Boomer Skrivet 25 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 Heeeey - Eeey! Behöver lite hjälp, GTASajtare. Hade idag tänkt ta och beställa ett helt gäng komponenter från Inet. Har haft dom redo i ett par veckor och precis idag när pengarna rullade in på kontot så försvann en av de viktigare delarna från deras lager, och nu är den under Obekräftat. Det betyder att det kan ta EVIGHETER innan dom får in artikeln igen. Så, to the point. Jag funderar på att antingen ta ett annat grafikkort eller köpa det från någon annan sida (helt medvetet om att det kommer kosta ca 300-500kr mer). Detta kanske inte verkar som en fråga som det kräver en helt egen tråd, men lugna ner dig en sekund och läs vidare. Så nu när jag ska hålla på att ändra om listan så tänkte jag att man kanske skulle passa på att ändra lite mer från listan (Jag är trots allt inte så hajj på vad som är inne och inte nu när Intels 775 är död) och kanske passa på att köpa flera olika artiklar från olika sidor etc etc. Listan som den är nu (dock har vissa artiklar gått upp i pris med några kronor: http://pici.se/pictures/qNyWXVyPp.jpg Så.. Ja. All hjälp är bra hjälp just nu. PS) Måste få det beställt innan Söndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 (redigerad) DDR3 is a no no med den där budgeten. 2048MB är i underkant. Nedan är kanske inte optimalt, men mer kraft för i princip samma pris. http://pici.se/thumbs/t_GflDdtamP.gif Om du av någon outgrundlig anledning ändå är kåt på DDR3: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...BA-8741AA30D003 Redigerad 25 juni, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 (redigerad) Är en aning skeptisk mot dina listor. Moderkort under 1000kr har jag aldrig upplevt som bra, och DDR2 känns väldigt utdaterat nu. DDR3 är trots allt inte dyrt, och 2GB till för 400kr kan jag köpa någon månad senare redan. Nätagget är det säkert inget större fel på, men jag är trots allt en som kör hellre med lite säkrare kort och Corsair har jag bra erfarenheter av. Det är som sagt bara som jag upplever det, det är säkert inget fel på de setups du valt. Men det känns så onödigt att välja gamla grejer nu när dom håller på att fösas bort. Så jag vet inte om jag är villig att offra det endast för ett lite bättre grafikkort. Hittade samma grafikkort på komplett för 1399kr och det blev som sagt lite dyrare, men jag tror att jag kör på det. Men som sagt, jag uppskattar att du försökte. Men jag är en otroligt kräsen person. @edit; Såg din edit nu. Den var bättre, men jag gillar inte nätaggregat och chassi combos. Sorry, tack ändå. Redigerad 25 juni, 2009 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 (redigerad) Skyll dig själv som det heter. Du klagar på att jag väljer gamla grejer men vill ha ett HD4870 512MB...? Min Komplett-lista är alla delar färska och du får ett Corsair-agg. Om ditt förstahandsval var nånting som kostar 6 900 kr med HD4870 512MB kan du inte rata en AM3-plattform med HD4890 för 7 100 kr. Cocky mode: Gå in på Sweclockers, skapa en tråd där du visar din lista och sen mina. Se vilken du kommer bli rekommenderad. Du hade ju uppenbarligen bestämt dig innan du startade tråden. Du vet att det är Kompletts chassi/nätagg-kombo? Det är ett Corsair-agg. Redigerad 25 juni, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 Skyll dig själv som det heter. Du klagar på att jag väljer gamla grejer men vill ha ett HD4870 512MB...? Min Komplett-lista är alla delar färska och du får ett Corsair-agg. Om ditt förstahandsval var nånting som kostar 6 900 kr med HD4870 512MB kan du inte rata en AM3-plattform med HD4890 för 7 100 kr. Är det så du vill se det så okej. Hemskt ledsen att jag slösade din tid i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 Älskar när folk tror jag är grinig när jag inte är det. Dina pengar är värda mer än min tid, därför hjälpte jag dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 25 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2009 (redigerad) nevörmajnd Redigerad 25 juni, 2009 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts