Panimala Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Hur ser världen ut? Är den lika trist som i Red Faction: Guerilla? Edit: Hur viktig är multiplayer delen? Går det att lira ensam? Har lirat lite singleplayer och multiplayer på PC-versionen nu nyligen och ja, det går så klart att spela ensam! XP och loot skalas upp/ner beroende på om du spelar med eller utan kompisar, så om du skulle spela till t.ex. första bossen på både multiplayer och singleplayer skulle du nog hamna på samma level till slut. Det blir däremot svårare fiender ju fler du spelar med, så man får nog vara lite skarpare om man lirar med polare, hände flera gånger att en av oss då och då strök med, men det är bara att 'ressa' varran, ungefär som i L4D. Världen är knappast trist. Även om det bara är sand är den färgrik med distinkta miljöer likväl karaktärer i dem, med dag och nattcykel! Jäkla bra spel hittils, blir nog att köpa det här och supporta Gearbox! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Än så länge riktigt kul att spela, speciellt co-op. Dock är server-browsern helt åt skogen, ingen latency listad, extremt seg att refresha, ingen möjlighet (Vad jag vet) att refresha enskilda games, osv. Dessutom fungerar inte hälften utav servrarna för mig, får antingen timeout eller blir disconnectad efter laddningsskärmen, händer också att jag blir disconnectad mitt i ett game. Men när det väl fungerar är det grymt roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Det enda som jag stör mig på med co-op spel är att spelupplevelsen aldrig blir roligare än de man spelar med. Tänk om man verkligen vill klara ett uppdrag, men någon bestämmer sig för att jävlas och teamkillar hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Spelar ni det på PS3? Hur är styrningen? Som call of duty eller som fall out? Hatar styrningen på Call of duty. För jäkla vårt att sikta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 26 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Spelar ni det på PS3? Hur är styrningen? Som call of duty eller som fall out? Hatar styrningen på Call of duty. För jäkla vårt att sikta. har inte spelat det på ps3 men gissar på att det är samma som på 360 och det är exact som CoD4. man kan dock ändra kontrollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Siktet kan vara lite jobbigt ibland. men inget som sabbar IMO. Jag spelade det igår med en kompis. Jättekul, speciellt om man är mer än 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Siktet kan vara lite jobbigt ibland. men inget som sabbar IMO. Jag spelade det igår med en kompis. Jättekul, speciellt om man är mer än 1. Menar du att det "följer" fienderna? Det kan man stänga av isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Menar du att det "följer" fienderna? Det kan man stänga av isåfall. Nej, mer att det är svårt att precis-sikta, t ex göra headshots osv, när fiender rör sig. Visst, det är aldrig lätt men här kändes det lite svårare än vanligt. Att det följer fienderna märkte jag inte ens. Fast jag använde ofta siktet istället för att skjuta of-the-hip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Fy fan så härligt spel till PC! Ärligt talat så skulle jag säga att man sabbar upplevelsen om man spelar det till konsol. Helt underbart flyt i spelet, och det är lätt att ta headshot efter headshot med snipern som Hunter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Kanske ska testa detta då var lite skeptiskt mot att det var tecknat tänker man på det överhuvudtaget? Kan man kö fordon och dylikt? Samt är det Freeroam med i spelet eller är det som L4D fast med dag och natt grejs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Kanske ska testa detta då var lite skeptiskt mot att det var tecknat tänker man på det överhuvudtaget? Kan man kö fordon och dylikt? Samt är det Freeroam med i spelet eller är det som L4D fast med dag och natt grejs? Cell-shading är bara skönt imo, och ja, man kan köra fordon och det är free-roam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Cell-shading är bara skönt imo, och ja, man kan köra fordon och det är free-roam. Tack sen lite frågor till finns det typ av safe-house samt nå store så man kan köpa saker i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 27 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Tack sen lite frågor till finns det typ av safe-house samt nå store så man kan köpa saker i. finns inga safehouses. det finns tre olika "affärer" i form av automater. health/shields/class mods, ammo/storage deck upgrade/grenade mods och vapen automater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 finns inga safehouses. det finns tre olika "affärer" i form av automater. health/shields/class mods, ammo/storage deck upgrade/grenade mods och vapen automater. Ska till och installera det snart när man har testat Grand Prix 4 2009. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Spelet var rätt så roligt men en sak som tröttnade att allt är tecknat visst det är inget som jag stör mig på. Men det känns konstigt som om man läste nån serie tidning eller nåt. Sen går tiden tok för fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 (redigerad) Borderlands blandar RPG och FPS om jag förstått rätt. Man levlar upp och grindar på olika mobs. Är det här ett spel man kan "casual-spela", alltså spela kanske 1-2 timmar åt gången utan att behöva känna att det tar en vecka att dra sig ur start-zonen? Hur lång tid tar det att klara storyn? Jag kan lägga till att det inte direkt är mitt första FPS då jag spelat nästan alla de olika CoD/MoH/Wolfenstein ...etc. Redigerad 28 oktober, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 (redigerad) Jag spelade bara 3-4 timmar men storyn han typ inte ens börja. Jag skulle nog säga att spelet är perfekt för att spela lite åt gången. Questen är rätt korta (iallafall de jag han testa) och man kan inte spara utan det sker automatiskt helatiden, om jag förstått det rätt. Det är rätt mycket som ett Multiplayer spel bara det att man kan spela singelplayer. Dör man så respawnas man vid närmaste punkt. Start Zonen är inte så värst lång så det beror på hur mycket du lootar (mycket looting i spelet). Redigerad 28 oktober, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Men om storyn knappt hann börja på 3-4 timmar så orkar jag nog inte spela Borderlands. Orkar inte riktigt sitta med spelet i en månad eller två Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2009 Men om storyn knappt hann börja på 3-4 timmar så orkar jag nog inte spela Borderlands. Orkar inte riktigt sitta med spelet i en månad eller två Månad? Du menar väl år? 30 Main Quest och 130 Side Quest. Det är inte ett spel man spelar från början till slut på raken utan ett spel man tar upp då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 29 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts