elemental, då är SMGs det självklara valet. Bajs. SMG får inte ut full potential om man inte kör med SMG classmod och då försvinner ju bonusen till elemental som hon får jävligt mycket bonus i. Inled med sniper och få bort så många som möjligt, när dom börjar närma sig klämmer du av ett par revolver skott, sen kör du repeatable pistol i närkamp. Iofs har jag inte hittat några bra elementalSMG's utan bara hårdskjutande, vilket har en anledning till att jag inte favoriserar SMG's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 Bajs. SMG får inte ut full potential om man inte kör med SMG classmod och då försvinner ju bonusen till elemental som hon får jävligt mycket bonus i. Inled med sniper och få bort så många som möjligt, när dom börjar närma sig klämmer du av ett par revolver skott, sen kör du repeatable pistol i närkamp. Iofs har jag inte hittat några bra elementalSMG's utan bara hårdskjutande, vilket har en anledning till att jag inte favoriserar SMG's. SMG med corrosive, snabb speed och Mercenary classmod. raep tiem. Och med Lillith behöver man inte använda sig av snipers imo. Hennes action är lika bra att ta sig in med, som att ta sig ut. Speciellt om man har daze/slow grejor, då är det bara att poppa ur phasewalk och våldta dem och deras mödrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 14 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 december, 2009 (redigerad) mer dlc awesomeness A few days ago we told you that it was probably coming soon, and now we know for sure that after traversing through the zombie infested Jakobs Cove to fix Dr. Ned’s little mess up, Borderlands players won’t have to wait long for more content to sink their bullets into. Gearbox has officially announced that the second DLC pack Mad Moxxi’s Underdome Riot will be hitting Xbox 360s December 29, PS3s January 7 and the PC…well at some point. The pack will include 3 “riot arenas” (think Firefight and Horde Mode Borderlands style) where players will gain money, prizes and of course more loot. Along with the new mode the new content includes a bank (FINALLY) to store weapons, items etc that players just can’t come to grips with selling and new quests give your character two additional skill points as quest rewards. Also with the new pack players can change the rules of their games such as vampire mode or low gravity mode and these changes don’t just apply to deathmatch arenas but the entire game world. That’s sick! Mad Moxxi’s Underdome Riot will cost 800MP/$9.99 so all you Vault Hunters better get some spare coin together because if this pack is of the same quality as The Zombie Island of Dr. Ned then we won’t be leaving Pandora anytime soon. Redigerad 14 december, 2009 av -Razz- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts