ZcruweN Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Hej! Alldeles nyss satt jag och spelade lite och märkte att det började lukta lite bränt i rummet, självklart blev jag tvungen att lukta vid datorn och se om det var därifrån det kom. Alldeles vid fronten, typ ovanför luktar det bränt, men inte nån annanstans och jag blev ju givetvis tvungen att starta speedfan för att se hur värmen stod till i datorn. Hej, jag är inte direkt nån expert men det här ser då fan inte bra ut. Vad kan felet vara månne tro? Givetvis är jag ett smart jävla riksjon som glömmer att koppla tillbaka processorfläkten efter att ha blåst ur all damm ur datorn. Redigerad 22 juni, 2009 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Speedfan ljuger Men över 100 C, låter läskigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Skulle rekommendera att du använder Lavalys Everest istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Dude, körde du din dator utan CPUfläkt? Var att du har din processor kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Dude, körde du din dator utan CPUfläkt? Var att du har din processor kvar... Utan cpufläkt ja i drygt... jag vet inte 30 mins? Kom ju givetvis på det och smällde igen burken så fort som möjligt, där ser man hur allvarligt det tar på processorn om man kör utan! Oo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Dude, körde du din dator utan CPUfläkt? Var att du har din processor kvar... Datorn stängs väl ändå av per automatik innan processorn går sönder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Datorn stängs väl ändå av per automatik innan processorn går sönder? Ja, den ska iaf det. Edit: 100 grader borde man klara sig på, det är väl upp mot 200-300 som det börjar ta skada? Redigerad 22 juni, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Utan cpufläkt ja i drygt... jag vet inte 30 mins? Kom ju givetvis på det och smällde igen burken så fort som möjligt, där ser man hur allvarligt det tar på processorn om man kör utan! Oo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Jag trodde inte det fanns processorer i dagsläget som klarade sig mer än några sekunder utan processorfläkt. Filmen Boomer länkade är en gammal klassiker, processorerna på den tiden kunde klara sig mycket bättre utan fläkt och vissa gick t o m att använda hela tiden utan fläkt. Jag har läst folk på Sweclockers som pillar med datorn och råkar dra igång den utan att märka att fläkten inte är ikopplad, 30 sek senare är processorn totalkvaddad. 30 minuter är en bedrift, tro mig! Redigerad 22 juni, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Det var som! :S Hmm, jag har ju 2 stycken rätt stora fläktar i chassit, ena suger in och den andra blåser ut, dom kan ju ha kylt ner tillräckligt mycket så att jag har klarat mig ändå? Eller jag vet inte, processorn klarade sig ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Pratar ni om fläkt eller kylare? Det är en väldig skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Det jag har menat hela tiden (fast det kanske verkade lite lulligt redan från början) var bara att jag hade _KOPPLAT UR_ fläkten och inte tagit bort den helt och hållet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Pratar ni om fläkt eller kylare? Det är en väldig skillnad. Förstås, att jag inte tänkte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts