Skotten_31 Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Kanske för att GTA: CW är ett spel för DS från början? Vad trodde du? Att dom skulle göra om hela spelet så det skulle se ut som LCS eller VCS? .. Varför ska dem göra spelet till PsP om det ska se ut som skit? Jag kör hellre vcs än skit chinatown wars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 (redigerad) .. Varför ska dem göra spelet till PsP om det ska se ut som skit? Jag kör hellre vcs än skit chinatown wars Spela VCS då, tycker att det är jävligt onödigt att du ska klaga hela tiden, grafik är inte allt, har du ens provat Chinatown Wars? Redigerad 2 september, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Spela VCS då, tycker att det är jävligt onödigt att du ska klaga hela tiden, grafik är inte allt, har du ens provat Chinatown Wars? ska inte köpa CW till psp. JA, jag har kört skitet till DS. Inte förvånad alls över att spelet blev en flopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Men jag menar att om man kollar på andra spel som finns på PsP:n (ex GTA:vice city stories). Där är grafiken mycket bättre än Chinatown wars på PsP Det finns tonvis med spel till PSP som ser mycket värre ut än det där och ändå säljer bra. Du kan inte jämföra ett 3D-spel med ett cellshade-at topdown-spel anor från arkadtiden. Varför ska dem göra spelet till PsP om det ska se ut som skit? Jag kör hellre vcs än skit chinatown wars Det ser ju bra ut ffs, jag vet att det kommer se skitläckert ut på PSP-skärmen om det nu ser ut sådär på en CRT. 480 x 272 är en sabla nice upplösning för en bärbar konsol. ska inte köpa CW till psp. JA, jag har kört skitet till DS. Inte förvånad alls över att spelet blev en flopp. Du verkar missa en vital punkt i frågan. Spelet floppade inte för att det var ett topdown-GTA - det floppade för att det var till DS, och trots att de gjorde ett bra spel är DS-ägare fel målgrupp för ett GTA-spel. När PSP/DS-kriget startade var GTA en stor anledning till att folk skaffade PSP, och därefter segregerades spelbranschen i gulliga SNES-lika spel till DS och dess köpare, medan hårda actionspel såsom GTA, MGS och liknande till PSP. Vad de nu gjort är att släppa ett råbarkat spel till folk som inte söker såna spel, vilket resulterar i att folk som har DS inte köper det för att de inte är intresserade, och folk som vill ha såna spel har köpt en PSP istället, och kan inte spela CW. När de nu släpper CW till PSP kommer försäljningssiffrorna vara högre, men iom piratkopieringen kommer det få ganska svaga siffror jämfört med vad de kunde ha varit. Jag är tveksam till om jag kommer köpa det eftersom det är så enkelt att ladda ner spel till PSP numera, men jag kan nog vänta tills priserna sjunker och jag slipper betala 550 spänn för ett PSP-spel. Dessutom lär det kräva FW 5.50 och mig veterligen finns ingen sån CFW än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Du verkar missa en vital punkt i frågan. Spelet floppade inte för att det var ett topdown-GTA - det floppade för att det var till DS, och trots att de gjorde ett bra spel är DS-ägare fel målgrupp för ett GTA-spel. När PSP/DS-kriget startade var GTA en stor anledning till att folk skaffade PSP, och därefter segregerades spelbranschen i gulliga SNES-lika spel till DS och dess köpare, medan hårda actionspel såsom GTA, MGS och liknande till PSP. Vad de nu gjort är att släppa ett råbarkat spel till folk som inte söker såna spel, vilket resulterar i att folk som har DS inte köper det för att de inte är intresserade, och folk som vill ha såna spel har köpt en PSP istället, och kan inte spela CW. När de nu släpper CW till PSP kommer försäljningssiffrorna vara högre, men iom piratkopieringen kommer det få ganska svaga siffror jämfört med vad de kunde ha varit. Jag är tveksam till om jag kommer köpa det eftersom det är så enkelt att ladda ner spel till PSP numera, men jag kan nog vänta tills priserna sjunker och jag slipper betala 550 spänn för ett PSP-spel. Dessutom lär det kräva FW 5.50 och mig veterligen finns ingen sån CFW än. 100 lapp på att spelet failar på PsP också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 100 lapp på att spelet failar på PsP också Failar som i dåliga försäljningssiffror? Där kanske jag håller med i och med piratkopieringen, men jag sätter emot med att PSP-försäljningen kommer vara högre än DS-försäljningen - trots att DS sålt mycket fler enheter i världen. Time will tell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 448 kronor som utgångspris, intressant... Det kanske blir ett köp, ändå. Nån gång. Möjligen. Jag har inte spelat PSP på år och dar, utom i somras då jag spelade lite Worms med brorsan men det var inte mycket det, samt Arthur McCleans Mercury, eller vad det heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2009 Ny trailer, visar mycket mer gameplay än tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2010 Det ser ju ut som ett helt annat spel till PSP och iPhone! Speciellt PSP version ser jäkligt bra ut. Henkibojj: Har du köpt spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2010 Henkibojj: Har du köpt spelet? Nope. Jag testade nån timme eller två men jag tyckte inte om styrningen och mycket annat. Det påminde alldeles för mycket om GTA Advance som jag verkligen inte gillade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts