Jump to content

Akuta värme problem enligt speedfan!

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Hej!

Alldeles nyss satt jag och spelade lite och märkte att det började lukta lite bränt i rummet, självklart blev jag tvungen att lukta vid datorn och se om det var därifrån det kom.

Alldeles vid fronten, typ ovanför luktar det bränt, men inte nån annanstans och jag blev ju givetvis tvungen att starta speedfan för att se hur värmen stod till i datorn.

Hej, jag är inte direkt nån expert men det här ser då fan inte bra ut. Vad kan felet vara månne tro?

Givetvis är jag ett smart jävla riksjon som glömmer att koppla tillbaka processorfläkten efter att ha blåst ur all damm ur datorn.

post-7188-1245684677_thumb.jpg

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude, körde du din dator utan CPUfläkt? Var att du har din processor kvar... :(

Utan cpufläkt ja i drygt... jag vet inte 30 mins?

Kom ju givetvis på det och smällde igen burken så fort som möjligt, där ser man hur allvarligt det tar på processorn om man kör utan! Oo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde inte det fanns processorer i dagsläget som klarade sig mer än några sekunder utan processorfläkt. Filmen Boomer länkade är en gammal klassiker, processorerna på den tiden kunde klara sig mycket bättre utan fläkt och vissa gick t o m att använda hela tiden utan fläkt. Jag har läst folk på Sweclockers som pillar med datorn och råkar dra igång den utan att märka att fläkten inte är ikopplad, 30 sek senare är processorn totalkvaddad. 30 minuter är en bedrift, tro mig!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor