mr_tobbe Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 I Göteborg. Ja silver som katalysator. Blir fina mätvärden ang. CO2 också Jag är väl medveten om vad väteperoxid är och vad det kan åstadkomma. MVG blev det, om jag inte minns fel. /Klimpen Jag menade godkänt som i att projektarbetesidén ska tillåtas av skolan. Vi skulle ha experimenterat med kaliumnitrat+sockerarter och dess prestanda som alternativt fast raketbränsle men hade mycket troligen blivit nekade pga. att en av huvudidén var att få upp långt över 100 gram. Mycket intressant och det överlägset mest avancerade och ambitiösa projektarbete jag har hört talas om. Du får faktiskt dela med dig av ritningar, bilder och filmer. Körde ni/du endast statiska tester på motorn? Använde du pumpar eller trycksatt bränsletank? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Klimpen Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Jag menade godkänt som i att projektarbetesidén ska tillåtas av skolan. Vi skulle ha experimenterat med kaliumnitrat+sockerarter och dess prestanda som alternativt fast raketbränsle men hade mycket troligen blivit nekade pga. att en av huvudidén var att få upp långt över 100 gram. Mycket intressant och det överlägset mest avancerade och ambitiösa projektarbete jag har hört talas om. Du får faktiskt dela med dig av ritningar, bilder och filmer. Körde ni/du endast statiska tester på motorn? Använde du pumpar eller trycksatt bränsletank? Trycksatt bränsletank. http://upload.snelhest.org/images/090801tank.jpg Bränsletanken med säkerhetsventil och tryckregulator. http://upload.snelhest.org/images/090801test.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 1 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2009 Skriv ett arbete om antiåldrande, är ganska intressant. Googla "Aubrey de Grey" eller Resveratrol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts